La Justícia europea retira la immunitat de Carles Puigdemont

 

El Tribunal General de la Unió Europea ha retirat aquest divendres, 30 de juliol, la immunitat parlamentària a l’expresident català Carles Puigdemont i als altres dos eurodiputats de Junts per Catalunya, Toni Comín i Clara Ponsatí, que romanen escapolits de la justícia espanyola.

 

En un acte dictat hui, el tribunal revoca així la decisió provisional que va adoptar el passat 2 de juny, quan els va concedir temporalment la immunitat parlamentària fins que resolguera sobre el recurs que els tres eurodiputats van presentar contra la decisió del Parlament Europeu d’acceptar el suplicatori que va sol·licitar el Tribunal Suprem espanyol.

 

La decisió de la retirada de la immunitat implica que Puigdemont, Comín i Ponsatí no poden abandonar Bèlgica, on resideixen, davant el risc que el jutge del Suprem Pablo Llarena active l’euroordre de detenció que va dictar contra ells. 

 

El Tribunal General de la Unió Europea va retornar el passat mes de juny la immunitat de manera provisional als tres pròfugs, de la qual gaudien com a eurodiputats. D’aquesta forma, van recuperar així momentàniament la protecció que els va ser retirada pels seus col·legues del Parlament Europeu el 9 de març d’aquest mateix any, després de la votació que va permetre reactivar els processos d’extradició contra els tres eurodiputats residents a Bèlgica i reclamats per la justícia espanyola des de la seua fugida de Catalunya en 2017.

 

A pesar que Puigdemont i la resta dels consellers continuen exercint com a eurodiputats, l’alçament de la immunitat implica que qualsevol desplaçament fora de les fronteres belgues pot suposar la seua detenció si Espanya decideix emetre una nova euroordre.

 

Fins ara, les restriccions imposades per la pandèmia del coronavirus no feien aconsellables els viatges i el treball parlamentari dels eurodiputats no s’havia vist alterat per aquesta circumstància. Encara que el Parlament Europeu té una doble seu a Brussel·les i Estrasburg, l’Eurocambra ha celebrat durant tots aquests mesos totes les sessions per via telemàtica fins que el mes de juny va decidir posar en marxa un sistema híbrid en el qual els eurodiputats que així ho desitgen es desplacen a la ciutat francesa.

Últimes notícies

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.

La patronal del transport alerta d’un col·lapse viari a València després de l’estiu

La FVET alerta que les principals carreteres d’accés a l’àrea metropolitana de València estan col·lapsades diàriament i reclama actuacions immediates, inclosa una nova connexió amb el Port per la zona nord.

La jutgessa del cas DANA torna a rebutjar les telefonades de Bernabé del 29 d’octubre

La jutgessa de Catarroja ha desestimat de nou reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el registre de cridades i missatges del 29 d’octubre de 2024, clau en la investigació de la gestió de la DANA.

Corberán retreu a Rodri els comentaris sobre el nivell del València

Carlos Corberán ha qualificat de paraules desafortunades els comentaris de Rodri Hernández sobre el nivell del València, encara que dona per bones les disculpes del jugador del Barcelona.

L’Eldense celebra 70 anys del seu debut en Segona mirant a l’entrada de Messi

L’Eldense commemora set dècades del seu primer partit en Segona Divisió mentre espera que es tanque la venda del club a Leo Messi, en plena nova etapa daurada a LaLiga Hypermotion.