Les residències ja immunitzades de Castelló demanen reduir les restriccions als usuaris

 

Els ancians de les residències han sigut els més colpejats per la pandèmia. No obstant això, són els primers a vore la llum a final del túnel. La majoria dels usuaris i el personal sanitari de les més de 40 residències de Castelló ja han rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus i una part d’ells ja estan immunitzats en haver obtingut l’administració de la segona dosi de Pfizer.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els geriàtrics que han conseguit deixar arrere el fantasma de la pandèmia demanen poder començar a articular mesures que suavitzen les dures restriccions, ja que els residents porten quasi un any complint les mesures per a fer front al Covid-19 i sense poder vore als seus familiars

 

En este sentit, ja hi ha comunitats com Navarra o Balears que comencen a reduir les restriccions, especialment, les relacionades amb les entrades i eixides de les residències per part dels usuaris.

 

Revisaran les mesures

De moment, en el territori valencià, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives no preveu a curt termini posar en marxa un pla de desescalada en els centres. Des del departament de Mónica Oltra insistixen que s’estudiarà una revisió de les mesures «quan la vacunació estiga acabada i les xifres milloren».

 

Amb les dades d’este dimarts, 16 de febrer, sobre l’evolució de la pandèmia en les residències de la Comunitat es reflectix que només quatre casos positius de coronavirus eren de residents. La vacunació d’este col·lectiu vulnerable i la menor propagació del virus generalment a causa de les restriccions explicarien esta bona dada.

 

Els ancians desitgen tornar a la nova normalitat

Gràcies a la significativa baixada de casos del coronavirus, molts ancians somien en poder vore als seus familiars després d’estar tant de temps sense poder abraçar-los o vore’ls. 

 

El citat mitjà s’ha posat en contacte en alguns residents dels centres de Castelló perquè puguen explicar les seues sensacions de la pandèmia. En el cas d’Ángel, un ancià de 87 anys, demana poc a la nova normalitat, i es conforma amb xicotets plaers de la vida.

 

«Abans de la pandèmia jo eixia amb la meua filla que viu en Castelló o amb el meu fill que està en València, però des de febrer estem tancats ací, amb moltes ganes d’eixir». Tots els dies pega 12 voltes al jardí de la residència a primera hora del matí, però el seu desig és «eixir, passejar pel carrer i prendre’m una cerveseta en un bar».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.

Naixen els primers pollets d’òbila comuna del programa de Bioparc València

Bioparc València ha acollit les primeres eclosions d'òbila comuna dins del seu programa de conservació. La cria se supervisa per cambres per a evitar empremta humana i preparar la reintroducció en zones periurbanes.

Desarticulen un punt de venda de droga al costat d’una escola infantil a Cullera (València)

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona i ha desmantellat un punt de venda de droga situat a escassos metres d'una escola infantil de Cullera. En el registre es van confiscar diverses substàncies i material de dosificació.

Més de 60 km de retencions a primera hora en les carreteres de València

Retencions d'una mica més de 60 quilòmetres a primera hora a la província, amb els majors embossos en l'A-7, V-31 i V-30 en sentit a València, Alacant i Barcelona.

Intervingudes més de 50 tones d’aliments i articles no aptes en naus d’Alacant

La Guàrdia Civil ha intervingut més de 50 tones de productes no aptes en dos naus del polígon Garrachico, a Alacant. Hi ha quatre persones investigades i gènere immobilitzat o destruït per riscos per a la salut.

Set comunitats en alerta per vent, onatge, pluja i neu; Andalusia, en taronja

Set comunitats mantenen avisos per fenòmens adversos i Andalusia eleva el nivell a taronja a Almeria per temporal marítim amb ones de fins a 3 metres. Ceuta i Melilla seguixen en groc.

L’atur baixa al febrer en la Comunitat Valenciana: 1.102 persones menys i més afiliació

La Comunitat Valenciana va tancar febrer amb 1.102 aturats menys (-0,38%), fins a 290.629, i amb 11.313 afiliats més. A Espanya l'atur va repuntar lleument en 3.584 persones.