La Justícia europea retira la immunitat de Carles Puigdemont

 

El Tribunal General de la Unió Europea ha retirat aquest divendres, 30 de juliol, la immunitat parlamentària a l’expresident català Carles Puigdemont i als altres dos eurodiputats de Junts per Catalunya, Toni Comín i Clara Ponsatí, que romanen escapolits de la justícia espanyola.

 

En un acte dictat hui, el tribunal revoca així la decisió provisional que va adoptar el passat 2 de juny, quan els va concedir temporalment la immunitat parlamentària fins que resolguera sobre el recurs que els tres eurodiputats van presentar contra la decisió del Parlament Europeu d’acceptar el suplicatori que va sol·licitar el Tribunal Suprem espanyol.

 

La decisió de la retirada de la immunitat implica que Puigdemont, Comín i Ponsatí no poden abandonar Bèlgica, on resideixen, davant el risc que el jutge del Suprem Pablo Llarena active l’euroordre de detenció que va dictar contra ells. 

 

El Tribunal General de la Unió Europea va retornar el passat mes de juny la immunitat de manera provisional als tres pròfugs, de la qual gaudien com a eurodiputats. D’aquesta forma, van recuperar així momentàniament la protecció que els va ser retirada pels seus col·legues del Parlament Europeu el 9 de març d’aquest mateix any, després de la votació que va permetre reactivar els processos d’extradició contra els tres eurodiputats residents a Bèlgica i reclamats per la justícia espanyola des de la seua fugida de Catalunya en 2017.

 

A pesar que Puigdemont i la resta dels consellers continuen exercint com a eurodiputats, l’alçament de la immunitat implica que qualsevol desplaçament fora de les fronteres belgues pot suposar la seua detenció si Espanya decideix emetre una nova euroordre.

 

Fins ara, les restriccions imposades per la pandèmia del coronavirus no feien aconsellables els viatges i el treball parlamentari dels eurodiputats no s’havia vist alterat per aquesta circumstància. Encara que el Parlament Europeu té una doble seu a Brussel·les i Estrasburg, l’Eurocambra ha celebrat durant tots aquests mesos totes les sessions per via telemàtica fins que el mes de juny va decidir posar en marxa un sistema híbrid en el qual els eurodiputats que així ho desitgen es desplacen a la ciutat francesa.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.