El rei emèrit estarà a Espanya del 19 al 23 de maig

Queden poques hores perquè Juan Carlos I arribe al port gallec de Sanxenxo, on assistirà a les regates. Una aparició que estarà lluny de ser discreta o privada. Tot el contrari. Hi ha una gran expectació encoratjada per l’alcalde i el president de la Xunta, els qui han valorat la presència de l’emèrit com un esdeveniment molt positiu per a Galícia.

El rei emèrit arribarà a Espanya, hui, i es quedarà en la localitat de Pontevedra de Sanxenxo fins al dilluns 23, quan es traslladarà a Madrid per a reunir-se amb el rei Felipe VI, segons ha anunciat la Casa Reial en un comunicat aquest dimecres. És la primera vegada que l’excap de l’Estat torna a Espanya després de quasi dos anys residint a Abu Dhabi, on es va traslladar per les investigacions que havia obert la Fiscalia del Tribunal Suprem.

Comunicat de la Casa Reial

Sa Majestat el Rei Don Juan Carlos ha traslladat aquesta vesprada a la Casa de Sa Majestat el Rei el seu desig que faça pública la seua decisió de desplaçar-se a Espanya a partir de demà dia 19 fins dilluns que ve dia 23 de maig.

Don Juan Carlos té previst romandre durant aqueixes dates en la localitat gallega de Sanxenxo, i el dilluns 23 viatjar a Madrid, per a estar amb Sa Majestat el Rei, amb Sa Majestat la Reina Donya Sofía i altres membres de la seua família en el Palau de La Zarzuela. Aqueix mateix dia, Sa Majestat el Rei Don Juan Carlos emprendrà viatge de retorn a Abu Dhabi, on ha fixat la seua residència de manera permanent i estable.

Aquesta visita s’emmarca en el desig de Sa Majestat el Rei Don Juan Carlos de desplaçar-se amb freqüència a Espanya per a visitar a la família i amics, i organitzar la seua vida personal i el seu lloc de residència en àmbits de caràcter privat, tal com expressa la carta que li va dirigir a Sa Majestat el Rei el passat 5 de març.


Des que es va instal·lar a Abu Dhabi el 3 d’agost de 2020, molt s’havia especulat en aquests quasi dos anys sobre una possible volta de Juan Carlos de Borbón a Espanya, però atés que el motiu del seu canvi de residència havia de veure amb no perjudicar el regnat de Felipe VI a causa de les irregularitats fiscals per les quals estava sent investigat, no ha sigut fins que se li ha buidat el seu horitzó judicial al nostre país quan s’ha concretat el seu retorn, encara que siga temporal.

I aquest dimecres, l’empresari i president del Club Nàutic de la localitat, Pedro Campos, ha revelat que Juan Carlos de Borbón s’allotjarà en una casa de la seua propietat en la zona de Nanín, “com en els últims anys” des que es va inaugurar l’habitatge, ja que allí es troba “molt a gust“, tal com va explicar l’amic de l’emèrit a Europa Press.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.

Una avaria en el metre provoca retards en quatre línies de Metrovalencia

Una avaria en una unitat de la línia 7 entre Xàtiva i Bailèn ha obligat a desallotjar trens i ha generat retards en les línies 3, 5, 7 i 9 de Metrovalencia durant una hora.