Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos una volta estan la majoria vacunades

 

Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos de Covid-19, una volta estan pràcticament tots els centres vacunats, segons ha informat l’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) en un comunicat.

 

Aerte ha valorat el treball de formació, informació i conscienciació que es duu a terme per part de les empreses i entitats amb el personal de centres residencials per a evitar els nous casos en eixos servicis, ja que, segons ha recalcat, els contagis dels treballadors d’estes instal·lacions creixen 37 punts menys que en el personal de sanitat.

 

Segons Aerte, les dades publicades pel Ministeri de Sanitat indiquen que s’ha passat de 4.056 professionals sanitaris contagiats l’11 de desembre de 2020 a 9.930 el passat 12 de febrer, el que suposa un increment de 5.874 persones i un 144,82% més.

 

No obstant això, en eixe mateix període, en l’entorn residencial es va passar de 1.964 professionals contagiats a 4.083, el que suposa un increment de 2.119 persones i un 107,89% d’augment, quasi un 37% menys d’increment.

 

Reclamen des de junt passat les proves periòdiques

«Sabem el grandíssim esforç que s’està fent els professionals sanitaris per a protegir la seua salut i la dels pacients que atenen per això estes dades creiem que tenen més valor. Les accions formatives i la conscienciació del personal, encara que no impedisca que es puguen produir contagis en la situació gravíssima que està vivint el territori valencià, estan ajudant a reduir l’impacte del Covid-19 en residències», ha assenyalat el president de la patronal, José María Toro.

 

Toro ha afegit que els treballadors de les residències, juntament amb les derivacions hospitalàries, «han sigut, contra la seua voluntat, els principals vectors d’introducció del virus en els centres» i, per este motiu, l’associació reclamava des de juny proves periòdiques que ajudaren a detectar a les persones asimptomàtiques que podien contagiar a unes altres del centre.

 

No obstant això, segons ha subratllat, estes proves s’han dut a terme solament en determinats departaments de salut, com el de València-La Fe i el de Requena, «a pesar de la insistència del sector» i ja des del mes de gener es va incorporar a la resta, a partir d’una incidència acumulada de 500 casos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.