Retencions en els accessos de les tres capitals valencianes en el primer dia de tancament perimetral

 

Les entrades i eixides de València, Alacant i Castelló han registrat este divendres a la vesprada importants retencions de vehicles en el primer dia del tancament perimetral de grans ciutats durant els caps de setmana, sense incidents i amb un dispositiu d’uns 10.000 agents entre Policia Nacional i Guàrdia Civil per a tot el territori valencià.

 

Segons Delegació de Govern, les forces de seguretat han confirmat que els controls es desenvolupen amb normalitat a pesar de les retencions en les ciutats valencianes. De moment, fins a mitjan vesprada no s’han produït incidències destacades més enllà de les cues de cotxes.

 

Els dos cossos disposen de més de 10.000 agents preparats i llestos per si fora necessari reforçar els controls, com han traslladat els comandaments autonòmics de l’institut armat i el Cos Nacional de Policia (CNP) a la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en la reunió celebrada a les 18.00 hores per a analitzar les primeres hores de dispositiu.

 

Retencions en la ciutat de València

Com a balanç des de les 15.00 hores, en València s’han registrat retencions en l’eixida per la V-21 cap a Alboraia i Pista de Silla, avingudes del Cid i Corts Valencianes. En l’autovia del Saler també hi ha controls dels cossos estatals.

 

Paral·lelament, en els punts de control de la Policia Local repartits per les eixides de València no s’han registrat problemes, amb tots bastant tranquils, segons fonts del cos municipal. 

 

Des del Centre de Gestió de Trànsit de València també destaquen l’escàs trànsit d’este divendres a la vesprada en les carreteres pròximes a la capital del Túria gràcies al tancament perimetral.

 

Les 15.00 hores, hora de l’inici del tancament perimetral

Després del tancament, alguns dels conductors que han passat per l’eixida de València, en el marge entre la pedania del Perellonet i El Perelló, han valorat la normalitat amb la que transcorre el control de la Guàrdia Civil i han mostrat la seua comprensió amb la mesura.

 

«Tot el que siga control està bé, no està el tema com per a fer el tonto», ha dit un conductor que anava al Perelló des d’Alaquàs, al qual li han deixat passar perquè només li quedava creuar el canal i donar la volta era quasi impossible. Això sí, no tenia ni idea que hi havia controls i si ho haguera sabut ho hauria pensat millor.

 

Un ciclista que passava per allí tampoc sabia que el tancament començava a les tres de la vesprada. Per este motiu, s’ho ha trobat quan tornava de Sueca amb dos amics amb bici, fent relleus per a complir el límit de dos persones no convivents. «És una mesura un poc extrema, però ens hem d’adaptar», ha constatat.

 

«Tampoc és tan important»

I una conductora que tornava a Sueca des del seu treball en Llíria, ha hagut d’ensenyar als agents el justificant laboral i el DNI. La dona s’ha mostrat sorpresa amb l’exhaustiu del dispositiu: «No m’imaginava que anaven a controlar tant el tancament perimetral, estan portant un control molt bo i s’esta veient que la gent complisca».

 

En tot cas, esta dona ha cridat a respectar les normes perquè al final sempre hi ha algú que intenta fer el parany» i «així ens conscienciem de l’època que estem passant i que hem de tindre en compte que és un moment difícil». «No poder eixir de València o de qualsevol ciutat tampoc és tan important com pensem, només és el cap de setmana», ha postil·lat.

 

Avisos per megafonia, helicòpters i drons 

Durant la resta del cap de setmana, la Policia Nacional prestarà especial atenció a les platges, parcs i jardins, davant la previsió de gran afluència de persones pel bon temps. Diferents patrulles també duran a terme labors informatives a la ciutadania mitjançant missatges per megafonia amb tanta reiteració com siga necessari.

 

I un helicòpter del CNP sobrevolarà les grans ciutats -este divendres ha estat en Alacant- mentres es desplegaran drons en municipis amb costa. Un altre helicòpter de la Guàrdia Civil estarà vigilant les grans ciutats per a advertir del tancament, centrant-se en zones rurals per a evitar, com per Nadal, festes il·legals en cases rurals o masies.

Últimes notícies

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.
FILMOTECA D'ESTIU