15.6 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Sanitat prohibix fumar en el carrer, tanca l’oci nocturn i imposa mesures a l’hostaleria

 

Després de l’important repunt d’este dijous, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, va convocar per a este divendres una reunió extraordinària del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En ella, estava previst que es prengueren mesures extraordinàries per a evitar que l’anomenada ‘segona onada’ de la pandèmia i és el que s’ha fet. Les dos principals són: prohibir fumar en el carrer i el tancament de les discoteques

 

El Ministeri ha seguit els passos iniciats per Galícia, la primera comunitat a prohibir fumar en el carrer i en terrasses si no es pot respectar la distància de seguretat. Altres comunitats com Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia o Madrid ja estaven valorant esta possibilitat. Preguntat per això, Fernando Simón, va dir que és partidari de què «no es fume en cap lloc, mai». 

Tornada al tancament de l’oci nocturn 

L’altre gran canvi en tot el país és en l’oci nocturn. Com han fet algunes comunitats com Catalunya, el Govern ha anunciat el tancament de discoteques, sales de ball i bars de copes. Cal recordar que estes han sigut durant les últimes setmanes un dels principals focus de rebrots per tota Espanya. També s’han prohibit els botellons.

 

El Ministeri també ha plantejat altres mesures en el sector de la restauració. D’una banda, s’exigix que les taules estiguen separades per un metre i mig. A demés, no es poden reunir grups de més de deu persones en elles, mesura ja presa per algunes comunitats. També s’establix l’hora de tancament a la 1 de matinada i no es permetrà l’entrada de nous clients des de les 12 de la nit. 

Les residències també tindran el seu espai dins d’estes noves mesures per a lluitar contra la pandèmia. S’ha plantejat fer PCR a tots els nous ingressos amb 72 hores d’antelació. També a nous treballadors o aquells que tornen de vacacions i permís. Finalment, es limitaran les visites a una persona per resident, llevat que el resident estiga morint.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.