Sanitat prohibix fumar en el carrer, tanca l’oci nocturn i imposa mesures a l’hostaleria

 

Després de l’important repunt d’este dijous, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, va convocar per a este divendres una reunió extraordinària del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En ella, estava previst que es prengueren mesures extraordinàries per a evitar que l’anomenada ‘segona onada’ de la pandèmia i és el que s’ha fet. Les dos principals són: prohibir fumar en el carrer i el tancament de les discoteques

 

El Ministeri ha seguit els passos iniciats per Galícia, la primera comunitat a prohibir fumar en el carrer i en terrasses si no es pot respectar la distància de seguretat. Altres comunitats com Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia o Madrid ja estaven valorant esta possibilitat. Preguntat per això, Fernando Simón, va dir que és partidari de què «no es fume en cap lloc, mai». 

Tornada al tancament de l’oci nocturn 

L’altre gran canvi en tot el país és en l’oci nocturn. Com han fet algunes comunitats com Catalunya, el Govern ha anunciat el tancament de discoteques, sales de ball i bars de copes. Cal recordar que estes han sigut durant les últimes setmanes un dels principals focus de rebrots per tota Espanya. També s’han prohibit els botellons.

 

El Ministeri també ha plantejat altres mesures en el sector de la restauració. D’una banda, s’exigix que les taules estiguen separades per un metre i mig. A demés, no es poden reunir grups de més de deu persones en elles, mesura ja presa per algunes comunitats. També s’establix l’hora de tancament a la 1 de matinada i no es permetrà l’entrada de nous clients des de les 12 de la nit. 

Les residències també tindran el seu espai dins d’estes noves mesures per a lluitar contra la pandèmia. S’ha plantejat fer PCR a tots els nous ingressos amb 72 hores d’antelació. També a nous treballadors o aquells que tornen de vacacions i permís. Finalment, es limitaran les visites a una persona per resident, llevat que el resident estiga morint.

Últimes notícies

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.

Camarero rebutja que la Comunitat Valenciana blanquege la política migratòria del Govern

La vicepresidenta Susana Camarero rebutja acudir a la Conferència Sectorial d’Immigració a Madrid i acusa el Govern d’imposar una regularització migratòria opaca i sense finançament suficient.

Onze anys de presó per agredir sexualment durant anys la seua filla menor a la Plana Alta

La Audiencia Provincial de Castellón ha condemnat a onze anys de presó un home per un delicte continuat d’agressió sexual a la seua filla menor en una localitat de la Plana Alta. La xiqueta, que tenia 7 anys quan van començar els abusos, va revelar els fets al col·legi en 2024.