Els residus sanitaris d’hospitals valencians es dupliquen fins a 4.000 tones en la tercera ona de pandèmia

 

Els residus sanitaris s’han duplicat durant la pandèmia del coronavirus als hospitals valencians, que han passat de gestionar 2.000 tones abans de la crisi sanitària fins a haver de fer front a 4.000 tones. Ho ha explicat la directora general d’Alta tecnologia, Inversions i Infraestructures, Carmelina Pla, durant una visita a les instal·lacions de Fira València, que a causa de la tercera ona de coronavirus emmagatzema residus sanitaris dels hospitals.

 

Pla ha explicat que la «tensió» en la recollida de residus sanitaris es remunta a l’inici de la pandèmia i que ara s’han duplicat a causa del virus. «Ens vam vore desbordats en la gestió de residus i, sobretot, les empreses no tenien els espais autoritzats suficients per a poder fer la recollida d’ells en garanties», ha detallat.

 

En este context, ha indicat que s’ha treballat conjuntament amb la Direcció general de Medi Ambient per a poder habilitar nous espais en els que deixar els residus sanitaris, entre ells els disposats en Fira València i IFA Alacant. En eixos recintes, camions frigorífics alberguen els residus en un pas «intermedi» entre la recollida en els centres hospitalaris i la derivació a la planta de la Vall d’Uixó, l’única en l’actualitat que està autoritzada per a destruir material d’esta classe.

 

La responsable d’Alta Tecnologia ha detallat les condicions dels espais habilitats en els recintes firals, que complixen «les garanties» en estar tancats, climatitzats en camions frigorífics amb capacitat de 3.500 kg cada un, mesures de protecció d’incendis i «protegits les 24 hores». La previsió, ha exposat, és que les dos empreses de gestió de residus sanitaris contractats per la Generalitat facen ús de les seues dependències i només remeten als recintes firals «aquells residus que es desborden».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.