Es reinicia la vacunació amb AstraZeneca en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat molt positivament que es reprenga la vacunació amb els vials de la farmacèutica AstraZeneca perquè «suposa reiniciar el ritme d’immunització que ens havíem marcat per a protegir la majoria de la ciutadania valenciana en el menor temps possible, que és el nostre objectiu principal». 

 

Barceló s’ha mostrat especialment satisfeta que l’Agència Europea del Medicament i el Comité de Farmacovigilància hagen conclòs que esta vacuna és segura i eficaç i no provoca un augment dels riscos de patir trombosis després de la vacunació. El més important, ha insistit, «és que la vacuna no supose cap risc greu per a les persones a les que se’ls posa i això que quedat clar segons els tècnics de la EMA».

 

No obstant això, la titular de la Sanitat valenciana, en línia amb tots els organismes científics nacionals i internacionals, ha explicat que es continuarà actuant amb molta prudència enfront de qualsevol efecte secundari tant en esta vacuna com en les restants. Tot este episodi, ha assegurat, «ens ha servit sobretot per a posar de manifest que el sistema de farmacovigilància funciona perfectament i això suposa una garantia de tranquil·litat per a totes les persones vacunades». Per això, ha demanat a la ciutadania que viva amb tranquil·litat «este procés de vacunació el final de la que és acabar amb esta pandèmia que porta un any marcant les nostres vides en tots els aspectes».

 

Respecte a pla de vacunació, la conselleria ha explicat que, al llarg del cap de setmana es reuniran la Comissió de Salut Pública i la Ponència de Vacunes per a revisar els grups que es vacunaran amb AstraZeneca i analitzar detalladament les conclusions de la EMA. Amb les conclusions d’estos dos grups, el dilluns se celebrarà un nou Consell Interterritorial a on s’aprovarà la nova estratègia per a l’administració d’estos vials. 

 

Les dos restants bovines actualment en el mercat, Pfizer i Moderna, s’han continuat inoculant amb normalitat estos dies pel que no voran alterat el seu calendari de distribució. 
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.