Es reinicia la vacunació amb AstraZeneca en el territori valencià

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat molt positivament que es reprenga la vacunació amb els vials de la farmacèutica AstraZeneca perquè «suposa reiniciar el ritme d’immunització que ens havíem marcat per a protegir la majoria de la ciutadania valenciana en el menor temps possible, que és el nostre objectiu principal». 

 

Barceló s’ha mostrat especialment satisfeta que l’Agència Europea del Medicament i el Comité de Farmacovigilància hagen conclòs que esta vacuna és segura i eficaç i no provoca un augment dels riscos de patir trombosis després de la vacunació. El més important, ha insistit, «és que la vacuna no supose cap risc greu per a les persones a les que se’ls posa i això que quedat clar segons els tècnics de la EMA».

 

No obstant això, la titular de la Sanitat valenciana, en línia amb tots els organismes científics nacionals i internacionals, ha explicat que es continuarà actuant amb molta prudència enfront de qualsevol efecte secundari tant en esta vacuna com en les restants. Tot este episodi, ha assegurat, «ens ha servit sobretot per a posar de manifest que el sistema de farmacovigilància funciona perfectament i això suposa una garantia de tranquil·litat per a totes les persones vacunades». Per això, ha demanat a la ciutadania que viva amb tranquil·litat «este procés de vacunació el final de la que és acabar amb esta pandèmia que porta un any marcant les nostres vides en tots els aspectes».

 

Respecte a pla de vacunació, la conselleria ha explicat que, al llarg del cap de setmana es reuniran la Comissió de Salut Pública i la Ponència de Vacunes per a revisar els grups que es vacunaran amb AstraZeneca i analitzar detalladament les conclusions de la EMA. Amb les conclusions d’estos dos grups, el dilluns se celebrarà un nou Consell Interterritorial a on s’aprovarà la nova estratègia per a l’administració d’estos vials. 

 

Les dos restants bovines actualment en el mercat, Pfizer i Moderna, s’han continuat inoculant amb normalitat estos dies pel que no voran alterat el seu calendari de distribució. 
 

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.