Ribó veu bé l’«enduriment necessari» de les noves restriccions front el Covid-19

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha valorat este dimecres les noves restriccions per a frenar l’expansió del Covid-19 anunciades este dimarts per la Generalitat però ha comentat que eixe «enduriment» de les normes, que ha considerat «necessari», «s’havia d’haver fet abans» donada l’evolució de la pandèmia.

 

També ha avançat que a partir de la publicació d’estes noves indicacions en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València convocarà el Cecopal (Centre de Coordinació Operatiu) «per a articular totes les mesures que facen falta» en este consistori en compliment d’estes normes.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar de l’adhesió de València a la Declaració pel quint Aniversari de l’Acord de París de lluita contra el canvi climàtic, en referir-se a l’inici de la seua compareixença a les noves restriccions dictades per la Generalitat i en ser preguntat posteriorment per elles.

 

«És molt important reduir al màxim totes les relacions»

«Ahir la Generalitat va introduir un enduriment de les normes davant del Covid-19. Un enduriment necessari que potser s’havia d’haver fet abans fins i tot, però que nosaltres, per descomptat, saludem», ha exposat el primer edil. Després d’això, el responsable municipal ha agregat que «en el moment en el que aparega publicat» eixe canvi en les restriccions, «automàticament es convocarà el Cecopal per a articular totes les mesures que facen falta a l’Ajuntament de València».

 

Preguntat per si creu que eixes noves restriccions són suficients, per si advoca per aprovar altres i per si opina que són adequades en el temps, Joan Ribó ha explicat que «ja va manifestar fa uns dies que creia que s’havien d’haver pres mesures abans». «Crec que este tema s’ha manifestat repetidament per part de la meua formació política (Compromís) i, evidentment, jo el compartisc», ha agregat l’alcalde, que ha assenyalat que «no sabria dir» si són suficients o no.

 

No obstant això, ha recordat que «l’altre dia» ell va parlar de dur a terme «un confinament personal al màxim» per part de tots els ciutadans i ha ressaltat que creu que «ara mateixa és molt important reduir al màxim totes les relacions» entre persones.

Últimes notícies

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.