Retencions en els accessos de les tres capitals valencianes en el primer dia de tancament perimetral

 

Les entrades i eixides de València, Alacant i Castelló han registrat este divendres a la vesprada importants retencions de vehicles en el primer dia del tancament perimetral de grans ciutats durant els caps de setmana, sense incidents i amb un dispositiu d’uns 10.000 agents entre Policia Nacional i Guàrdia Civil per a tot el territori valencià.

 

Segons Delegació de Govern, les forces de seguretat han confirmat que els controls es desenvolupen amb normalitat a pesar de les retencions en les ciutats valencianes. De moment, fins a mitjan vesprada no s’han produït incidències destacades més enllà de les cues de cotxes.

 

Els dos cossos disposen de més de 10.000 agents preparats i llestos per si fora necessari reforçar els controls, com han traslladat els comandaments autonòmics de l’institut armat i el Cos Nacional de Policia (CNP) a la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en la reunió celebrada a les 18.00 hores per a analitzar les primeres hores de dispositiu.

 

Retencions en la ciutat de València

Com a balanç des de les 15.00 hores, en València s’han registrat retencions en l’eixida per la V-21 cap a Alboraia i Pista de Silla, avingudes del Cid i Corts Valencianes. En l’autovia del Saler també hi ha controls dels cossos estatals.

 

Paral·lelament, en els punts de control de la Policia Local repartits per les eixides de València no s’han registrat problemes, amb tots bastant tranquils, segons fonts del cos municipal. 

 

Des del Centre de Gestió de Trànsit de València també destaquen l’escàs trànsit d’este divendres a la vesprada en les carreteres pròximes a la capital del Túria gràcies al tancament perimetral.

 

Les 15.00 hores, hora de l’inici del tancament perimetral

Després del tancament, alguns dels conductors que han passat per l’eixida de València, en el marge entre la pedania del Perellonet i El Perelló, han valorat la normalitat amb la que transcorre el control de la Guàrdia Civil i han mostrat la seua comprensió amb la mesura.

 

«Tot el que siga control està bé, no està el tema com per a fer el tonto», ha dit un conductor que anava al Perelló des d’Alaquàs, al qual li han deixat passar perquè només li quedava creuar el canal i donar la volta era quasi impossible. Això sí, no tenia ni idea que hi havia controls i si ho haguera sabut ho hauria pensat millor.

 

Un ciclista que passava per allí tampoc sabia que el tancament començava a les tres de la vesprada. Per este motiu, s’ho ha trobat quan tornava de Sueca amb dos amics amb bici, fent relleus per a complir el límit de dos persones no convivents. «És una mesura un poc extrema, però ens hem d’adaptar», ha constatat.

 

«Tampoc és tan important»

I una conductora que tornava a Sueca des del seu treball en Llíria, ha hagut d’ensenyar als agents el justificant laboral i el DNI. La dona s’ha mostrat sorpresa amb l’exhaustiu del dispositiu: «No m’imaginava que anaven a controlar tant el tancament perimetral, estan portant un control molt bo i s’esta veient que la gent complisca».

 

En tot cas, esta dona ha cridat a respectar les normes perquè al final sempre hi ha algú que intenta fer el parany» i «així ens conscienciem de l’època que estem passant i que hem de tindre en compte que és un moment difícil». «No poder eixir de València o de qualsevol ciutat tampoc és tan important com pensem, només és el cap de setmana», ha postil·lat.

 

Avisos per megafonia, helicòpters i drons 

Durant la resta del cap de setmana, la Policia Nacional prestarà especial atenció a les platges, parcs i jardins, davant la previsió de gran afluència de persones pel bon temps. Diferents patrulles també duran a terme labors informatives a la ciutadania mitjançant missatges per megafonia amb tanta reiteració com siga necessari.

 

I un helicòpter del CNP sobrevolarà les grans ciutats -este divendres ha estat en Alacant- mentres es desplegaran drons en municipis amb costa. Un altre helicòpter de la Guàrdia Civil estarà vigilant les grans ciutats per a advertir del tancament, centrant-se en zones rurals per a evitar, com per Nadal, festes il·legals en cases rurals o masies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.