Recomanen no passejar als gossos per zones de pins per a evitar la processionària

 

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Veterinaris de València recomana, amb l’arribada de la primavera, evitar passejar als gossos per zones de pins per a evitar el contacte amb l’oruga processionària, el simple contacte de la qual provoca greus reaccions. Si han de realitzar-se en aquests llocs, aconsellen extremar les precaucions i portar al gos lligat i amb ‘bossal’.

 

El contacte amb aquestes orugues o els seus pèls pot afectar qualsevol part del cos i és especialment perillós que els gossos les oloren, masteguen o traguen. Els teixits afectats s’inflamen i poden arribar a necrosar-se, han explicat els veterinaris en un comunicat.

 

Els primers símptomes que poden observar-se són picor intensa, irritació cutània, excitació exagerada, llengua inflamada, vòmits i hipersalivació. Si el propietari observa qualsevol d’aquests símptomes, pot llavar la zona afectada amb aigua o sèrum per a diluir la toxina, amb compte de no fregar, ja que podrien trencar-se i expandir-se més els pèls, provocant més danys.

 

Recorden, així mateix, que una actuació precoç és molt important per a valorar a l’animal i evitar complicacions, per la qual cosa s’ha d’acudir immediatament al veterinari.

 

A més, a la primavera també augmenta la prevalença de malalties com les parasitacions externes, les al·lèrgies ambientals, les reaccions a picades d’insectes i altres infeccioses o parasitàries com la leishmaniosi.

 

Des del Col·legi de Veterinaris expliquen que augmenta la població de puces, caparres i mosquits. A més de les molèsties que comporta la seua picada, aquests paràsits també són transmissors de greus malalties.

 

Per exemple, les puces poden contagiar un paràsit intestinal que provoca dermatitis al·lèrgiques i anèmies. En el cas de les caparres són portadores de paràsits sanguinis que poden infectar a les persones i alguns insectes voladors poden transmetre leishmaniosi i dirofilariosi.

 

Uns bons cuidats generals de l’animal, una dieta nutricionalment completa i de qualitat, una higiene correcta i la prevenció, a través de vacunes i tractaments antiparasitaris, són algunes de les mesures que els propietaris poden adoptar per a evitar alguns dels problemes associats a la primavera.

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.