10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Retencions en els accessos de les tres capitals valencianes en el primer dia de tancament perimetral

 

Les entrades i eixides de València, Alacant i Castelló han registrat este divendres a la vesprada importants retencions de vehicles en el primer dia del tancament perimetral de grans ciutats durant els caps de setmana, sense incidents i amb un dispositiu d’uns 10.000 agents entre Policia Nacional i Guàrdia Civil per a tot el territori valencià.

 

Segons Delegació de Govern, les forces de seguretat han confirmat que els controls es desenvolupen amb normalitat a pesar de les retencions en les ciutats valencianes. De moment, fins a mitjan vesprada no s’han produït incidències destacades més enllà de les cues de cotxes.

 

Els dos cossos disposen de més de 10.000 agents preparats i llestos per si fora necessari reforçar els controls, com han traslladat els comandaments autonòmics de l’institut armat i el Cos Nacional de Policia (CNP) a la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en la reunió celebrada a les 18.00 hores per a analitzar les primeres hores de dispositiu.

 

Retencions en la ciutat de València

Com a balanç des de les 15.00 hores, en València s’han registrat retencions en l’eixida per la V-21 cap a Alboraia i Pista de Silla, avingudes del Cid i Corts Valencianes. En l’autovia del Saler també hi ha controls dels cossos estatals.

 

Paral·lelament, en els punts de control de la Policia Local repartits per les eixides de València no s’han registrat problemes, amb tots bastant tranquils, segons fonts del cos municipal. 

 

Des del Centre de Gestió de Trànsit de València també destaquen l’escàs trànsit d’este divendres a la vesprada en les carreteres pròximes a la capital del Túria gràcies al tancament perimetral.

 

Les 15.00 hores, hora de l’inici del tancament perimetral

Després del tancament, alguns dels conductors que han passat per l’eixida de València, en el marge entre la pedania del Perellonet i El Perelló, han valorat la normalitat amb la que transcorre el control de la Guàrdia Civil i han mostrat la seua comprensió amb la mesura.

 

«Tot el que siga control està bé, no està el tema com per a fer el tonto», ha dit un conductor que anava al Perelló des d’Alaquàs, al qual li han deixat passar perquè només li quedava creuar el canal i donar la volta era quasi impossible. Això sí, no tenia ni idea que hi havia controls i si ho haguera sabut ho hauria pensat millor.

 

Un ciclista que passava per allí tampoc sabia que el tancament començava a les tres de la vesprada. Per este motiu, s’ho ha trobat quan tornava de Sueca amb dos amics amb bici, fent relleus per a complir el límit de dos persones no convivents. «És una mesura un poc extrema, però ens hem d’adaptar», ha constatat.

 

«Tampoc és tan important»

I una conductora que tornava a Sueca des del seu treball en Llíria, ha hagut d’ensenyar als agents el justificant laboral i el DNI. La dona s’ha mostrat sorpresa amb l’exhaustiu del dispositiu: «No m’imaginava que anaven a controlar tant el tancament perimetral, estan portant un control molt bo i s’esta veient que la gent complisca».

 

En tot cas, esta dona ha cridat a respectar les normes perquè al final sempre hi ha algú que intenta fer el parany» i «així ens conscienciem de l’època que estem passant i que hem de tindre en compte que és un moment difícil». «No poder eixir de València o de qualsevol ciutat tampoc és tan important com pensem, només és el cap de setmana», ha postil·lat.

 

Avisos per megafonia, helicòpters i drons 

Durant la resta del cap de setmana, la Policia Nacional prestarà especial atenció a les platges, parcs i jardins, davant la previsió de gran afluència de persones pel bon temps. Diferents patrulles també duran a terme labors informatives a la ciutadania mitjançant missatges per megafonia amb tanta reiteració com siga necessari.

 

I un helicòpter del CNP sobrevolarà les grans ciutats -este divendres ha estat en Alacant- mentres es desplegaran drons en municipis amb costa. Un altre helicòpter de la Guàrdia Civil estarà vigilant les grans ciutats per a advertir del tancament, centrant-se en zones rurals per a evitar, com per Nadal, festes il·legals en cases rurals o masies.

Últimes notícies

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.