Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos una volta estan la majoria vacunades

 

Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos de Covid-19, una volta estan pràcticament tots els centres vacunats, segons ha informat l’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) en un comunicat.

 

Aerte ha valorat el treball de formació, informació i conscienciació que es duu a terme per part de les empreses i entitats amb el personal de centres residencials per a evitar els nous casos en eixos servicis, ja que, segons ha recalcat, els contagis dels treballadors d’estes instal·lacions creixen 37 punts menys que en el personal de sanitat.

 

Segons Aerte, les dades publicades pel Ministeri de Sanitat indiquen que s’ha passat de 4.056 professionals sanitaris contagiats l’11 de desembre de 2020 a 9.930 el passat 12 de febrer, el que suposa un increment de 5.874 persones i un 144,82% més.

 

No obstant això, en eixe mateix període, en l’entorn residencial es va passar de 1.964 professionals contagiats a 4.083, el que suposa un increment de 2.119 persones i un 107,89% d’augment, quasi un 37% menys d’increment.

 

Reclamen des de junt passat les proves periòdiques

«Sabem el grandíssim esforç que s’està fent els professionals sanitaris per a protegir la seua salut i la dels pacients que atenen per això estes dades creiem que tenen més valor. Les accions formatives i la conscienciació del personal, encara que no impedisca que es puguen produir contagis en la situació gravíssima que està vivint el territori valencià, estan ajudant a reduir l’impacte del Covid-19 en residències», ha assenyalat el president de la patronal, José María Toro.

 

Toro ha afegit que els treballadors de les residències, juntament amb les derivacions hospitalàries, «han sigut, contra la seua voluntat, els principals vectors d’introducció del virus en els centres» i, per este motiu, l’associació reclamava des de juny proves periòdiques que ajudaren a detectar a les persones asimptomàtiques que podien contagiar a unes altres del centre.

 

No obstant això, segons ha subratllat, estes proves s’han dut a terme solament en determinats departaments de salut, com el de València-La Fe i el de Requena, «a pesar de la insistència del sector» i ja des del mes de gener es va incorporar a la resta, a partir d’una incidència acumulada de 500 casos.

Últimes notícies

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.