Retiren del mercat dos gels hidroalcohòlics fabricats en Espanya

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha avisat de la retirada en el mercat europeu dels gels hidroalcohòlics contra el coronavirus de les marques PRADY‘ i ‘VERITA‘, fabricats en Espanya, després d’haver-se detectat diferents problemes, menor concentració d’alcohol del declarat i defectes en l’etiquetatge.

 

Respecte al de la marca ‘PRADY‘ el producte conté una quantitat insuficient d’etanol (valor mesurat: 56,6% en pes). Per consegüent, no eliminaria bacteris o virus, que podrien arribar a l’usuari, augmentant el risc d’infecció.

 

«Només amb un percentatge d’alcohol superior al 60% es conseguix una desinfecció eficaç. A demés, la presència d’alcohols no va acompanyada dels corresponents pictogrames de perill i advertiments en l’etiqueta del producte. Per consegüent, els usuaris no disposen d’informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU.

 

Retirat un altre gel

L’altre producte es tracta d’un altre gel hidroalcohòlic, de la marca ‘Verita Farma’. Este producte ha sigut venut ‘on line’, segons comuniquen en la mateixa alerta, sobretot a través d’Amazon, i conté una quantitat insuficient d’etanol molt per davall del recomanat.

 

«Per consegüent, no resulta eficaç davant dels bacteris o virus, augmentant el risc d’infecció. A demés, la presència d’alcohol no va acompanyada dels apropiats pictogrames i advertiments en l’etiquetatge. Per tant, els usuaris no tenen informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU, per a aconsellar als consumidors que els hagen adquirits que procedisquen a la seua devolució en el punt de venda.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.