Ribó crida als ciutadans de València a «confinar-se al màxim de les seues possibilitats»

L'alcalde de València, Joan Ribó, ha recalcat que, davant de l'evolució actual de la pandèmia de coronavirus, «és molt important que la gent estiga en casa el més possible, que es confine al màxim de les seues possibilitats i que respecte escrupolosament les normes, que s'han donat per part de la Generalitat». Normes, ha postil·lat «que a alguns ens agradarien que foren un poc més estrictes».

 

El primer edil ha afirmat que l'actual és «un moment molt preocupant en l'àmbit sanitari per la situació de la pandèmia». Referent a això, ha assenyalat que estem en «un moment en el que el nivell de contagis de Covid-19 s'està disparant en la ciutat de València, en la província i en el mateix Ajuntament».

 

Joan Ribó opina que s'han de «prendre totes les mesures a tots els nivells de prevenció» i assegura que «és molt important que la gent estiga a casa el més possible, que es confine al màxim de les seues possibilitats i que respecte escrupolosament les normes que s'han donat per part de la Generalitat, que a alguns ens agradarien que foren una mica mes estrictes».

 

Compromís traslladarà al Consell i al Govern central la «necessitat d'adoptar mesures més dures»

Este dimarts s'ha informat que Compromís, formació de Joan Ribó, traslladarà al Consell i al Govern central la «necessitat d'adoptar mesures més dures», com el confinament parcial, per a fer front a la pandèmia davant de les «preocupants» xifres que s'han conegut en els últims dies.

 

Els portaveus de Compromís, Mónica Oltra, Àgueda Micó, Joan Ribó i Juan Ponce creuen que, davant d'esta situació, «cal prendre mesures contundents i valentes per a frenar els contagis, preservar vides, evitar el col·lapse del sistema sanitari i garantir el procés de vacunació, en el sentit que hem vingut proposant des del mes d'octubre en els diferents àmbits institucionals i polítics».

 

Entre les propostes, advoquen per promoure el teletreball, suspendre l'activitat de l'hostaleria, els locals turístics, hotelers i d'oci, els centres comercials i locals comercials no essencials de més de 800 metres quadrats i limitar la seua activitat en espais d'igual o inferior grandària.

 

D'igual manera, aposta per suspendre espectacles i activitats sense programació estable que impliquen acumulació de persones a l'entrada i a l'eixida, prohibició de les reunions de no convivents, exceptuant les cures i la criança, i confinament nocturn a les 20.00 hores amb les excepcions que marca l'actual normativa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.

Jaime Ruix, el jove de 26 anys que assumix l’alcaldia d’una ciutat de 30.000 habitants

Jaime Ruix, amb 26 anys i una trajectòria política iniciada als 17, assumirà al maig l'alcaldia de La Pobla de Vallbona després d'un pacte de govern. Defén que la joventut està preparada per a gestionar ajuntaments i posa el focus en la proximitat amb els veïns.

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.