Recomanen posposar la vacunació dels menors de 65 anys que hagen patit coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública recomana posposar la vacunació de les persones menors de 65 anys que han patit el Covid-19 en els últims 6 mesos. Com la major part de les malalties infeccioses, el coronavirus provoca una resposta del sistema immune que protegix contra la malaltia. Això es traduïx en què és summament infreqüent que les persones que han patit la malaltia puguen tornar a patir-la, almenys en els 6 mesos següents. 

 

Per este motiu, per a contribuir a optimitzar l’ús de les dosis disponibles i millorar la cobertura de vacunació, es recomana posposar la vacunació en les persones amb antecedent d’infecció per Covid-19 en els últims 6 mesos. Es tracta per tant d’una recomanació i no d’una contraindicació. D’esta manera, si la persona que ha sigut convocada a l’espai de vacunació després de ser informada decidix vacunar-se, es procedirà a la seua vacunació.

 

No obstant això, les persones que seguisquen esta recomanació, una volta transcorregut el termini indicat de sis mesos, podran ser vacunades quan es convide al seu col·lectiu (professional o grup de risc) o a la seua cohort d’edat per a la segona dosi.

 

Estudis recents indiquen que la protecció és molt alta en persones de menys de 65 anys, pel que actualment es recomana que les persones de fins a 65 anys que han patit la malaltia demoren la seua vacunació fins a passats eixos mesos. Esta recomanació s’haurà d’anar adaptant en funció de les evidències científiques que es vagen coneixent, pel que podria ser modificada en el futur.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.