Retencions en els accessos de les tres capitals valencianes en el primer dia de tancament perimetral

 

Les entrades i eixides de València, Alacant i Castelló han registrat este divendres a la vesprada importants retencions de vehicles en el primer dia del tancament perimetral de grans ciutats durant els caps de setmana, sense incidents i amb un dispositiu d’uns 10.000 agents entre Policia Nacional i Guàrdia Civil per a tot el territori valencià.

 

Segons Delegació de Govern, les forces de seguretat han confirmat que els controls es desenvolupen amb normalitat a pesar de les retencions en les ciutats valencianes. De moment, fins a mitjan vesprada no s’han produït incidències destacades més enllà de les cues de cotxes.

 

Els dos cossos disposen de més de 10.000 agents preparats i llestos per si fora necessari reforçar els controls, com han traslladat els comandaments autonòmics de l’institut armat i el Cos Nacional de Policia (CNP) a la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en la reunió celebrada a les 18.00 hores per a analitzar les primeres hores de dispositiu.

 

Retencions en la ciutat de València

Com a balanç des de les 15.00 hores, en València s’han registrat retencions en l’eixida per la V-21 cap a Alboraia i Pista de Silla, avingudes del Cid i Corts Valencianes. En l’autovia del Saler també hi ha controls dels cossos estatals.

 

Paral·lelament, en els punts de control de la Policia Local repartits per les eixides de València no s’han registrat problemes, amb tots bastant tranquils, segons fonts del cos municipal. 

 

Des del Centre de Gestió de Trànsit de València també destaquen l’escàs trànsit d’este divendres a la vesprada en les carreteres pròximes a la capital del Túria gràcies al tancament perimetral.

 

Les 15.00 hores, hora de l’inici del tancament perimetral

Després del tancament, alguns dels conductors que han passat per l’eixida de València, en el marge entre la pedania del Perellonet i El Perelló, han valorat la normalitat amb la que transcorre el control de la Guàrdia Civil i han mostrat la seua comprensió amb la mesura.

 

«Tot el que siga control està bé, no està el tema com per a fer el tonto», ha dit un conductor que anava al Perelló des d’Alaquàs, al qual li han deixat passar perquè només li quedava creuar el canal i donar la volta era quasi impossible. Això sí, no tenia ni idea que hi havia controls i si ho haguera sabut ho hauria pensat millor.

 

Un ciclista que passava per allí tampoc sabia que el tancament començava a les tres de la vesprada. Per este motiu, s’ho ha trobat quan tornava de Sueca amb dos amics amb bici, fent relleus per a complir el límit de dos persones no convivents. «És una mesura un poc extrema, però ens hem d’adaptar», ha constatat.

 

«Tampoc és tan important»

I una conductora que tornava a Sueca des del seu treball en Llíria, ha hagut d’ensenyar als agents el justificant laboral i el DNI. La dona s’ha mostrat sorpresa amb l’exhaustiu del dispositiu: «No m’imaginava que anaven a controlar tant el tancament perimetral, estan portant un control molt bo i s’esta veient que la gent complisca».

 

En tot cas, esta dona ha cridat a respectar les normes perquè al final sempre hi ha algú que intenta fer el parany» i «així ens conscienciem de l’època que estem passant i que hem de tindre en compte que és un moment difícil». «No poder eixir de València o de qualsevol ciutat tampoc és tan important com pensem, només és el cap de setmana», ha postil·lat.

 

Avisos per megafonia, helicòpters i drons 

Durant la resta del cap de setmana, la Policia Nacional prestarà especial atenció a les platges, parcs i jardins, davant la previsió de gran afluència de persones pel bon temps. Diferents patrulles també duran a terme labors informatives a la ciutadania mitjançant missatges per megafonia amb tanta reiteració com siga necessari.

 

I un helicòpter del CNP sobrevolarà les grans ciutats -este divendres ha estat en Alacant- mentres es desplegaran drons en municipis amb costa. Un altre helicòpter de la Guàrdia Civil estarà vigilant les grans ciutats per a advertir del tancament, centrant-se en zones rurals per a evitar, com per Nadal, festes il·legals en cases rurals o masies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.