12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Els Reis Mags recorreran Castelló en cotxes descapotables sense pauses per a evitar aglomeracions

 

L’Ajuntament de Castelló ha adaptat la visita dels Reis Mags a les mesures derivades de la Covid-19 i proposa un format alternatiu a la tradicional cavalcada que portarà als reis a recórrer tota la la ciutat en un cotxe descapotable, amb diferents itineraris que no es revelaran i sense detindre’s, perquè el màxim número de xiquets puguen vore a Melcior, Gaspar i Baltasar però sense aglomeracions.

 

La caravana real la formaran una reduïda comitiva integrada pels Reis i els patges i escortada per la Policia Local. Arrancarà al Grau pel matí i continuarà per la resta de la ciutat, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

El regidor de Festes, Omar Braina, ha assenyalat que enguany s’ha optat per un format alternatiu, programant un recorregut dels Reis Mags per la ciutat, amb vehicles descapotables, per a poder arribar al màxim nombre de xiquets i complir amb les mesures de seguretat i protecció de la salut davant la Covid-19.

 

«Els més xicotets han estat a l’altura de les circumstàncies durant este any tan complicat i esperem que esta comitiva real els permeta continuar mantenint la il·lusió i disfrutar d’un dia tan especial per a ells», ha manifestat l’edil.

 

De la mateixa manera, l’itinerari no es revelarà per a evitar aglomeracions de gent i, pel mateix motiu, la caravana real no es detindrà en cap lloc. A demés, es recomana que els xiquets saluden als Reis des de les finestres o balcons de les seues cases sempre que siga possible, per a contribuir a no generar concentracions de persones al carrer.

 

Altres espectacles infantils

D’altra banda, el Patronat Municipal de Festes ha organitzat espectacles infantils que se succeiran durant tota la jornada en tres escenaris a l’aire lliure i amb aforament limitat. El primer serà al Grau, pel matí, i els altres dos se situaran en el Recinte de Fires i Mercats i en l’esplanada exterior del Palau de la Festa.

 

Per a poder assistir a estos espectacles és obligatòria la reserva prèvia de plaça a través de l’apartat de Festes de la pàgina web de l’Ajuntament de Castelló, disponible a partir de les 9.00 hores del pròxim dimarts 29 de desembre. Cada reserva podrà ser d’un màxim de tres persones (un adult i dos xiquets) o un mínim de dos persones (un adult i un xiquet, ja que tots els menors han d’anar acompanyats).

 

L’espectacle infantil del Grau, en la zona del port, serà a les 10.00 hores. En el Recinte de Fires i Mercats, hi haurà diferents passades durant tot el dia: a les 11.30 hores, 12.30 hores, 16.30 hores, 17.30 hores, 18.30 hores i 19.30 hores. I en l’esplanada del Palau de la Festa, s’han programat sessions a les 12.00 hores, 13.00 hores, 16.00 hores, 17.15 hores i 18.30 hores. En el moment de la reserva prèvia, es podrà seleccionar l’hora i la ubicació.

Últimes notícies

El camp manté les protestes malgrat la paralització de l’acord UE-Mercosur

Les organitzacions agràries han decidit continuar mobilitzant-se encara que l'Eurocambra ha enviat el pacte UE-Mercosur al TJUE. Reclamen evitar la seua aplicació provisional.

Troben roba i calçat de la desapareguda a Favara i creuen que pot haver-se refugiat a prop

Els equips han localitzat un abric i el calçat de la dona i orienten el rastreig al seu entorn immediat. Després d'una nit de fred i pluja, les previsions són optimistes.

València, premiada en Fitur pels seus avanços en turisme inclusiu i sostenible

València ha rebut en Fitur els premis FITUR4all i FITURNext per integrar accessibilitat i sostenibilitat en el seu model turístic. Els guardons destaquen la gestió de l'aigua i la millora de l'experiència per a totes les persones.

La Guàrdia Civil coordina la busca d’una dona desapareguda en un barranc de Favara (València)

Guàrdia Civil i bombers han activat un ampli operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en un barranc de Favara. En el dispositiu intervenen equips terrestres, canins, drons i suport aeri.

Adif limita a 160 km/h un tram de l’AVE Madrid-València després d’avisos d’un maquinista

Adif ha limitat temporalment a 160 km/h un tram de 1,8 km de l'AVE Madrid-València després d'avisos d'un maquinista. La resta de la línia manté la velocitat habitual.

Un jutge ordena a Benidorm complir el pagament de 350 milions pels terrenys de Serra Gelada

El jutjat ha instat l'Ajuntament de Benidorm a executar la sentència del TSJCV pel APR-7 de Serra Gelada i a articular el pagament d'uns 350 milions.

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures, fer costat al teixit productiu i guanyar productivitat. Ha assenyalat una menor dotació per càpita i un marge limitat després de cobrir servicis essencials.