Recomanen posposar la vacunació dels menors de 65 anys que hagen patit coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública recomana posposar la vacunació de les persones menors de 65 anys que han patit el Covid-19 en els últims 6 mesos. Com la major part de les malalties infeccioses, el coronavirus provoca una resposta del sistema immune que protegix contra la malaltia. Això es traduïx en què és summament infreqüent que les persones que han patit la malaltia puguen tornar a patir-la, almenys en els 6 mesos següents. 

 

Per este motiu, per a contribuir a optimitzar l’ús de les dosis disponibles i millorar la cobertura de vacunació, es recomana posposar la vacunació en les persones amb antecedent d’infecció per Covid-19 en els últims 6 mesos. Es tracta per tant d’una recomanació i no d’una contraindicació. D’esta manera, si la persona que ha sigut convocada a l’espai de vacunació després de ser informada decidix vacunar-se, es procedirà a la seua vacunació.

 

No obstant això, les persones que seguisquen esta recomanació, una volta transcorregut el termini indicat de sis mesos, podran ser vacunades quan es convide al seu col·lectiu (professional o grup de risc) o a la seua cohort d’edat per a la segona dosi.

 

Estudis recents indiquen que la protecció és molt alta en persones de menys de 65 anys, pel que actualment es recomana que les persones de fins a 65 anys que han patit la malaltia demoren la seua vacunació fins a passats eixos mesos. Esta recomanació s’haurà d’anar adaptant en funció de les evidències científiques que es vagen coneixent, pel que podria ser modificada en el futur.

Últimes notícies

Cullera recupera el búnquer del Faro de la Guerra Civil i l’obrirà a visites

Cullera ha restaurat el búnquer del Faro, construït en 1938 durant la Guerra Civil, i prepara ara la seua musealització per a obrir-lo a les visites públiques.

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.

Cinc detinguts a l’Alacantí per explotar repartidors en una empresa de paqueteria

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que explotava repartidors estrangers en situació irregular a Elda, Petrer, Monòver i Sax, amb jornades abusives i sous precaris.

Més de 9.000 docents ja coneixen la seua comissió de servici per al curs 2026-27

Educació ha avançat un mes la resolució provisional de les comissions de servici per al curs 2026-2027, amb 9.042 destinacions assignades, la majoria a la província de València.

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.