La Justícia europea retira la immunitat de Carles Puigdemont

 

El Tribunal General de la Unió Europea ha retirat aquest divendres, 30 de juliol, la immunitat parlamentària a l’expresident català Carles Puigdemont i als altres dos eurodiputats de Junts per Catalunya, Toni Comín i Clara Ponsatí, que romanen escapolits de la justícia espanyola.

 

En un acte dictat hui, el tribunal revoca així la decisió provisional que va adoptar el passat 2 de juny, quan els va concedir temporalment la immunitat parlamentària fins que resolguera sobre el recurs que els tres eurodiputats van presentar contra la decisió del Parlament Europeu d’acceptar el suplicatori que va sol·licitar el Tribunal Suprem espanyol.

 

La decisió de la retirada de la immunitat implica que Puigdemont, Comín i Ponsatí no poden abandonar Bèlgica, on resideixen, davant el risc que el jutge del Suprem Pablo Llarena active l’euroordre de detenció que va dictar contra ells. 

 

El Tribunal General de la Unió Europea va retornar el passat mes de juny la immunitat de manera provisional als tres pròfugs, de la qual gaudien com a eurodiputats. D’aquesta forma, van recuperar així momentàniament la protecció que els va ser retirada pels seus col·legues del Parlament Europeu el 9 de març d’aquest mateix any, després de la votació que va permetre reactivar els processos d’extradició contra els tres eurodiputats residents a Bèlgica i reclamats per la justícia espanyola des de la seua fugida de Catalunya en 2017.

 

A pesar que Puigdemont i la resta dels consellers continuen exercint com a eurodiputats, l’alçament de la immunitat implica que qualsevol desplaçament fora de les fronteres belgues pot suposar la seua detenció si Espanya decideix emetre una nova euroordre.

 

Fins ara, les restriccions imposades per la pandèmia del coronavirus no feien aconsellables els viatges i el treball parlamentari dels eurodiputats no s’havia vist alterat per aquesta circumstància. Encara que el Parlament Europeu té una doble seu a Brussel·les i Estrasburg, l’Eurocambra ha celebrat durant tots aquests mesos totes les sessions per via telemàtica fins que el mes de juny va decidir posar en marxa un sistema híbrid en el qual els eurodiputats que així ho desitgen es desplacen a la ciutat francesa.

Últimes notícies

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.

Catalá es pregunta si l’alerta taronja hauria d’haver sigut roja per la intensitat de la pluja a València

María José Catalá ha posat en dubte si l’alerta taronja per les pluges a València hauria d’haver sigut roja i ha qüestionat la gestió de la CHJ i del Govern en el desallotjament de l’estadi d’Orriols.

Naix per primera vegada un margai a Terra Natura Benidorm, felí quasi amenaçat

Terra Natura Benidorm ha aconseguit per primera vegada la reproducció d’un margai, felí llatinoamericà catalogat com a quasi amenaçat per la UICN. La cria, nascuda el 10 de setembre, evoluciona bé junt amb la seua mare, Lecia, sota un seguiment discret del equip tècnic.