17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Ribó: El 9 d’Octubre del retrobament és un homenatge a les víctimes de la pandèmia

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha manifestat en el bàndol amb motiu del 9 d’Octubre que esta commemoració “és, en primer lloc, un homenatge a totes les persones que han estat víctimes d’esta pandèmia i que han sofert les seues conseqüències socials, econòmiques i emocionals, així com un reconeixement als quals s’han deixat la pell per a cuidar-nos i protegir-nos, professionals sanitaris, serveis públics, entitats socials, gràcies als quals hem pogut emprendre el camí de la recuperació”.

El primer edil ha subratllat que esta festivitat serà “el moment de retrobar-nos” i “compartir als carrers” la sortida de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena institucional a Jaume I, però “amb la màxima responsabilitat” i “sense oblidar que no ens podem permetre fer un pas enrere“, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’alcalde ha valorat “l’esforç col·lectiu” i “l’esperit de superació del poble valencià”, que han actuat com “el motor que ens ha fet progressar i ser un exemple per a afrontar moments tan complicats com els que ens ha tocat viure en els últims temps”.

El 9 d’octubre, ha indicat Ribó, “tornem a celebrar que som un poble cohesionat, dinàmic i amb un futur prometedor“, que “som imparables en la consecució de les nostres esperances i somnis”.

Així mateix, ha fet una crida per a “continuar aixecant la veu i treballar braç a braç per a aconseguir totes les eines que ens han de possibilitar avançar per esta senda i afrontar els grans reptes de la sostenibilitat, els drets socials i la reconstrucció econòmica“.

En este sentit, el primer edil ha reivindicat la Carta de Capitalitat per a València, un sistema de finançament “just” i les infraestructures ferroviàries pendents a la ciutat.

Quant a la Capitalitat, suposaria el reconeixement de competències específiques i la dotació dels recursos necessaris per a desenvolupar-les. L’objectiu ha subratllat Ribó, és “millorar l’atenció i enfortir la xarxa de serveis públics amb els quals assegurar el benestar de la ciutadania”.

D’altra banda, el responsable municipal ha advocat per una reforma del sistema de finançament i, sobre les infraestructures de transport que se sol·liciten al Govern central, s’ha referit a projectes “tan demandats pels valencians i valencianes”, com “l’anhelat corredor mediterrani” o trens de rodalia “dignes”, per a “millorar les connexions ferroviàries i desenvolupar de manera sostenible tot el nostre potencial”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.