Els residus sanitaris d’hospitals valencians es dupliquen fins a 4.000 tones en la tercera ona de pandèmia

 

Els residus sanitaris s’han duplicat durant la pandèmia del coronavirus als hospitals valencians, que han passat de gestionar 2.000 tones abans de la crisi sanitària fins a haver de fer front a 4.000 tones. Ho ha explicat la directora general d’Alta tecnologia, Inversions i Infraestructures, Carmelina Pla, durant una visita a les instal·lacions de Fira València, que a causa de la tercera ona de coronavirus emmagatzema residus sanitaris dels hospitals.

 

Pla ha explicat que la «tensió» en la recollida de residus sanitaris es remunta a l’inici de la pandèmia i que ara s’han duplicat a causa del virus. «Ens vam vore desbordats en la gestió de residus i, sobretot, les empreses no tenien els espais autoritzats suficients per a poder fer la recollida d’ells en garanties», ha detallat.

 

En este context, ha indicat que s’ha treballat conjuntament amb la Direcció general de Medi Ambient per a poder habilitar nous espais en els que deixar els residus sanitaris, entre ells els disposats en Fira València i IFA Alacant. En eixos recintes, camions frigorífics alberguen els residus en un pas «intermedi» entre la recollida en els centres hospitalaris i la derivació a la planta de la Vall d’Uixó, l’única en l’actualitat que està autoritzada per a destruir material d’esta classe.

 

La responsable d’Alta Tecnologia ha detallat les condicions dels espais habilitats en els recintes firals, que complixen «les garanties» en estar tancats, climatitzats en camions frigorífics amb capacitat de 3.500 kg cada un, mesures de protecció d’incendis i «protegits les 24 hores». La previsió, ha exposat, és que les dos empreses de gestió de residus sanitaris contractats per la Generalitat facen ús de les seues dependències i només remeten als recintes firals «aquells residus que es desborden».

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.