Les residències permetran eixides i visites per Nadal mentres no se supere el nivell 3 d’alerta

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha establit mesures per a residències de persones majors i de diversitat funcional de cara al període nadalenc en funció del nivell d’alerta per coronavirus en el que es trobe un territori: es permetran eixides sense pernoctació només en el nivell 1 i eixides vacacionals de set o més dies i visites d’afins fins i tot en el nivell 3.

 

D’eixa forma ho establixen dos resolucions del departament que apareixen publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb les que les mesures en este àmbit s’adapten als nivells d’alerta que va introduir el Govern amb l’estat d’alarma. Estaran en vigor entre el 24 de desembre i el 6 de gener.

 

Diferències segons el nivell d’alerta

Les mesures es diferencien segons nivells d’alerta. En l’1 serà l’únic en què es permetran eixides sense pernoctació, encara que estes només podran ser tres en tot el període i en dies no consecutius. A demés, els residents només podran acudir a la casa d’un únic grup de convivència, al que no podran acudir uns altres.

 

A la volta no es requerirà un aïllament, però sí que s’emportarà un major seguiment per part del personal del centre i les famílies hauran d’avisar si tenen un possible contacte amb alguna persona contagiada. No es permetran les eixides si el resident més de 37 graus abans d’eixir ni si hi ha una persona contagiada en el nucli familiar.

 

Estes premisses per a eixir del centre també s’aplicaran a les eixides vacacionals, que es permetran fins al nivell 3 d’alerta. No obstant això, a la tornada sí que es requerirà una prova PCR negativa feta 72 hores abans del reingrés i un aïllament en habitació individual durant 10 dies a l’arribada.

 

Les persones que vulguen eixir a una casa familiar de vacacions durant el Nadal hauran de fer-lo per un període igual o superior a set dies, i sempre acudir a una única vivenda amb un sol nucli de convivència, del que es considerarà que el resident forma part durant la seua estada. Durant les vacacions no es podrà entrar en contacte amb altres grups de convivència. Les eixides vacacionals hauran de sol·licitar-se amb antelació.

 

Les visites

Les visites també estaran permeses fins al nivell 3, i hauran de ser o bé d’una persona sola, o com a màxim de tres si estes són convivents. Les persones visitants hauran de portar un equip de protecció individual (EPI) que com a mínim constarà d’una màscara quirúrgica, se’ls prendrà la temperatura en entrar i hauran d’observar totes les mesures d’higiene.

 

En el cas que el centre dispose d’espais a l’aire lliure, les visites es duran a terme preferentment en ells. Entre una i una altra visita, el personal del centre haurà de desinfectar les dependències usades. En el nivell 4 d’alerta no es permetrà cap d’estes tres possibilitats.

Últimes notícies

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.

Wizz Air obrirà set noves rutes entre Espanya i Itàlia des de setembre

Wizz Air estrenarà set rutes que uniran Milà, Nàpols i Catània amb diverses ciutats espanyoles des de setembre i desembre, amb tarifes des de 24,99 euros.