Les residències ja immunitzades de Castelló demanen reduir les restriccions als usuaris

 

Els ancians de les residències han sigut els més colpejats per la pandèmia. No obstant això, són els primers a vore la llum a final del túnel. La majoria dels usuaris i el personal sanitari de les més de 40 residències de Castelló ja han rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus i una part d’ells ja estan immunitzats en haver obtingut l’administració de la segona dosi de Pfizer.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els geriàtrics que han conseguit deixar arrere el fantasma de la pandèmia demanen poder començar a articular mesures que suavitzen les dures restriccions, ja que els residents porten quasi un any complint les mesures per a fer front al Covid-19 i sense poder vore als seus familiars

 

En este sentit, ja hi ha comunitats com Navarra o Balears que comencen a reduir les restriccions, especialment, les relacionades amb les entrades i eixides de les residències per part dels usuaris.

 

Revisaran les mesures

De moment, en el territori valencià, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives no preveu a curt termini posar en marxa un pla de desescalada en els centres. Des del departament de Mónica Oltra insistixen que s’estudiarà una revisió de les mesures «quan la vacunació estiga acabada i les xifres milloren».

 

Amb les dades d’este dimarts, 16 de febrer, sobre l’evolució de la pandèmia en les residències de la Comunitat es reflectix que només quatre casos positius de coronavirus eren de residents. La vacunació d’este col·lectiu vulnerable i la menor propagació del virus generalment a causa de les restriccions explicarien esta bona dada.

 

Els ancians desitgen tornar a la nova normalitat

Gràcies a la significativa baixada de casos del coronavirus, molts ancians somien en poder vore als seus familiars després d’estar tant de temps sense poder abraçar-los o vore’ls. 

 

El citat mitjà s’ha posat en contacte en alguns residents dels centres de Castelló perquè puguen explicar les seues sensacions de la pandèmia. En el cas d’Ángel, un ancià de 87 anys, demana poc a la nova normalitat, i es conforma amb xicotets plaers de la vida.

 

«Abans de la pandèmia jo eixia amb la meua filla que viu en Castelló o amb el meu fill que està en València, però des de febrer estem tancats ací, amb moltes ganes d’eixir». Tots els dies pega 12 voltes al jardí de la residència a primera hora del matí, però el seu desig és «eixir, passejar pel carrer i prendre’m una cerveseta en un bar».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.

Detingut a Polop un fugitiu moldau buscat per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Polop a un fugitiu moldau de 30 anys, buscat amb una orde internacional de detenció i penes de fins a 15 anys per delictes de tràfic de drogues.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.