14.6 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Els residus sanitaris d’hospitals valencians es dupliquen fins a 4.000 tones en la tercera ona de pandèmia

 

Els residus sanitaris s’han duplicat durant la pandèmia del coronavirus als hospitals valencians, que han passat de gestionar 2.000 tones abans de la crisi sanitària fins a haver de fer front a 4.000 tones. Ho ha explicat la directora general d’Alta tecnologia, Inversions i Infraestructures, Carmelina Pla, durant una visita a les instal·lacions de Fira València, que a causa de la tercera ona de coronavirus emmagatzema residus sanitaris dels hospitals.

 

Pla ha explicat que la «tensió» en la recollida de residus sanitaris es remunta a l’inici de la pandèmia i que ara s’han duplicat a causa del virus. «Ens vam vore desbordats en la gestió de residus i, sobretot, les empreses no tenien els espais autoritzats suficients per a poder fer la recollida d’ells en garanties», ha detallat.

 

En este context, ha indicat que s’ha treballat conjuntament amb la Direcció general de Medi Ambient per a poder habilitar nous espais en els que deixar els residus sanitaris, entre ells els disposats en Fira València i IFA Alacant. En eixos recintes, camions frigorífics alberguen els residus en un pas «intermedi» entre la recollida en els centres hospitalaris i la derivació a la planta de la Vall d’Uixó, l’única en l’actualitat que està autoritzada per a destruir material d’esta classe.

 

La responsable d’Alta Tecnologia ha detallat les condicions dels espais habilitats en els recintes firals, que complixen «les garanties» en estar tancats, climatitzats en camions frigorífics amb capacitat de 3.500 kg cada un, mesures de protecció d’incendis i «protegits les 24 hores». La previsió, ha exposat, és que les dos empreses de gestió de residus sanitaris contractats per la Generalitat facen ús de les seues dependències i només remeten als recintes firals «aquells residus que es desborden».

Últimes notícies

El dofí mular trobat a Nules registra la major supervivència amb amputacions severes

Un estudi de la Universitat de València documenta el cas de major duració d'un cetaci en llibertat amb amputacions greus: un dofí mular trobat a Nules. Va sobreviure més de dos anys sense aleta cabal i amb una pectoral danyada; va adaptar el seu nade i la seua alimentació, però va morir després d'una nova interacció pesquera.

Assumixen 5 anys i mig de presó per segrestar un home i demanar 350.000 euros de rescat

Els cinc processaments han admés el segrest i han pactat amb la Fiscalia penes de 5 anys i 6 mesos cada un. L'Audiència va dictar sentència 'in voce' i va fixar 37.000 euros d'indemnització.

Congrés i Senat suspenen les comissions de la DANA per la tragèdia ferroviària

Les comissions sobre la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 s'han suspés després de l'accident ferroviari de Adamuz. Congrés i Senat han paralitzat tres dies la seua activitat i ajornen compareixences clau.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El València s'enfrontarà a l'Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa del Rei, a partit únic entre el 3 i el 5 de febrer. El sorteig també va aparellar Albacete-Barcelona, Alabés-Reial Societat i Betis-Atlètic.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per alt risc de fugida

El Suprem ha confirmat la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García en apreciar un alt risc de fugida i la proximitat del juí. Les peticions de pena i el creixement dels indicis pesen en la decisió.

Basset afirma que l’És-Alert per la DANA del 29-O es va retardar després de moltes voltes

L'excap dels bombers de València ha declarat que el text de l'avís es va debatre en excés i va arribar tard. Critica la falta de dades i un comandament poc clar.

La borrasca Harry deixarà en el Mediterrani ones de més de 6 metres, pluges i neu

Harry assotarà el Mediterrani amb ones de més de 6 metres, pluges intenses i neu des de 1.000 metres. El dimecres remetrà, però s'esperen nous fronts atlàntics.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El sorteig de la Copa del Rei va aparellar al València amb l'Athletic a Mestalla en quarts, ronda a partit únic prevista entre el 3 i el 5 de febrer. Bossio va anticipar un encreuament exigent i va destacar l'empenyiment de l'afició.