La Justícia europea retira la immunitat de Carles Puigdemont

 

El Tribunal General de la Unió Europea ha retirat aquest divendres, 30 de juliol, la immunitat parlamentària a l’expresident català Carles Puigdemont i als altres dos eurodiputats de Junts per Catalunya, Toni Comín i Clara Ponsatí, que romanen escapolits de la justícia espanyola.

 

En un acte dictat hui, el tribunal revoca així la decisió provisional que va adoptar el passat 2 de juny, quan els va concedir temporalment la immunitat parlamentària fins que resolguera sobre el recurs que els tres eurodiputats van presentar contra la decisió del Parlament Europeu d’acceptar el suplicatori que va sol·licitar el Tribunal Suprem espanyol.

 

La decisió de la retirada de la immunitat implica que Puigdemont, Comín i Ponsatí no poden abandonar Bèlgica, on resideixen, davant el risc que el jutge del Suprem Pablo Llarena active l’euroordre de detenció que va dictar contra ells. 

 

El Tribunal General de la Unió Europea va retornar el passat mes de juny la immunitat de manera provisional als tres pròfugs, de la qual gaudien com a eurodiputats. D’aquesta forma, van recuperar així momentàniament la protecció que els va ser retirada pels seus col·legues del Parlament Europeu el 9 de març d’aquest mateix any, després de la votació que va permetre reactivar els processos d’extradició contra els tres eurodiputats residents a Bèlgica i reclamats per la justícia espanyola des de la seua fugida de Catalunya en 2017.

 

A pesar que Puigdemont i la resta dels consellers continuen exercint com a eurodiputats, l’alçament de la immunitat implica que qualsevol desplaçament fora de les fronteres belgues pot suposar la seua detenció si Espanya decideix emetre una nova euroordre.

 

Fins ara, les restriccions imposades per la pandèmia del coronavirus no feien aconsellables els viatges i el treball parlamentari dels eurodiputats no s’havia vist alterat per aquesta circumstància. Encara que el Parlament Europeu té una doble seu a Brussel·les i Estrasburg, l’Eurocambra ha celebrat durant tots aquests mesos totes les sessions per via telemàtica fins que el mes de juny va decidir posar en marxa un sistema híbrid en el qual els eurodiputats que així ho desitgen es desplacen a la ciutat francesa.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.