Les residències permetran eixides i visites per Nadal mentres no se supere el nivell 3 d’alerta

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha establit mesures per a residències de persones majors i de diversitat funcional de cara al període nadalenc en funció del nivell d’alerta per coronavirus en el que es trobe un territori: es permetran eixides sense pernoctació només en el nivell 1 i eixides vacacionals de set o més dies i visites d’afins fins i tot en el nivell 3.

 

D’eixa forma ho establixen dos resolucions del departament que apareixen publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb les que les mesures en este àmbit s’adapten als nivells d’alerta que va introduir el Govern amb l’estat d’alarma. Estaran en vigor entre el 24 de desembre i el 6 de gener.

 

Diferències segons el nivell d’alerta

Les mesures es diferencien segons nivells d’alerta. En l’1 serà l’únic en què es permetran eixides sense pernoctació, encara que estes només podran ser tres en tot el període i en dies no consecutius. A demés, els residents només podran acudir a la casa d’un únic grup de convivència, al que no podran acudir uns altres.

 

A la volta no es requerirà un aïllament, però sí que s’emportarà un major seguiment per part del personal del centre i les famílies hauran d’avisar si tenen un possible contacte amb alguna persona contagiada. No es permetran les eixides si el resident més de 37 graus abans d’eixir ni si hi ha una persona contagiada en el nucli familiar.

 

Estes premisses per a eixir del centre també s’aplicaran a les eixides vacacionals, que es permetran fins al nivell 3 d’alerta. No obstant això, a la tornada sí que es requerirà una prova PCR negativa feta 72 hores abans del reingrés i un aïllament en habitació individual durant 10 dies a l’arribada.

 

Les persones que vulguen eixir a una casa familiar de vacacions durant el Nadal hauran de fer-lo per un període igual o superior a set dies, i sempre acudir a una única vivenda amb un sol nucli de convivència, del que es considerarà que el resident forma part durant la seua estada. Durant les vacacions no es podrà entrar en contacte amb altres grups de convivència. Les eixides vacacionals hauran de sol·licitar-se amb antelació.

 

Les visites

Les visites també estaran permeses fins al nivell 3, i hauran de ser o bé d’una persona sola, o com a màxim de tres si estes són convivents. Les persones visitants hauran de portar un equip de protecció individual (EPI) que com a mínim constarà d’una màscara quirúrgica, se’ls prendrà la temperatura en entrar i hauran d’observar totes les mesures d’higiene.

 

En el cas que el centre dispose d’espais a l’aire lliure, les visites es duran a terme preferentment en ells. Entre una i una altra visita, el personal del centre haurà de desinfectar les dependències usades. En el nivell 4 d’alerta no es permetrà cap d’estes tres possibilitats.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.