Sanitat prohibix fumar en el carrer, tanca l’oci nocturn i imposa mesures a l’hostaleria

 

Després de l’important repunt d’este dijous, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, va convocar per a este divendres una reunió extraordinària del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En ella, estava previst que es prengueren mesures extraordinàries per a evitar que l’anomenada ‘segona onada’ de la pandèmia i és el que s’ha fet. Les dos principals són: prohibir fumar en el carrer i el tancament de les discoteques

 

El Ministeri ha seguit els passos iniciats per Galícia, la primera comunitat a prohibir fumar en el carrer i en terrasses si no es pot respectar la distància de seguretat. Altres comunitats com Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia o Madrid ja estaven valorant esta possibilitat. Preguntat per això, Fernando Simón, va dir que és partidari de què «no es fume en cap lloc, mai». 

Tornada al tancament de l’oci nocturn 

L’altre gran canvi en tot el país és en l’oci nocturn. Com han fet algunes comunitats com Catalunya, el Govern ha anunciat el tancament de discoteques, sales de ball i bars de copes. Cal recordar que estes han sigut durant les últimes setmanes un dels principals focus de rebrots per tota Espanya. També s’han prohibit els botellons.

 

El Ministeri també ha plantejat altres mesures en el sector de la restauració. D’una banda, s’exigix que les taules estiguen separades per un metre i mig. A demés, no es poden reunir grups de més de deu persones en elles, mesura ja presa per algunes comunitats. També s’establix l’hora de tancament a la 1 de matinada i no es permetrà l’entrada de nous clients des de les 12 de la nit. 

Les residències també tindran el seu espai dins d’estes noves mesures per a lluitar contra la pandèmia. S’ha plantejat fer PCR a tots els nous ingressos amb 72 hores d’antelació. També a nous treballadors o aquells que tornen de vacacions i permís. Finalment, es limitaran les visites a una persona per resident, llevat que el resident estiga morint.

Últimes notícies

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.