10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Ribó: El 9 d’Octubre del retrobament és un homenatge a les víctimes de la pandèmia

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha manifestat en el bàndol amb motiu del 9 d’Octubre que esta commemoració “és, en primer lloc, un homenatge a totes les persones que han estat víctimes d’esta pandèmia i que han sofert les seues conseqüències socials, econòmiques i emocionals, així com un reconeixement als quals s’han deixat la pell per a cuidar-nos i protegir-nos, professionals sanitaris, serveis públics, entitats socials, gràcies als quals hem pogut emprendre el camí de la recuperació”.

El primer edil ha subratllat que esta festivitat serà “el moment de retrobar-nos” i “compartir als carrers” la sortida de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena institucional a Jaume I, però “amb la màxima responsabilitat” i “sense oblidar que no ens podem permetre fer un pas enrere“, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’alcalde ha valorat “l’esforç col·lectiu” i “l’esperit de superació del poble valencià”, que han actuat com “el motor que ens ha fet progressar i ser un exemple per a afrontar moments tan complicats com els que ens ha tocat viure en els últims temps”.

El 9 d’octubre, ha indicat Ribó, “tornem a celebrar que som un poble cohesionat, dinàmic i amb un futur prometedor“, que “som imparables en la consecució de les nostres esperances i somnis”.

Així mateix, ha fet una crida per a “continuar aixecant la veu i treballar braç a braç per a aconseguir totes les eines que ens han de possibilitar avançar per esta senda i afrontar els grans reptes de la sostenibilitat, els drets socials i la reconstrucció econòmica“.

En este sentit, el primer edil ha reivindicat la Carta de Capitalitat per a València, un sistema de finançament “just” i les infraestructures ferroviàries pendents a la ciutat.

Quant a la Capitalitat, suposaria el reconeixement de competències específiques i la dotació dels recursos necessaris per a desenvolupar-les. L’objectiu ha subratllat Ribó, és “millorar l’atenció i enfortir la xarxa de serveis públics amb els quals assegurar el benestar de la ciutadania”.

D’altra banda, el responsable municipal ha advocat per una reforma del sistema de finançament i, sobre les infraestructures de transport que se sol·liciten al Govern central, s’ha referit a projectes “tan demandats pels valencians i valencianes”, com “l’anhelat corredor mediterrani” o trens de rodalia “dignes”, per a “millorar les connexions ferroviàries i desenvolupar de manera sostenible tot el nostre potencial”.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.