10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Les restriccions noves contra el coronavirus afectaran als valencians a partir de la setmana que ve

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, mantindrà este dilluns de matí una reunió amb Salut Pública amb la finalitat d’implantar en el territori valencià les mesures arreplegades en l’ordre d’este divendres passat que ha eixit del Ple del Consell Interterritorial del Sistema de Salut. Amb estes actuacions coordinades entre totes les comunitats autònomes, el govern espanyol està intentant abordar de manera centralitzada l’increment de casos positius de coronavirus produïts en tota Espanya.

D’esta forma, està previst que les noves mesures s’apliquen en tot el territori valencià una volta estiguen publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, cosa prevista el dimarts de la setmana que ve. La consellera ha opinat que «era necessària la coordinació i homogeneïtzació de les mesures per a conseguir l’efectivitat més gran, tenint en compte la mobilitat i el període vacacional en el qual ens trobem». Els màxims afectats seran els fumadors, els locals d’oci nocturn i les visites a residències.

 

Cal dir que València és una de les autonomies que més turistes té d’altres parts d’Espanya, cosa que la fa especialment sensible als desplaçaments de persones que venen des d’altres punts del país. A on sí que han entrat ja en funcionament les mesures és en la Ciutat de València, a partir d’este divendres, tal com ha informat València Diari.

Últimes notícies

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

La massificació en Medicina impulsa la simulació clínica per a evitar les 'pràctiques ficus'. Les universitats ajusten rotacions i convenis per a garantir aprenentatge real.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.