Es reinicia la vacunació amb AstraZeneca en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat molt positivament que es reprenga la vacunació amb els vials de la farmacèutica AstraZeneca perquè «suposa reiniciar el ritme d’immunització que ens havíem marcat per a protegir la majoria de la ciutadania valenciana en el menor temps possible, que és el nostre objectiu principal». 

 

Barceló s’ha mostrat especialment satisfeta que l’Agència Europea del Medicament i el Comité de Farmacovigilància hagen conclòs que esta vacuna és segura i eficaç i no provoca un augment dels riscos de patir trombosis després de la vacunació. El més important, ha insistit, «és que la vacuna no supose cap risc greu per a les persones a les que se’ls posa i això que quedat clar segons els tècnics de la EMA».

 

No obstant això, la titular de la Sanitat valenciana, en línia amb tots els organismes científics nacionals i internacionals, ha explicat que es continuarà actuant amb molta prudència enfront de qualsevol efecte secundari tant en esta vacuna com en les restants. Tot este episodi, ha assegurat, «ens ha servit sobretot per a posar de manifest que el sistema de farmacovigilància funciona perfectament i això suposa una garantia de tranquil·litat per a totes les persones vacunades». Per això, ha demanat a la ciutadania que viva amb tranquil·litat «este procés de vacunació el final de la que és acabar amb esta pandèmia que porta un any marcant les nostres vides en tots els aspectes».

 

Respecte a pla de vacunació, la conselleria ha explicat que, al llarg del cap de setmana es reuniran la Comissió de Salut Pública i la Ponència de Vacunes per a revisar els grups que es vacunaran amb AstraZeneca i analitzar detalladament les conclusions de la EMA. Amb les conclusions d’estos dos grups, el dilluns se celebrarà un nou Consell Interterritorial a on s’aprovarà la nova estratègia per a l’administració d’estos vials. 

 

Les dos restants bovines actualment en el mercat, Pfizer i Moderna, s’han continuat inoculant amb normalitat estos dies pel que no voran alterat el seu calendari de distribució. 
 

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.