Impulsen la recuperació d’habitatges ocupats en el barri d’Orriols

 

La Regidoria de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València s’ha posat en contacte amb representants de la SAREB (Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària) Solvia i CaixaBank per a mantindre una reunió on aborden solucions als problemes derivats de les ocupacions il·legals que s’han produït en edificis d’Orriols i que estan alterant la convivència en el barri.

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, que ja va mantindre una reunió este estiu amb l’exvicepresident del Consell i conseller d’Habitatge, Rubén Martínez Dalmau amb el propòsit d’agilitar la recuperació del barri i dels habitatges de titularitat pública, ha fet referència a la “necessitat de coordinar-nos entre totes les administracions i per descomptat, també, amb aquelles entitats que siguen propietàries d’immobles on poguera estar realitzant-se alguna activitat irregular” ha assenyalat el responsable de l’Àrea de Protecció Ciutadana.

“És necessària una actuació conjunta i responsable de les institucions, administracions i entitats implicades.

Els problemes de convivència que pateix Orriols tenen també el seu origen en les activitats delictives que es realitzen des d’immobles ocupats il·legalment i no podem ni permetrem que això es faça amb impunitat” ha manifestat el responsable de l’Àrea de Protecció Ciutadana que participarà esta vesprada en la Taula de Treball per al barri d’Orriols al costat d’altres regidories i una representació d’associacions i entitats del barri.

L’objectiu és que la reunió amb les entitats bancàries també se celebre imminentment després que s’haja impulsat la posada en marxa un grup específic entre Policia Local i Nacional per a la zona més afectada pels problemes de seguretat en el barri.

“Orriols ha de recuperar la convivència, treballem cada dia per a reduir les desigualtats a la ciutat. La situació d’este barri ha de poder equiparar-se a la de qualsevol altra zona del centre de la ciutat, té la nostra atenció preferent” ha manifestat el regidor Aarón Cano qui ha indicat que els contactes amb representants de la Sareb també s’han impulsat en altres barris de la ciutat com el Cabanyal».

Últimes notícies

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.