Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos una volta estan la majoria vacunades

 

Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos de Covid-19, una volta estan pràcticament tots els centres vacunats, segons ha informat l’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) en un comunicat.

 

Aerte ha valorat el treball de formació, informació i conscienciació que es duu a terme per part de les empreses i entitats amb el personal de centres residencials per a evitar els nous casos en eixos servicis, ja que, segons ha recalcat, els contagis dels treballadors d’estes instal·lacions creixen 37 punts menys que en el personal de sanitat.

 

Segons Aerte, les dades publicades pel Ministeri de Sanitat indiquen que s’ha passat de 4.056 professionals sanitaris contagiats l’11 de desembre de 2020 a 9.930 el passat 12 de febrer, el que suposa un increment de 5.874 persones i un 144,82% més.

 

No obstant això, en eixe mateix període, en l’entorn residencial es va passar de 1.964 professionals contagiats a 4.083, el que suposa un increment de 2.119 persones i un 107,89% d’augment, quasi un 37% menys d’increment.

 

Reclamen des de junt passat les proves periòdiques

«Sabem el grandíssim esforç que s’està fent els professionals sanitaris per a protegir la seua salut i la dels pacients que atenen per això estes dades creiem que tenen més valor. Les accions formatives i la conscienciació del personal, encara que no impedisca que es puguen produir contagis en la situació gravíssima que està vivint el territori valencià, estan ajudant a reduir l’impacte del Covid-19 en residències», ha assenyalat el president de la patronal, José María Toro.

 

Toro ha afegit que els treballadors de les residències, juntament amb les derivacions hospitalàries, «han sigut, contra la seua voluntat, els principals vectors d’introducció del virus en els centres» i, per este motiu, l’associació reclamava des de juny proves periòdiques que ajudaren a detectar a les persones asimptomàtiques que podien contagiar a unes altres del centre.

 

No obstant això, segons ha subratllat, estes proves s’han dut a terme solament en determinats departaments de salut, com el de València-La Fe i el de Requena, «a pesar de la insistència del sector» i ja des del mes de gener es va incorporar a la resta, a partir d’una incidència acumulada de 500 casos.

Últimes notícies

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.
FILMOTECA D'ESTIU