19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Recomanen no passejar als gossos per zones de pins per a evitar la processionària

 

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Veterinaris de València recomana, amb l’arribada de la primavera, evitar passejar als gossos per zones de pins per a evitar el contacte amb l’oruga processionària, el simple contacte de la qual provoca greus reaccions. Si han de realitzar-se en aquests llocs, aconsellen extremar les precaucions i portar al gos lligat i amb ‘bossal’.

 

El contacte amb aquestes orugues o els seus pèls pot afectar qualsevol part del cos i és especialment perillós que els gossos les oloren, masteguen o traguen. Els teixits afectats s’inflamen i poden arribar a necrosar-se, han explicat els veterinaris en un comunicat.

 

Els primers símptomes que poden observar-se són picor intensa, irritació cutània, excitació exagerada, llengua inflamada, vòmits i hipersalivació. Si el propietari observa qualsevol d’aquests símptomes, pot llavar la zona afectada amb aigua o sèrum per a diluir la toxina, amb compte de no fregar, ja que podrien trencar-se i expandir-se més els pèls, provocant més danys.

 

Recorden, així mateix, que una actuació precoç és molt important per a valorar a l’animal i evitar complicacions, per la qual cosa s’ha d’acudir immediatament al veterinari.

 

A més, a la primavera també augmenta la prevalença de malalties com les parasitacions externes, les al·lèrgies ambientals, les reaccions a picades d’insectes i altres infeccioses o parasitàries com la leishmaniosi.

 

Des del Col·legi de Veterinaris expliquen que augmenta la població de puces, caparres i mosquits. A més de les molèsties que comporta la seua picada, aquests paràsits també són transmissors de greus malalties.

 

Per exemple, les puces poden contagiar un paràsit intestinal que provoca dermatitis al·lèrgiques i anèmies. En el cas de les caparres són portadores de paràsits sanguinis que poden infectar a les persones i alguns insectes voladors poden transmetre leishmaniosi i dirofilariosi.

 

Uns bons cuidats generals de l’animal, una dieta nutricionalment completa i de qualitat, una higiene correcta i la prevenció, a través de vacunes i tractaments antiparasitaris, són algunes de les mesures que els propietaris poden adoptar per a evitar alguns dels problemes associats a la primavera.

Últimes notícies

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.

Aemet eleva a taronja l’avís a Alacant per fenòmens costaners

Aemet ha elevat a taronja l'avís a Alacant per fenòmens costaners este dijous, amb vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de fins a 3 metres. La resta de províncies manté avisos grocs per vent i la costa d'Alacant repetirà nivell groc el divendres a la vesprada.

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.

El Llevant aconseguix 20.948 abonats i frega el seu rècord històric

El club suma 20.948 abonats després de l'última actualització i es queda a 496 del màxim de 2019-20. La millor entrada va ser davant el Barcelona amb 23.415 assistents