12.6 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Ribó: El 9 d’Octubre del retrobament és un homenatge a les víctimes de la pandèmia

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha manifestat en el bàndol amb motiu del 9 d’Octubre que esta commemoració “és, en primer lloc, un homenatge a totes les persones que han estat víctimes d’esta pandèmia i que han sofert les seues conseqüències socials, econòmiques i emocionals, així com un reconeixement als quals s’han deixat la pell per a cuidar-nos i protegir-nos, professionals sanitaris, serveis públics, entitats socials, gràcies als quals hem pogut emprendre el camí de la recuperació”.

El primer edil ha subratllat que esta festivitat serà “el moment de retrobar-nos” i “compartir als carrers” la sortida de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena institucional a Jaume I, però “amb la màxima responsabilitat” i “sense oblidar que no ens podem permetre fer un pas enrere“, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’alcalde ha valorat “l’esforç col·lectiu” i “l’esperit de superació del poble valencià”, que han actuat com “el motor que ens ha fet progressar i ser un exemple per a afrontar moments tan complicats com els que ens ha tocat viure en els últims temps”.

El 9 d’octubre, ha indicat Ribó, “tornem a celebrar que som un poble cohesionat, dinàmic i amb un futur prometedor“, que “som imparables en la consecució de les nostres esperances i somnis”.

Així mateix, ha fet una crida per a “continuar aixecant la veu i treballar braç a braç per a aconseguir totes les eines que ens han de possibilitar avançar per esta senda i afrontar els grans reptes de la sostenibilitat, els drets socials i la reconstrucció econòmica“.

En este sentit, el primer edil ha reivindicat la Carta de Capitalitat per a València, un sistema de finançament “just” i les infraestructures ferroviàries pendents a la ciutat.

Quant a la Capitalitat, suposaria el reconeixement de competències específiques i la dotació dels recursos necessaris per a desenvolupar-les. L’objectiu ha subratllat Ribó, és “millorar l’atenció i enfortir la xarxa de serveis públics amb els quals assegurar el benestar de la ciutadania”.

D’altra banda, el responsable municipal ha advocat per una reforma del sistema de finançament i, sobre les infraestructures de transport que se sol·liciten al Govern central, s’ha referit a projectes “tan demandats pels valencians i valencianes”, com “l’anhelat corredor mediterrani” o trens de rodalia “dignes”, per a “millorar les connexions ferroviàries i desenvolupar de manera sostenible tot el nostre potencial”.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.