Les residències ja immunitzades de Castelló demanen reduir les restriccions als usuaris

 

Els ancians de les residències han sigut els més colpejats per la pandèmia. No obstant això, són els primers a vore la llum a final del túnel. La majoria dels usuaris i el personal sanitari de les més de 40 residències de Castelló ja han rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus i una part d’ells ja estan immunitzats en haver obtingut l’administració de la segona dosi de Pfizer.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els geriàtrics que han conseguit deixar arrere el fantasma de la pandèmia demanen poder començar a articular mesures que suavitzen les dures restriccions, ja que els residents porten quasi un any complint les mesures per a fer front al Covid-19 i sense poder vore als seus familiars

 

En este sentit, ja hi ha comunitats com Navarra o Balears que comencen a reduir les restriccions, especialment, les relacionades amb les entrades i eixides de les residències per part dels usuaris.

 

Revisaran les mesures

De moment, en el territori valencià, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives no preveu a curt termini posar en marxa un pla de desescalada en els centres. Des del departament de Mónica Oltra insistixen que s’estudiarà una revisió de les mesures «quan la vacunació estiga acabada i les xifres milloren».

 

Amb les dades d’este dimarts, 16 de febrer, sobre l’evolució de la pandèmia en les residències de la Comunitat es reflectix que només quatre casos positius de coronavirus eren de residents. La vacunació d’este col·lectiu vulnerable i la menor propagació del virus generalment a causa de les restriccions explicarien esta bona dada.

 

Els ancians desitgen tornar a la nova normalitat

Gràcies a la significativa baixada de casos del coronavirus, molts ancians somien en poder vore als seus familiars després d’estar tant de temps sense poder abraçar-los o vore’ls. 

 

El citat mitjà s’ha posat en contacte en alguns residents dels centres de Castelló perquè puguen explicar les seues sensacions de la pandèmia. En el cas d’Ángel, un ancià de 87 anys, demana poc a la nova normalitat, i es conforma amb xicotets plaers de la vida.

 

«Abans de la pandèmia jo eixia amb la meua filla que viu en Castelló o amb el meu fill que està en València, però des de febrer estem tancats ací, amb moltes ganes d’eixir». Tots els dies pega 12 voltes al jardí de la residència a primera hora del matí, però el seu desig és «eixir, passejar pel carrer i prendre’m una cerveseta en un bar».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket firma una segona plaça històrica en Eurolliga després de véncer al Dubai Basketball

El València Basket tanca una fase regular històrica en Eurolliga amb 25 victòries, assegura la segona plaça després de guanyar 85-95 al Dubai Basketball i tindrà factor pista en quarts, on es mesurarà al guanyador de l'encreuament entre Panathinaikos i Mònaco.

Catalá veu interessant que el jutge aclarisca si Cacsa pot albergar festivals amb menys soroll

L'alcaldessa de València considera clau que el jutge precise si els festivals a la Ciutat de les Arts i les Ciències poden mantindre's amb mesures correctores que reduïsquen el soroll i respecten l'ordenança acústica.

Un intern de Fontcalent provoca un incendi en la seua cel·la i ha de ser assistit

Un pres preventiu del centre penitenciari d'Alacant I, en Fontcalent, provoca un incendi en la seua cel·la de matinada i ha de ser assistit, mentres el sindicat TAMPM denuncia fallades d'alarma i masificacion en la carcel.

València recorrerà la sentència sobre pisos turístics en considerar que hi ha només una discrepància tècnica

L'Ajuntament de València estudiarà recórrer davant el Suprem la sentència del TSJCV sobre vivendes turístiques, que atribuïx a una discrepància tècnic-jurídica i no de fons sobre la suspensió de llicències.

Bernabé acusa a la Generalitat de rebutjar el Pla de Vivenda per perdre el seu quiosquet

Pilar Bernabé sosté que a la Generalitat no li agrada el Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 perquè ordena el mercat i impedix que es facen negocis al marge del nou marc. Defén a més l'impuls a la Ciutat de la Industrialització de la Construcció al costat de les universitats valencianes.

Pedro Delgado assenyala a Juan Ayuso com el gran potencial del ciclisme espanyol

Pedro Delgado considera que Juan Ayuso és, per potencial, el millor corredor espanyol actual, destaca el seu caràcter competitiu i advertix de la pressió i la creixent competència internacional.

Núñez acusa el Consell de no saber interpretar les alertes de la DANA del 29 d’octubre

El cap de Climatologia de Aemet en la Comunitat Valenciana sosté en el Congrés que va haver-hi informació suficient i precisa abans de la DANA del 29 d'octubre, però que el Consell no la va interpretar a temps per a prendre mesures preventives.

IVACE+i impulsa un sistema amb intel·ligència artificial per a diagnosticar i rehabilitar lesions articulars

IVACE+i finança KINESSENSOR, un sistema portàtil amb sensors i algorismes d'intel·ligència artificial per a millorar el diagnòstic, seguiment i rehabilitació de malalties musculoesquelètiques.