Anuncios

Sanitat prohibix fumar en el carrer, tanca l’oci nocturn i imposa mesures a l’hostaleria

 

Després de l’important repunt d’este dijous, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, va convocar per a este divendres una reunió extraordinària del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En ella, estava previst que es prengueren mesures extraordinàries per a evitar que l’anomenada ‘segona onada’ de la pandèmia i és el que s’ha fet. Les dos principals són: prohibir fumar en el carrer i el tancament de les discoteques

 

El Ministeri ha seguit els passos iniciats per Galícia, la primera comunitat a prohibir fumar en el carrer i en terrasses si no es pot respectar la distància de seguretat. Altres comunitats com Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia o Madrid ja estaven valorant esta possibilitat. Preguntat per això, Fernando Simón, va dir que és partidari de què «no es fume en cap lloc, mai». 

Anuncios

Tornada al tancament de l’oci nocturn 

L’altre gran canvi en tot el país és en l’oci nocturn. Com han fet algunes comunitats com Catalunya, el Govern ha anunciat el tancament de discoteques, sales de ball i bars de copes. Cal recordar que estes han sigut durant les últimes setmanes un dels principals focus de rebrots per tota Espanya. També s’han prohibit els botellons.

 

El Ministeri també ha plantejat altres mesures en el sector de la restauració. D’una banda, s’exigix que les taules estiguen separades per un metre i mig. A demés, no es poden reunir grups de més de deu persones en elles, mesura ja presa per algunes comunitats. També s’establix l’hora de tancament a la 1 de matinada i no es permetrà l’entrada de nous clients des de les 12 de la nit. 

Les residències també tindran el seu espai dins d’estes noves mesures per a lluitar contra la pandèmia. S’ha plantejat fer PCR a tots els nous ingressos amb 72 hores d’antelació. També a nous treballadors o aquells que tornen de vacacions i permís. Finalment, es limitaran les visites a una persona per resident, llevat que el resident estiga morint.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.
Anuncios