Retiren del mercat dos gels hidroalcohòlics fabricats en Espanya

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha avisat de la retirada en el mercat europeu dels gels hidroalcohòlics contra el coronavirus de les marques ‘PRADY‘ i ‘VERITA‘, fabricats en Espanya, després d’haver-se detectat diferents problemes, menor concentració d’alcohol del declarat i defectes en l’etiquetatge.

 

Respecte al de la marca ‘PRADY‘ el producte conté una quantitat insuficient d’etanol (valor mesurat: 56,6% en pes). Per consegüent, no eliminaria bacteris o virus, que podrien arribar a l’usuari, augmentant el risc d’infecció.

 

«Només amb un percentatge d’alcohol superior al 60% es conseguix una desinfecció eficaç. A demés, la presència d’alcohols no va acompanyada dels corresponents pictogrames de perill i advertiments en l’etiqueta del producte. Per consegüent, els usuaris no disposen d’informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU.

 

Retirat un altre gel

L’altre producte es tracta d’un altre gel hidroalcohòlic, de la marca ‘Verita Farma’. Este producte ha sigut venut ‘on line’, segons comuniquen en la mateixa alerta, sobretot a través d’Amazon, i conté una quantitat insuficient d’etanol molt per davall del recomanat.

 

«Per consegüent, no resulta eficaç davant dels bacteris o virus, augmentant el risc d’infecció. A demés, la presència d’alcohol no va acompanyada dels apropiats pictogrames i advertiments en l’etiquetatge. Per tant, els usuaris no tenen informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU, per a aconsellar als consumidors que els hagen adquirits que procedisquen a la seua devolució en el punt de venda.

Últimes notícies

Oporto es quedarà amb l’eixida de The Ocean Race a partir de 2030 i rellevarà Alacant

Oporto serà la nova seu mundial de The Ocean Race des de 2028 i acollirà les eixides de 2030, 2034 i 2038, mentres Alacant manté la partida de 2027 i negocia la seua continuïtat amb la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament.

Sanitat generalitzarà la prescripció diferida d’antibiòtics per a evitar tractaments innecessaris

L’Aemps està treballant amb les comunitats autònomes per a estendre la prescripció diferida d’antibiòtics i retirar les caixes de 30 comprimits en 2027, amb l’objectiu de reduir el consum injustificat i frenar les resistències.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h al nord de Castelló este dijous

L’Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per vent en la mitat nord de Castelló, amb ratxes que poden arribar als 80 km/h.

Avis de ruixats i tronades fortes de bon matí a la Comunitat Valenciana

Este dimecres s’esperen cels nuosos a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades localment fortes de matinada i a primeres hores, i temperatures lleugerament més baixes.

Les pluges deixen fins a 8,4 l/m² a l’interior de la província de València en huit hores

Les precipitacions de la nit han afectat sobretot comarques interiors de la província de València, amb màxims de 8,4 l/m² a Castielfabib. Aemet ha activat l’avís groc a València, Alacant i el sud de Castelló per possibles ruixats intensos amb tronades i granís.

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.