Recomanen no passejar als gossos per zones de pins per a evitar la processionària

 

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Veterinaris de València recomana, amb l’arribada de la primavera, evitar passejar als gossos per zones de pins per a evitar el contacte amb l’oruga processionària, el simple contacte de la qual provoca greus reaccions. Si han de realitzar-se en aquests llocs, aconsellen extremar les precaucions i portar al gos lligat i amb ‘bossal’.

 

El contacte amb aquestes orugues o els seus pèls pot afectar qualsevol part del cos i és especialment perillós que els gossos les oloren, masteguen o traguen. Els teixits afectats s’inflamen i poden arribar a necrosar-se, han explicat els veterinaris en un comunicat.

 

Els primers símptomes que poden observar-se són picor intensa, irritació cutània, excitació exagerada, llengua inflamada, vòmits i hipersalivació. Si el propietari observa qualsevol d’aquests símptomes, pot llavar la zona afectada amb aigua o sèrum per a diluir la toxina, amb compte de no fregar, ja que podrien trencar-se i expandir-se més els pèls, provocant més danys.

 

Recorden, així mateix, que una actuació precoç és molt important per a valorar a l’animal i evitar complicacions, per la qual cosa s’ha d’acudir immediatament al veterinari.

 

A més, a la primavera també augmenta la prevalença de malalties com les parasitacions externes, les al·lèrgies ambientals, les reaccions a picades d’insectes i altres infeccioses o parasitàries com la leishmaniosi.

 

Des del Col·legi de Veterinaris expliquen que augmenta la població de puces, caparres i mosquits. A més de les molèsties que comporta la seua picada, aquests paràsits també són transmissors de greus malalties.

 

Per exemple, les puces poden contagiar un paràsit intestinal que provoca dermatitis al·lèrgiques i anèmies. En el cas de les caparres són portadores de paràsits sanguinis que poden infectar a les persones i alguns insectes voladors poden transmetre leishmaniosi i dirofilariosi.

 

Uns bons cuidats generals de l’animal, una dieta nutricionalment completa i de qualitat, una higiene correcta i la prevenció, a través de vacunes i tractaments antiparasitaris, són algunes de les mesures que els propietaris poden adoptar per a evitar alguns dels problemes associats a la primavera.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.