Les residències permetran eixides i visites per Nadal mentres no se supere el nivell 3 d’alerta

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha establit mesures per a residències de persones majors i de diversitat funcional de cara al període nadalenc en funció del nivell d’alerta per coronavirus en el que es trobe un territori: es permetran eixides sense pernoctació només en el nivell 1 i eixides vacacionals de set o més dies i visites d’afins fins i tot en el nivell 3.

 

D’eixa forma ho establixen dos resolucions del departament que apareixen publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb les que les mesures en este àmbit s’adapten als nivells d’alerta que va introduir el Govern amb l’estat d’alarma. Estaran en vigor entre el 24 de desembre i el 6 de gener.

 

Diferències segons el nivell d’alerta

Les mesures es diferencien segons nivells d’alerta. En l’1 serà l’únic en què es permetran eixides sense pernoctació, encara que estes només podran ser tres en tot el període i en dies no consecutius. A demés, els residents només podran acudir a la casa d’un únic grup de convivència, al que no podran acudir uns altres.

 

A la volta no es requerirà un aïllament, però sí que s’emportarà un major seguiment per part del personal del centre i les famílies hauran d’avisar si tenen un possible contacte amb alguna persona contagiada. No es permetran les eixides si el resident més de 37 graus abans d’eixir ni si hi ha una persona contagiada en el nucli familiar.

 

Estes premisses per a eixir del centre també s’aplicaran a les eixides vacacionals, que es permetran fins al nivell 3 d’alerta. No obstant això, a la tornada sí que es requerirà una prova PCR negativa feta 72 hores abans del reingrés i un aïllament en habitació individual durant 10 dies a l’arribada.

 

Les persones que vulguen eixir a una casa familiar de vacacions durant el Nadal hauran de fer-lo per un període igual o superior a set dies, i sempre acudir a una única vivenda amb un sol nucli de convivència, del que es considerarà que el resident forma part durant la seua estada. Durant les vacacions no es podrà entrar en contacte amb altres grups de convivència. Les eixides vacacionals hauran de sol·licitar-se amb antelació.

 

Les visites

Les visites també estaran permeses fins al nivell 3, i hauran de ser o bé d’una persona sola, o com a màxim de tres si estes són convivents. Les persones visitants hauran de portar un equip de protecció individual (EPI) que com a mínim constarà d’una màscara quirúrgica, se’ls prendrà la temperatura en entrar i hauran d’observar totes les mesures d’higiene.

 

En el cas que el centre dispose d’espais a l’aire lliure, les visites es duran a terme preferentment en ells. Entre una i una altra visita, el personal del centre haurà de desinfectar les dependències usades. En el nivell 4 d’alerta no es permetrà cap d’estes tres possibilitats.

Últimes notícies

Kepler-Karst releva l’advocat de Salomé Pradas en la causa de la DANA

El despatx Kepler-Karst ha substituït l’advocat Eduardo de Urbano pel penalista Pedro Colina, que passa a assumir la defensa de Salomé Pradas en la causa de la DANA que s’instrueix a Catarroja.

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.