La Justícia europea retira la immunitat de Carles Puigdemont

 

El Tribunal General de la Unió Europea ha retirat aquest divendres, 30 de juliol, la immunitat parlamentària a l’expresident català Carles Puigdemont i als altres dos eurodiputats de Junts per Catalunya, Toni Comín i Clara Ponsatí, que romanen escapolits de la justícia espanyola.

 

En un acte dictat hui, el tribunal revoca així la decisió provisional que va adoptar el passat 2 de juny, quan els va concedir temporalment la immunitat parlamentària fins que resolguera sobre el recurs que els tres eurodiputats van presentar contra la decisió del Parlament Europeu d’acceptar el suplicatori que va sol·licitar el Tribunal Suprem espanyol.

 

La decisió de la retirada de la immunitat implica que Puigdemont, Comín i Ponsatí no poden abandonar Bèlgica, on resideixen, davant el risc que el jutge del Suprem Pablo Llarena active l’euroordre de detenció que va dictar contra ells. 

 

El Tribunal General de la Unió Europea va retornar el passat mes de juny la immunitat de manera provisional als tres pròfugs, de la qual gaudien com a eurodiputats. D’aquesta forma, van recuperar així momentàniament la protecció que els va ser retirada pels seus col·legues del Parlament Europeu el 9 de març d’aquest mateix any, després de la votació que va permetre reactivar els processos d’extradició contra els tres eurodiputats residents a Bèlgica i reclamats per la justícia espanyola des de la seua fugida de Catalunya en 2017.

 

A pesar que Puigdemont i la resta dels consellers continuen exercint com a eurodiputats, l’alçament de la immunitat implica que qualsevol desplaçament fora de les fronteres belgues pot suposar la seua detenció si Espanya decideix emetre una nova euroordre.

 

Fins ara, les restriccions imposades per la pandèmia del coronavirus no feien aconsellables els viatges i el treball parlamentari dels eurodiputats no s’havia vist alterat per aquesta circumstància. Encara que el Parlament Europeu té una doble seu a Brussel·les i Estrasburg, l’Eurocambra ha celebrat durant tots aquests mesos totes les sessions per via telemàtica fins que el mes de juny va decidir posar en marxa un sistema híbrid en el qual els eurodiputats que així ho desitgen es desplacen a la ciutat francesa.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU