El Regne Unit anuncia que oferirà proves gratuïtes de Covid-19 als seus ciutadans

El Govern del Regne Unit ha anunciat que a partir d’este divendres oferirà a tots els majors de 18 anys del país la possibilitat de sotmetre’s a dues proves gratuïtes i ràpides de Covid-19.

 

En un comunicat, les autoritats han especificat que les proves també les hi podran fer les persones que no presenten símptomes, com un pas més en l’estratègia per fer front a la pandèmia.

 

«Les proves periòdiques estan al centre dels plans per reobrir la societat i l’economia, ajudant a reprimir i controlar la propagació de variants del coronavirus», per la qual cosa es tracta d’un «pas important que aplana el camí» per a la reobertura del país, destaca l’Administració de Boris Johnson en l’escrit.

 

Des que es van introduir les proves ràpides, s’han identificat més de 120.000 positius

Fins ara, les proves ràpides estaven disponibles per a les persones de major risc i les persones que eixien de casa per treballar, inclosos els treballadors sanitaris de primera línia, el personal i els residents de les residencies d’ancians, els escolars i les seues famílies.

 

No obstant això, a partir del 9 d’abril, s’oferiran proves ràpides a tots, juntament amb la premissa d’animar a les persones a realitzar-se proves periòdiques per ajudar a prevenir brots i «recuperar una forma de vida més normal».

 

Segons les autoritats britàniques, una de cada tres persones amb coronavirus no experimenta cap símptoma i «pot estar propagant el virus sense saber-ho», per la qual cosa amb les proves, en cas de donar positiu, es pot aïllar ràpidament a la persona contagiada.

 

Des que es van introduir les proves ràpides al país, s’han identificat més de 120.000 positius «que no s’haurien identificat d’una altra manera», per la qual cosa posant a disposició més proves diagnòstiques d’este tipus «es trencaran les cadenes de transmissió i se salvaran vides».

 

«A mesura que continuem fent un bon progrés al nostre programa de vacunes i amb el nostre full de ruta per alleujar amb cautela les restriccions en curs, les proves ràpides regulars són encara més importants per assegurar-nos que estos esforços no es malgasten», ha destacat Johnson.

 

La mesura només afecta a Anglaterra

Les proves es lliuraran a través d’un servei de comandes a domicili, programes de prova en els llocs de treball, proves comunitàries i proves en escoles i universitats.

 

De moment, esta mesura solament afecta a Anglaterra, ja que les autoritats d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord adoptaran les seves pròpies decisions, informa Sky News.

 

El Regne Unit ha registrat este diumenge uns 2.200 nous contagis per coronavirus i una desena de morts durant les últimes 24 hores en un moment en què més de 31,5 milions de persones ja han rebut almenys una dosi de la vacuna contra la Covid-19.

 

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.