9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Retencions en els accessos de les tres capitals valencianes en el primer dia de tancament perimetral

 

Les entrades i eixides de València, Alacant i Castelló han registrat este divendres a la vesprada importants retencions de vehicles en el primer dia del tancament perimetral de grans ciutats durant els caps de setmana, sense incidents i amb un dispositiu d’uns 10.000 agents entre Policia Nacional i Guàrdia Civil per a tot el territori valencià.

 

Segons Delegació de Govern, les forces de seguretat han confirmat que els controls es desenvolupen amb normalitat a pesar de les retencions en les ciutats valencianes. De moment, fins a mitjan vesprada no s’han produït incidències destacades més enllà de les cues de cotxes.

 

Els dos cossos disposen de més de 10.000 agents preparats i llestos per si fora necessari reforçar els controls, com han traslladat els comandaments autonòmics de l’institut armat i el Cos Nacional de Policia (CNP) a la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en la reunió celebrada a les 18.00 hores per a analitzar les primeres hores de dispositiu.

 

Retencions en la ciutat de València

Com a balanç des de les 15.00 hores, en València s’han registrat retencions en l’eixida per la V-21 cap a Alboraia i Pista de Silla, avingudes del Cid i Corts Valencianes. En l’autovia del Saler també hi ha controls dels cossos estatals.

 

Paral·lelament, en els punts de control de la Policia Local repartits per les eixides de València no s’han registrat problemes, amb tots bastant tranquils, segons fonts del cos municipal. 

 

Des del Centre de Gestió de Trànsit de València també destaquen l’escàs trànsit d’este divendres a la vesprada en les carreteres pròximes a la capital del Túria gràcies al tancament perimetral.

 

Les 15.00 hores, hora de l’inici del tancament perimetral

Després del tancament, alguns dels conductors que han passat per l’eixida de València, en el marge entre la pedania del Perellonet i El Perelló, han valorat la normalitat amb la que transcorre el control de la Guàrdia Civil i han mostrat la seua comprensió amb la mesura.

 

«Tot el que siga control està bé, no està el tema com per a fer el tonto», ha dit un conductor que anava al Perelló des d’Alaquàs, al qual li han deixat passar perquè només li quedava creuar el canal i donar la volta era quasi impossible. Això sí, no tenia ni idea que hi havia controls i si ho haguera sabut ho hauria pensat millor.

 

Un ciclista que passava per allí tampoc sabia que el tancament començava a les tres de la vesprada. Per este motiu, s’ho ha trobat quan tornava de Sueca amb dos amics amb bici, fent relleus per a complir el límit de dos persones no convivents. «És una mesura un poc extrema, però ens hem d’adaptar», ha constatat.

 

«Tampoc és tan important»

I una conductora que tornava a Sueca des del seu treball en Llíria, ha hagut d’ensenyar als agents el justificant laboral i el DNI. La dona s’ha mostrat sorpresa amb l’exhaustiu del dispositiu: «No m’imaginava que anaven a controlar tant el tancament perimetral, estan portant un control molt bo i s’esta veient que la gent complisca».

 

En tot cas, esta dona ha cridat a respectar les normes perquè al final sempre hi ha algú que intenta fer el parany» i «així ens conscienciem de l’època que estem passant i que hem de tindre en compte que és un moment difícil». «No poder eixir de València o de qualsevol ciutat tampoc és tan important com pensem, només és el cap de setmana», ha postil·lat.

 

Avisos per megafonia, helicòpters i drons 

Durant la resta del cap de setmana, la Policia Nacional prestarà especial atenció a les platges, parcs i jardins, davant la previsió de gran afluència de persones pel bon temps. Diferents patrulles també duran a terme labors informatives a la ciutadania mitjançant missatges per megafonia amb tanta reiteració com siga necessari.

 

I un helicòpter del CNP sobrevolarà les grans ciutats -este divendres ha estat en Alacant- mentres es desplegaran drons en municipis amb costa. Un altre helicòpter de la Guàrdia Civil estarà vigilant les grans ciutats per a advertir del tancament, centrant-se en zones rurals per a evitar, com per Nadal, festes il·legals en cases rurals o masies.

Últimes notícies

Basset espera concloure este dilluns la seua declaració sobre la DANA i ‘tancar este episodi’

Basset reprén la seua compareixença com a testimoni en Instrucció 3 de Catarroja després de quasi huit hores de preguntes el divendres. Confia a 'tancar este episodi'.

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.

La borrasca Harry deixarà hui pluges fortes a Castelló i neu a l’interior

El pas de la borrasca Harry intensificarà esta vesprada la pluja en el nord de Castelló i deixarà nevades significatives a l'interior a partir de 1.000-1.400 m. El dimarts les precipitacions es generalitzaran i el vent del nord refermarà en el litoral.

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.