20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Ribó: El 9 d’Octubre del retrobament és un homenatge a les víctimes de la pandèmia

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha manifestat en el bàndol amb motiu del 9 d’Octubre que esta commemoració “és, en primer lloc, un homenatge a totes les persones que han estat víctimes d’esta pandèmia i que han sofert les seues conseqüències socials, econòmiques i emocionals, així com un reconeixement als quals s’han deixat la pell per a cuidar-nos i protegir-nos, professionals sanitaris, serveis públics, entitats socials, gràcies als quals hem pogut emprendre el camí de la recuperació”.

El primer edil ha subratllat que esta festivitat serà “el moment de retrobar-nos” i “compartir als carrers” la sortida de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena institucional a Jaume I, però “amb la màxima responsabilitat” i “sense oblidar que no ens podem permetre fer un pas enrere“, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’alcalde ha valorat “l’esforç col·lectiu” i “l’esperit de superació del poble valencià”, que han actuat com “el motor que ens ha fet progressar i ser un exemple per a afrontar moments tan complicats com els que ens ha tocat viure en els últims temps”.

El 9 d’octubre, ha indicat Ribó, “tornem a celebrar que som un poble cohesionat, dinàmic i amb un futur prometedor“, que “som imparables en la consecució de les nostres esperances i somnis”.

Així mateix, ha fet una crida per a “continuar aixecant la veu i treballar braç a braç per a aconseguir totes les eines que ens han de possibilitar avançar per esta senda i afrontar els grans reptes de la sostenibilitat, els drets socials i la reconstrucció econòmica“.

En este sentit, el primer edil ha reivindicat la Carta de Capitalitat per a València, un sistema de finançament “just” i les infraestructures ferroviàries pendents a la ciutat.

Quant a la Capitalitat, suposaria el reconeixement de competències específiques i la dotació dels recursos necessaris per a desenvolupar-les. L’objectiu ha subratllat Ribó, és “millorar l’atenció i enfortir la xarxa de serveis públics amb els quals assegurar el benestar de la ciutadania”.

D’altra banda, el responsable municipal ha advocat per una reforma del sistema de finançament i, sobre les infraestructures de transport que se sol·liciten al Govern central, s’ha referit a projectes “tan demandats pels valencians i valencianes”, com “l’anhelat corredor mediterrani” o trens de rodalia “dignes”, per a “millorar les connexions ferroviàries i desenvolupar de manera sostenible tot el nostre potencial”.

Últimes notícies

Missatgers de la Pau impulsarà la conciliació en el centre cívic del Cabanyal

Missatgers de la Pau impulsarà el primer projecte del nou centre cívic del Cabanyal per a facilitar la conciliació a famílies vulnerables. El programa arrancarà amb dos grups de quinze dones i el 12 de febrer hi haurà una reunió amb entitats veïnals.

L’oposició retrau 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet la seua compareixença

L'oposició ha criticat que, 15 mesos després de la dana amb 230 morts a la província de València, les víctimes encara no han comparegut en Les Corts. El PP ha assegurat que acudiran prompte i apunta a la pròxima reunió de febrer.

Baldoví ha afirmat que Compromís està obert a parlar però no hi ha un front comú sobre la taula

Baldoví ha respost a la proposta de Rufián sobre un espai electoral nacionalista i ha aclarit que Compromís escolta, però no hi ha res concret. Ha reiterat l''obediència valenciana' com a criteri per a qualsevol diàleg.

Almenys 200 tractors s’han sumat a la manifestació agrària a València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han incorporat a una protesta que recorre València per a denunciar acords comercials de la UE sense reciprocitat, amb Mercosur en el focus. Les organitzacions agràries han reclamat canvis en comerç, aigua, PAC i burocràcia.

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.