Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos una volta estan la majoria vacunades

 

Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos de Covid-19, una volta estan pràcticament tots els centres vacunats, segons ha informat l’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) en un comunicat.

 

Aerte ha valorat el treball de formació, informació i conscienciació que es duu a terme per part de les empreses i entitats amb el personal de centres residencials per a evitar els nous casos en eixos servicis, ja que, segons ha recalcat, els contagis dels treballadors d’estes instal·lacions creixen 37 punts menys que en el personal de sanitat.

 

Segons Aerte, les dades publicades pel Ministeri de Sanitat indiquen que s’ha passat de 4.056 professionals sanitaris contagiats l’11 de desembre de 2020 a 9.930 el passat 12 de febrer, el que suposa un increment de 5.874 persones i un 144,82% més.

 

No obstant això, en eixe mateix període, en l’entorn residencial es va passar de 1.964 professionals contagiats a 4.083, el que suposa un increment de 2.119 persones i un 107,89% d’augment, quasi un 37% menys d’increment.

 

Reclamen des de junt passat les proves periòdiques

«Sabem el grandíssim esforç que s’està fent els professionals sanitaris per a protegir la seua salut i la dels pacients que atenen per això estes dades creiem que tenen més valor. Les accions formatives i la conscienciació del personal, encara que no impedisca que es puguen produir contagis en la situació gravíssima que està vivint el territori valencià, estan ajudant a reduir l’impacte del Covid-19 en residències», ha assenyalat el president de la patronal, José María Toro.

 

Toro ha afegit que els treballadors de les residències, juntament amb les derivacions hospitalàries, «han sigut, contra la seua voluntat, els principals vectors d’introducció del virus en els centres» i, per este motiu, l’associació reclamava des de juny proves periòdiques que ajudaren a detectar a les persones asimptomàtiques que podien contagiar a unes altres del centre.

 

No obstant això, segons ha subratllat, estes proves s’han dut a terme solament en determinats departaments de salut, com el de València-La Fe i el de Requena, «a pesar de la insistència del sector» i ja des del mes de gener es va incorporar a la resta, a partir d’una incidència acumulada de 500 casos.

Últimes notícies

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.