Els residus sanitaris d’hospitals valencians es dupliquen fins a 4.000 tones en la tercera ona de pandèmia

 

Els residus sanitaris s’han duplicat durant la pandèmia del coronavirus als hospitals valencians, que han passat de gestionar 2.000 tones abans de la crisi sanitària fins a haver de fer front a 4.000 tones. Ho ha explicat la directora general d’Alta tecnologia, Inversions i Infraestructures, Carmelina Pla, durant una visita a les instal·lacions de Fira València, que a causa de la tercera ona de coronavirus emmagatzema residus sanitaris dels hospitals.

 

Pla ha explicat que la «tensió» en la recollida de residus sanitaris es remunta a l’inici de la pandèmia i que ara s’han duplicat a causa del virus. «Ens vam vore desbordats en la gestió de residus i, sobretot, les empreses no tenien els espais autoritzats suficients per a poder fer la recollida d’ells en garanties», ha detallat.

 

En este context, ha indicat que s’ha treballat conjuntament amb la Direcció general de Medi Ambient per a poder habilitar nous espais en els que deixar els residus sanitaris, entre ells els disposats en Fira València i IFA Alacant. En eixos recintes, camions frigorífics alberguen els residus en un pas «intermedi» entre la recollida en els centres hospitalaris i la derivació a la planta de la Vall d’Uixó, l’única en l’actualitat que està autoritzada per a destruir material d’esta classe.

 

La responsable d’Alta Tecnologia ha detallat les condicions dels espais habilitats en els recintes firals, que complixen «les garanties» en estar tancats, climatitzats en camions frigorífics amb capacitat de 3.500 kg cada un, mesures de protecció d’incendis i «protegits les 24 hores». La previsió, ha exposat, és que les dos empreses de gestió de residus sanitaris contractats per la Generalitat facen ús de les seues dependències i només remeten als recintes firals «aquells residus que es desborden».

Últimes notícies

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.