Ribó veu bé l’«enduriment necessari» de les noves restriccions front el Covid-19

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha valorat este dimecres les noves restriccions per a frenar l’expansió del Covid-19 anunciades este dimarts per la Generalitat però ha comentat que eixe «enduriment» de les normes, que ha considerat «necessari», «s’havia d’haver fet abans» donada l’evolució de la pandèmia.

 

També ha avançat que a partir de la publicació d’estes noves indicacions en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València convocarà el Cecopal (Centre de Coordinació Operatiu) «per a articular totes les mesures que facen falta» en este consistori en compliment d’estes normes.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar de l’adhesió de València a la Declaració pel quint Aniversari de l’Acord de París de lluita contra el canvi climàtic, en referir-se a l’inici de la seua compareixença a les noves restriccions dictades per la Generalitat i en ser preguntat posteriorment per elles.

 

«És molt important reduir al màxim totes les relacions»

«Ahir la Generalitat va introduir un enduriment de les normes davant del Covid-19. Un enduriment necessari que potser s’havia d’haver fet abans fins i tot, però que nosaltres, per descomptat, saludem», ha exposat el primer edil. Després d’això, el responsable municipal ha agregat que «en el moment en el que aparega publicat» eixe canvi en les restriccions, «automàticament es convocarà el Cecopal per a articular totes les mesures que facen falta a l’Ajuntament de València».

 

Preguntat per si creu que eixes noves restriccions són suficients, per si advoca per aprovar altres i per si opina que són adequades en el temps, Joan Ribó ha explicat que «ja va manifestar fa uns dies que creia que s’havien d’haver pres mesures abans». «Crec que este tema s’ha manifestat repetidament per part de la meua formació política (Compromís) i, evidentment, jo el compartisc», ha agregat l’alcalde, que ha assenyalat que «no sabria dir» si són suficients o no.

 

No obstant això, ha recordat que «l’altre dia» ell va parlar de dur a terme «un confinament personal al màxim» per part de tots els ciutadans i ha ressaltat que creu que «ara mateixa és molt important reduir al màxim totes les relacions» entre persones.

Últimes notícies

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.

Sergi Cardona reivindica l’ambició del Vila-real davant una temporada històrica

Sergi Cardona destaca que el Vila-real té a la seua mà firmar una temporada històrica, amb la plaça de Champions encarrilada i la tercera posició a l'abast. El lateral demana ambició màxima en el tram final de Lliga i enaltix la irrupció del jove Pau Navarro.

Detingut en l’A-31 un conductor sense carnet que portava una arma elèctrica artesanal i va donar positiu en drogues

La Guàrdia Civil arresta en l'A-31 a un conductor alacantí de 32 anys que circulava sense carnet, sota els efectes de les drogues i amb una arma elèctrica artesanal prohibida en el vehicle.