Les residències ja immunitzades de Castelló demanen reduir les restriccions als usuaris

 

Els ancians de les residències han sigut els més colpejats per la pandèmia. No obstant això, són els primers a vore la llum a final del túnel. La majoria dels usuaris i el personal sanitari de les més de 40 residències de Castelló ja han rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus i una part d’ells ja estan immunitzats en haver obtingut l’administració de la segona dosi de Pfizer.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els geriàtrics que han conseguit deixar arrere el fantasma de la pandèmia demanen poder començar a articular mesures que suavitzen les dures restriccions, ja que els residents porten quasi un any complint les mesures per a fer front al Covid-19 i sense poder vore als seus familiars

 

En este sentit, ja hi ha comunitats com Navarra o Balears que comencen a reduir les restriccions, especialment, les relacionades amb les entrades i eixides de les residències per part dels usuaris.

 

Revisaran les mesures

De moment, en el territori valencià, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives no preveu a curt termini posar en marxa un pla de desescalada en els centres. Des del departament de Mónica Oltra insistixen que s’estudiarà una revisió de les mesures «quan la vacunació estiga acabada i les xifres milloren».

 

Amb les dades d’este dimarts, 16 de febrer, sobre l’evolució de la pandèmia en les residències de la Comunitat es reflectix que només quatre casos positius de coronavirus eren de residents. La vacunació d’este col·lectiu vulnerable i la menor propagació del virus generalment a causa de les restriccions explicarien esta bona dada.

 

Els ancians desitgen tornar a la nova normalitat

Gràcies a la significativa baixada de casos del coronavirus, molts ancians somien en poder vore als seus familiars després d’estar tant de temps sense poder abraçar-los o vore’ls. 

 

El citat mitjà s’ha posat en contacte en alguns residents dels centres de Castelló perquè puguen explicar les seues sensacions de la pandèmia. En el cas d’Ángel, un ancià de 87 anys, demana poc a la nova normalitat, i es conforma amb xicotets plaers de la vida.

 

«Abans de la pandèmia jo eixia amb la meua filla que viu en Castelló o amb el meu fill que està en València, però des de febrer estem tancats ací, amb moltes ganes d’eixir». Tots els dies pega 12 voltes al jardí de la residència a primera hora del matí, però el seu desig és «eixir, passejar pel carrer i prendre’m una cerveseta en un bar».

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU