El Regne Unit anuncia que oferirà proves gratuïtes de Covid-19 als seus ciutadans

El Govern del Regne Unit ha anunciat que a partir d’este divendres oferirà a tots els majors de 18 anys del país la possibilitat de sotmetre’s a dues proves gratuïtes i ràpides de Covid-19.

 

En un comunicat, les autoritats han especificat que les proves també les hi podran fer les persones que no presenten símptomes, com un pas més en l’estratègia per fer front a la pandèmia.

 

«Les proves periòdiques estan al centre dels plans per reobrir la societat i l’economia, ajudant a reprimir i controlar la propagació de variants del coronavirus», per la qual cosa es tracta d’un «pas important que aplana el camí» per a la reobertura del país, destaca l’Administració de Boris Johnson en l’escrit.

 

Des que es van introduir les proves ràpides, s’han identificat més de 120.000 positius

Fins ara, les proves ràpides estaven disponibles per a les persones de major risc i les persones que eixien de casa per treballar, inclosos els treballadors sanitaris de primera línia, el personal i els residents de les residencies d’ancians, els escolars i les seues famílies.

 

No obstant això, a partir del 9 d’abril, s’oferiran proves ràpides a tots, juntament amb la premissa d’animar a les persones a realitzar-se proves periòdiques per ajudar a prevenir brots i «recuperar una forma de vida més normal».

 

Segons les autoritats britàniques, una de cada tres persones amb coronavirus no experimenta cap símptoma i «pot estar propagant el virus sense saber-ho», per la qual cosa amb les proves, en cas de donar positiu, es pot aïllar ràpidament a la persona contagiada.

 

Des que es van introduir les proves ràpides al país, s’han identificat més de 120.000 positius «que no s’haurien identificat d’una altra manera», per la qual cosa posant a disposició més proves diagnòstiques d’este tipus «es trencaran les cadenes de transmissió i se salvaran vides».

 

«A mesura que continuem fent un bon progrés al nostre programa de vacunes i amb el nostre full de ruta per alleujar amb cautela les restriccions en curs, les proves ràpides regulars són encara més importants per assegurar-nos que estos esforços no es malgasten», ha destacat Johnson.

 

La mesura només afecta a Anglaterra

Les proves es lliuraran a través d’un servei de comandes a domicili, programes de prova en els llocs de treball, proves comunitàries i proves en escoles i universitats.

 

De moment, esta mesura solament afecta a Anglaterra, ja que les autoritats d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord adoptaran les seves pròpies decisions, informa Sky News.

 

El Regne Unit ha registrat este diumenge uns 2.200 nous contagis per coronavirus i una desena de morts durant les últimes 24 hores en un moment en què més de 31,5 milions de persones ja han rebut almenys una dosi de la vacuna contra la Covid-19.

 

Últimes notícies

València s’atura per homenatjar les víctimes de l’accident del metro 20 anys després

València ha commemorat el vinté aniversari de l’accident de Metrovalencia amb un emotiu homenatge davant el monument a les víctimes, que ha reunit l’AVM3J i associacions de víctimes de la dana.

La Xarxa Vives distingix Francis Mojica amb la seua Medalla d’Honor per revolucionar la genètica

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha rebut la Medalla d’Honor de la Xarxa Vives a la Universitat de Perpinyà per la seua aportació clau al sistema CRISPR, que ha revolucionat l’edició genètica.

La jutgessa de la DANA descarta investigar de moment si Mazzolari va mentir o té responsabilitats penals

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha refusat obrir una peça sobre un possible fals testimoni de la diputada provincial de Carreteres, Reme Mazzolari, o sobre eventuals responsabilitats penals, com demanava l’acusació popular de Ciudadanos.

Pedro Martínez paga la clàusula i trenca amb el València Basket per a fitxar pel Real Madrid

Pedro Martínez ha fet efectiva la seua clàusula de rescissió i posa fi a la seua segona etapa al València Basket per a firmar pel Real Madrid, després de dos temporades plenes d’èxits recents.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevieja

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevieja, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari del SVB i del SAMU.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevella

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevella, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris del SAMU i del SVB.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevieja

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevieja, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris del SAMU i del SVB.

Mor un home major en l’incendi d’una vivenda a Callosa d’En Sarrià

Un home major amb mobilitat reduïda ha mort en l’incendi d’una vivenda en un bloc de quatre altures a Callosa d’En Sarrià. El foc s’ha originat en la segona planta i s’ha donat per extingit poc després del migdia.