Ribó veu bé l’«enduriment necessari» de les noves restriccions front el Covid-19

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha valorat este dimecres les noves restriccions per a frenar l’expansió del Covid-19 anunciades este dimarts per la Generalitat però ha comentat que eixe «enduriment» de les normes, que ha considerat «necessari», «s’havia d’haver fet abans» donada l’evolució de la pandèmia.

 

També ha avançat que a partir de la publicació d’estes noves indicacions en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València convocarà el Cecopal (Centre de Coordinació Operatiu) «per a articular totes les mesures que facen falta» en este consistori en compliment d’estes normes.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar de l’adhesió de València a la Declaració pel quint Aniversari de l’Acord de París de lluita contra el canvi climàtic, en referir-se a l’inici de la seua compareixença a les noves restriccions dictades per la Generalitat i en ser preguntat posteriorment per elles.

 

«És molt important reduir al màxim totes les relacions»

«Ahir la Generalitat va introduir un enduriment de les normes davant del Covid-19. Un enduriment necessari que potser s’havia d’haver fet abans fins i tot, però que nosaltres, per descomptat, saludem», ha exposat el primer edil. Després d’això, el responsable municipal ha agregat que «en el moment en el que aparega publicat» eixe canvi en les restriccions, «automàticament es convocarà el Cecopal per a articular totes les mesures que facen falta a l’Ajuntament de València».

 

Preguntat per si creu que eixes noves restriccions són suficients, per si advoca per aprovar altres i per si opina que són adequades en el temps, Joan Ribó ha explicat que «ja va manifestar fa uns dies que creia que s’havien d’haver pres mesures abans». «Crec que este tema s’ha manifestat repetidament per part de la meua formació política (Compromís) i, evidentment, jo el compartisc», ha agregat l’alcalde, que ha assenyalat que «no sabria dir» si són suficients o no.

 

No obstant això, ha recordat que «l’altre dia» ell va parlar de dur a terme «un confinament personal al màxim» per part de tots els ciutadans i ha ressaltat que creu que «ara mateixa és molt important reduir al màxim totes les relacions» entre persones.

Últimes notícies

València reforçarà la seguretat amb 1.500 agents per l’eclipse solar del 12 d’agost

L’eclipse solar del 12 d’agost mobilitzarà 1.500 agents a la província de València i un ampli dispositiu de trànsit, emergències i prevenció d’incendis. Les autoritats recomanen planificar els desplaçaments, evitar zones forestals i seguir només informació oficial.

Desarticulada una trama que ha defraudat 11,9 milions d’IVA en begudes alcohòliques

La Policia Nacional ha detingut tretze persones i n’ha investigat quatre més en una operació amb Hisenda que ha destapat un frau de 11,9 milions d’euros d’IVA en el sector de les begudes alcohòliques, amb ramificacions a Sevilla, Còrdova, Badajoz i València.

Dos detinguts per tres robatoris violents en una sola matinada a Torrent

La Policia Nacional ha detingut dos hòmens de 19 i 31 anys acusats de tres robatoris amb violència en una mateixa matinada a Torrent, a més d’un robatori en un vehicle i un delicte d’usurpació de l’estat civil.

Última prova de l’Elx davant el Toulouse abans de l’estrena en LALIGA

L’Elx tanca este dissabte la pretemporada contra el Toulouse en Pinatar Arena, amb el debut possible de Javi Morcillo i diverses baixes per lesió abans d’estrenar-se en LALIGA davant el Deportivo el 17 d’agost.

Així serà la flota llogada per a l’eixida de The Ocean Race a Alacant

La SPTD ha tret a licitació per 517.217 euros el lloguer de més de 40 embarcacions que garantiran l’organització, la seguretat i la cobertura mediàtica de l’eixida de The Ocean Race Alicante 2027.

El propietari d’un bar de València que ha matat un jove passarà hui a disposició judicial

El propietari del bar 'La Esquina Tropical' de València, detingut per la mort d’un jove de 20 anys, passarà esta vesprada a disposició judicial després de confessar el crim al 091.

Presó per a quatre homes per robar cotxes d’alta gamma clonant les claus electròniques

Quatre homes han ingressat en presó provisional després de ser detinguts a Alacant i Múrcia, acusats de robar quatre cotxes d’alta gamma valorats en 400.000 euros amb claus electròniques clonades.

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.
FILMOTECA D'ESTIU