Sanitat prohibix fumar en el carrer, tanca l’oci nocturn i imposa mesures a l’hostaleria

 

Després de l’important repunt d’este dijous, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, va convocar per a este divendres una reunió extraordinària del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En ella, estava previst que es prengueren mesures extraordinàries per a evitar que l’anomenada ‘segona onada’ de la pandèmia i és el que s’ha fet. Les dos principals són: prohibir fumar en el carrer i el tancament de les discoteques

 

El Ministeri ha seguit els passos iniciats per Galícia, la primera comunitat a prohibir fumar en el carrer i en terrasses si no es pot respectar la distància de seguretat. Altres comunitats com Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia o Madrid ja estaven valorant esta possibilitat. Preguntat per això, Fernando Simón, va dir que és partidari de què «no es fume en cap lloc, mai». 

Tornada al tancament de l’oci nocturn 

L’altre gran canvi en tot el país és en l’oci nocturn. Com han fet algunes comunitats com Catalunya, el Govern ha anunciat el tancament de discoteques, sales de ball i bars de copes. Cal recordar que estes han sigut durant les últimes setmanes un dels principals focus de rebrots per tota Espanya. També s’han prohibit els botellons.

 

El Ministeri també ha plantejat altres mesures en el sector de la restauració. D’una banda, s’exigix que les taules estiguen separades per un metre i mig. A demés, no es poden reunir grups de més de deu persones en elles, mesura ja presa per algunes comunitats. També s’establix l’hora de tancament a la 1 de matinada i no es permetrà l’entrada de nous clients des de les 12 de la nit. 

Les residències també tindran el seu espai dins d’estes noves mesures per a lluitar contra la pandèmia. S’ha plantejat fer PCR a tots els nous ingressos amb 72 hores d’antelació. També a nous treballadors o aquells que tornen de vacacions i permís. Finalment, es limitaran les visites a una persona per resident, llevat que el resident estiga morint.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.