16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Impulsen la recuperació d’habitatges ocupats en el barri d’Orriols

 

La Regidoria de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València s’ha posat en contacte amb representants de la SAREB (Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària) Solvia i CaixaBank per a mantindre una reunió on aborden solucions als problemes derivats de les ocupacions il·legals que s’han produït en edificis d’Orriols i que estan alterant la convivència en el barri.

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, que ja va mantindre una reunió este estiu amb l’exvicepresident del Consell i conseller d’Habitatge, Rubén Martínez Dalmau amb el propòsit d’agilitar la recuperació del barri i dels habitatges de titularitat pública, ha fet referència a la “necessitat de coordinar-nos entre totes les administracions i per descomptat, també, amb aquelles entitats que siguen propietàries d’immobles on poguera estar realitzant-se alguna activitat irregular” ha assenyalat el responsable de l’Àrea de Protecció Ciutadana.

“És necessària una actuació conjunta i responsable de les institucions, administracions i entitats implicades.

Els problemes de convivència que pateix Orriols tenen també el seu origen en les activitats delictives que es realitzen des d’immobles ocupats il·legalment i no podem ni permetrem que això es faça amb impunitat” ha manifestat el responsable de l’Àrea de Protecció Ciutadana que participarà esta vesprada en la Taula de Treball per al barri d’Orriols al costat d’altres regidories i una representació d’associacions i entitats del barri.

L’objectiu és que la reunió amb les entitats bancàries també se celebre imminentment després que s’haja impulsat la posada en marxa un grup específic entre Policia Local i Nacional per a la zona més afectada pels problemes de seguretat en el barri.

“Orriols ha de recuperar la convivència, treballem cada dia per a reduir les desigualtats a la ciutat. La situació d’este barri ha de poder equiparar-se a la de qualsevol altra zona del centre de la ciutat, té la nostra atenció preferent” ha manifestat el regidor Aarón Cano qui ha indicat que els contactes amb representants de la Sareb també s’han impulsat en altres barris de la ciutat com el Cabanyal”.

Últimes notícies

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.

València assaja un sistema que detecta senglars i activa senyals per a evitar accidents

La Diputació de València ha iniciat en la CV-600 una prova pilot de senyalització intel·ligent que detecta senglars i encén avisos lluminosos solo quan hi ha risc real. El pla inclou avaluar resultats en setmanes i estendre'l a trams sensibles si funciona.

L’IVF eleva un 7% la seua activitat i tanca 2025 amb 201,9 milions en finançament

L'IVF va tancar 2025 amb 201,9 milions finançats, un 7% més que en 2024. Les operacions es van duplicar de 807 a 1.612, amb línies bonificades i suport després de la DANA.

Arranquen les obres de 91 vivendes públiques de lloguer social en Malilla

Comencen les obres de 91 vivendes protegides en Malilla dins del Pla Viu, amb 12,7 milions d'inversió. Els lloguers aniran de 525 a 840 euros i l'adjudicació es preveu en 2028.

El vent s’agreujarà este divendres i, sobretot, el dissabte amb ratxes de fins a 120 km/h

El temporal d'origen atlàntic donarà una breu treva fins al matí del divendres, quan tornaran els avisos en la Comunitat Valenciana. A Picassent s'ha decidit tancar un col·legi per danys en un finestral.