Ribó: El 9 d’Octubre del retrobament és un homenatge a les víctimes de la pandèmia

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha manifestat en el bàndol amb motiu del 9 d’Octubre que esta commemoració «és, en primer lloc, un homenatge a totes les persones que han estat víctimes d’esta pandèmia i que han sofert les seues conseqüències socials, econòmiques i emocionals, així com un reconeixement als quals s’han deixat la pell per a cuidar-nos i protegir-nos, professionals sanitaris, serveis públics, entitats socials, gràcies als quals hem pogut emprendre el camí de la recuperació».

El primer edil ha subratllat que esta festivitat serà «el moment de retrobar-nos» i «compartir als carrers» la sortida de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena institucional a Jaume I, però «amb la màxima responsabilitat» i «sense oblidar que no ens podem permetre fer un pas enrere«, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’alcalde ha valorat «l’esforç col·lectiu» i «l’esperit de superació del poble valencià», que han actuat com «el motor que ens ha fet progressar i ser un exemple per a afrontar moments tan complicats com els que ens ha tocat viure en els últims temps».

El 9 d’octubre, ha indicat Ribó, «tornem a celebrar que som un poble cohesionat, dinàmic i amb un futur prometedor«, que «som imparables en la consecució de les nostres esperances i somnis».

Així mateix, ha fet una crida per a «continuar aixecant la veu i treballar braç a braç per a aconseguir totes les eines que ens han de possibilitar avançar per esta senda i afrontar els grans reptes de la sostenibilitat, els drets socials i la reconstrucció econòmica«.

En este sentit, el primer edil ha reivindicat la Carta de Capitalitat per a València, un sistema de finançament «just» i les infraestructures ferroviàries pendents a la ciutat.

Quant a la Capitalitat, suposaria el reconeixement de competències específiques i la dotació dels recursos necessaris per a desenvolupar-les. L’objectiu ha subratllat Ribó, és «millorar l’atenció i enfortir la xarxa de serveis públics amb els quals assegurar el benestar de la ciutadania».

D’altra banda, el responsable municipal ha advocat per una reforma del sistema de finançament i, sobre les infraestructures de transport que se sol·liciten al Govern central, s’ha referit a projectes «tan demandats pels valencians i valencianes», com «l’anhelat corredor mediterrani» o trens de rodalia «dignes», per a «millorar les connexions ferroviàries i desenvolupar de manera sostenible tot el nostre potencial».

Últimes notícies

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.