Recomanen no passejar als gossos per zones de pins per a evitar la processionària

 

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Veterinaris de València recomana, amb l’arribada de la primavera, evitar passejar als gossos per zones de pins per a evitar el contacte amb l’oruga processionària, el simple contacte de la qual provoca greus reaccions. Si han de realitzar-se en aquests llocs, aconsellen extremar les precaucions i portar al gos lligat i amb ‘bossal’.

 

El contacte amb aquestes orugues o els seus pèls pot afectar qualsevol part del cos i és especialment perillós que els gossos les oloren, masteguen o traguen. Els teixits afectats s’inflamen i poden arribar a necrosar-se, han explicat els veterinaris en un comunicat.

 

Els primers símptomes que poden observar-se són picor intensa, irritació cutània, excitació exagerada, llengua inflamada, vòmits i hipersalivació. Si el propietari observa qualsevol d’aquests símptomes, pot llavar la zona afectada amb aigua o sèrum per a diluir la toxina, amb compte de no fregar, ja que podrien trencar-se i expandir-se més els pèls, provocant més danys.

 

Recorden, així mateix, que una actuació precoç és molt important per a valorar a l’animal i evitar complicacions, per la qual cosa s’ha d’acudir immediatament al veterinari.

 

A més, a la primavera també augmenta la prevalença de malalties com les parasitacions externes, les al·lèrgies ambientals, les reaccions a picades d’insectes i altres infeccioses o parasitàries com la leishmaniosi.

 

Des del Col·legi de Veterinaris expliquen que augmenta la població de puces, caparres i mosquits. A més de les molèsties que comporta la seua picada, aquests paràsits també són transmissors de greus malalties.

 

Per exemple, les puces poden contagiar un paràsit intestinal que provoca dermatitis al·lèrgiques i anèmies. En el cas de les caparres són portadores de paràsits sanguinis que poden infectar a les persones i alguns insectes voladors poden transmetre leishmaniosi i dirofilariosi.

 

Uns bons cuidats generals de l’animal, una dieta nutricionalment completa i de qualitat, una higiene correcta i la prevenció, a través de vacunes i tractaments antiparasitaris, són algunes de les mesures que els propietaris poden adoptar per a evitar alguns dels problemes associats a la primavera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.