Es reinicia la vacunació amb AstraZeneca en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat molt positivament que es reprenga la vacunació amb els vials de la farmacèutica AstraZeneca perquè «suposa reiniciar el ritme d’immunització que ens havíem marcat per a protegir la majoria de la ciutadania valenciana en el menor temps possible, que és el nostre objectiu principal». 

 

Barceló s’ha mostrat especialment satisfeta que l’Agència Europea del Medicament i el Comité de Farmacovigilància hagen conclòs que esta vacuna és segura i eficaç i no provoca un augment dels riscos de patir trombosis després de la vacunació. El més important, ha insistit, «és que la vacuna no supose cap risc greu per a les persones a les que se’ls posa i això que quedat clar segons els tècnics de la EMA».

 

No obstant això, la titular de la Sanitat valenciana, en línia amb tots els organismes científics nacionals i internacionals, ha explicat que es continuarà actuant amb molta prudència enfront de qualsevol efecte secundari tant en esta vacuna com en les restants. Tot este episodi, ha assegurat, «ens ha servit sobretot per a posar de manifest que el sistema de farmacovigilància funciona perfectament i això suposa una garantia de tranquil·litat per a totes les persones vacunades». Per això, ha demanat a la ciutadania que viva amb tranquil·litat «este procés de vacunació el final de la que és acabar amb esta pandèmia que porta un any marcant les nostres vides en tots els aspectes».

 

Respecte a pla de vacunació, la conselleria ha explicat que, al llarg del cap de setmana es reuniran la Comissió de Salut Pública i la Ponència de Vacunes per a revisar els grups que es vacunaran amb AstraZeneca i analitzar detalladament les conclusions de la EMA. Amb les conclusions d’estos dos grups, el dilluns se celebrarà un nou Consell Interterritorial a on s’aprovarà la nova estratègia per a l’administració d’estos vials. 

 

Les dos restants bovines actualment en el mercat, Pfizer i Moderna, s’han continuat inoculant amb normalitat estos dies pel que no voran alterat el seu calendari de distribució. 
 

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.