El rei emèrit estarà a Espanya del 19 al 23 de maig

Queden poques hores perquè Juan Carlos I arribe al port gallec de Sanxenxo, on assistirà a les regates. Una aparició que estarà lluny de ser discreta o privada. Tot el contrari. Hi ha una gran expectació encoratjada per l’alcalde i el president de la Xunta, els qui han valorat la presència de l’emèrit com un esdeveniment molt positiu per a Galícia.

El rei emèrit arribarà a Espanya, hui, i es quedarà en la localitat de Pontevedra de Sanxenxo fins al dilluns 23, quan es traslladarà a Madrid per a reunir-se amb el rei Felipe VI, segons ha anunciat la Casa Reial en un comunicat aquest dimecres. És la primera vegada que l’excap de l’Estat torna a Espanya després de quasi dos anys residint a Abu Dhabi, on es va traslladar per les investigacions que havia obert la Fiscalia del Tribunal Suprem.

Comunicat de la Casa Reial

Sa Majestat el Rei Don Juan Carlos ha traslladat aquesta vesprada a la Casa de Sa Majestat el Rei el seu desig que faça pública la seua decisió de desplaçar-se a Espanya a partir de demà dia 19 fins dilluns que ve dia 23 de maig.

Don Juan Carlos té previst romandre durant aqueixes dates en la localitat gallega de Sanxenxo, i el dilluns 23 viatjar a Madrid, per a estar amb Sa Majestat el Rei, amb Sa Majestat la Reina Donya Sofía i altres membres de la seua família en el Palau de La Zarzuela. Aqueix mateix dia, Sa Majestat el Rei Don Juan Carlos emprendrà viatge de retorn a Abu Dhabi, on ha fixat la seua residència de manera permanent i estable.

Aquesta visita s’emmarca en el desig de Sa Majestat el Rei Don Juan Carlos de desplaçar-se amb freqüència a Espanya per a visitar a la família i amics, i organitzar la seua vida personal i el seu lloc de residència en àmbits de caràcter privat, tal com expressa la carta que li va dirigir a Sa Majestat el Rei el passat 5 de març.


Des que es va instal·lar a Abu Dhabi el 3 d’agost de 2020, molt s’havia especulat en aquests quasi dos anys sobre una possible volta de Juan Carlos de Borbón a Espanya, però atés que el motiu del seu canvi de residència havia de veure amb no perjudicar el regnat de Felipe VI a causa de les irregularitats fiscals per les quals estava sent investigat, no ha sigut fins que se li ha buidat el seu horitzó judicial al nostre país quan s’ha concretat el seu retorn, encara que siga temporal.

I aquest dimecres, l’empresari i president del Club Nàutic de la localitat, Pedro Campos, ha revelat que Juan Carlos de Borbón s’allotjarà en una casa de la seua propietat en la zona de Nanín, «com en els últims anys» des que es va inaugurar l’habitatge, ja que allí es troba «molt a gust«, tal com va explicar l’amic de l’emèrit a Europa Press.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.