Es reinicia la vacunació amb AstraZeneca en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat molt positivament que es reprenga la vacunació amb els vials de la farmacèutica AstraZeneca perquè «suposa reiniciar el ritme d’immunització que ens havíem marcat per a protegir la majoria de la ciutadania valenciana en el menor temps possible, que és el nostre objectiu principal». 

 

Barceló s’ha mostrat especialment satisfeta que l’Agència Europea del Medicament i el Comité de Farmacovigilància hagen conclòs que esta vacuna és segura i eficaç i no provoca un augment dels riscos de patir trombosis després de la vacunació. El més important, ha insistit, «és que la vacuna no supose cap risc greu per a les persones a les que se’ls posa i això que quedat clar segons els tècnics de la EMA».

 

No obstant això, la titular de la Sanitat valenciana, en línia amb tots els organismes científics nacionals i internacionals, ha explicat que es continuarà actuant amb molta prudència enfront de qualsevol efecte secundari tant en esta vacuna com en les restants. Tot este episodi, ha assegurat, «ens ha servit sobretot per a posar de manifest que el sistema de farmacovigilància funciona perfectament i això suposa una garantia de tranquil·litat per a totes les persones vacunades». Per això, ha demanat a la ciutadania que viva amb tranquil·litat «este procés de vacunació el final de la que és acabar amb esta pandèmia que porta un any marcant les nostres vides en tots els aspectes».

 

Respecte a pla de vacunació, la conselleria ha explicat que, al llarg del cap de setmana es reuniran la Comissió de Salut Pública i la Ponència de Vacunes per a revisar els grups que es vacunaran amb AstraZeneca i analitzar detalladament les conclusions de la EMA. Amb les conclusions d’estos dos grups, el dilluns se celebrarà un nou Consell Interterritorial a on s’aprovarà la nova estratègia per a l’administració d’estos vials. 

 

Les dos restants bovines actualment en el mercat, Pfizer i Moderna, s’han continuat inoculant amb normalitat estos dies pel que no voran alterat el seu calendari de distribució. 
 

Últimes notícies

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.