Retiren del mercat dos gels hidroalcohòlics fabricats en Espanya

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha avisat de la retirada en el mercat europeu dels gels hidroalcohòlics contra el coronavirus de les marques PRADY‘ i ‘VERITA‘, fabricats en Espanya, després d’haver-se detectat diferents problemes, menor concentració d’alcohol del declarat i defectes en l’etiquetatge.

 

Respecte al de la marca ‘PRADY‘ el producte conté una quantitat insuficient d’etanol (valor mesurat: 56,6% en pes). Per consegüent, no eliminaria bacteris o virus, que podrien arribar a l’usuari, augmentant el risc d’infecció.

 

«Només amb un percentatge d’alcohol superior al 60% es conseguix una desinfecció eficaç. A demés, la presència d’alcohols no va acompanyada dels corresponents pictogrames de perill i advertiments en l’etiqueta del producte. Per consegüent, els usuaris no disposen d’informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU.

 

Retirat un altre gel

L’altre producte es tracta d’un altre gel hidroalcohòlic, de la marca ‘Verita Farma’. Este producte ha sigut venut ‘on line’, segons comuniquen en la mateixa alerta, sobretot a través d’Amazon, i conté una quantitat insuficient d’etanol molt per davall del recomanat.

 

«Per consegüent, no resulta eficaç davant dels bacteris o virus, augmentant el risc d’infecció. A demés, la presència d’alcohol no va acompanyada dels apropiats pictogrames i advertiments en l’etiquetatge. Per tant, els usuaris no tenen informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU, per a aconsellar als consumidors que els hagen adquirits que procedisquen a la seua devolució en el punt de venda.

Últimes notícies

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.

Cinc detinguts a l’Alacantí per explotar repartidors en una empresa de paqueteria

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que explotava repartidors estrangers en situació irregular a Elda, Petrer, Monòver i Sax, amb jornades abusives i sous precaris.

Més de 9.000 docents ja coneixen la seua comissió de servici per al curs 2026-27

Educació ha avançat un mes la resolució provisional de les comissions de servici per al curs 2026-2027, amb 9.042 destinacions assignades, la majoria a la província de València.

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.

Detingut a Novelda un fugitiu alemany reclamat amb dues Ordres Europees de Detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys amb dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l'ordre públic, després d’un control de vehicles on també han intervingut la furgoneta en què viatjava.