Ribó veu una «frivolitat» posar data per a la celebració de les Falles

 

L’alcalde de la ciutat de València, Joan Ribó, ha considerat que seria una «frivolitat» per la seua part posar una data per a la celebració de les Falles a causa de la situació epidemiològica i ha afirmat: «Este virus l’hem de cremar, però abans l’hem de guanyar».

 

D’eixa manera s’ha pronunciat el primer edil a la seua arribada a la Trobada d’alcaldesses i alcaldes de Municipis Fallers, que s’ha celebrat en el Palau de Congressos. D’esta reunió, Ribó espera que isca un consens perquè, en cas que hi haja celebració, siga «el més conjuntament possible» entre totes les localitats que planten falles.

 

Ribó ha manifestat que la celebració depén de «dos paràmetres: La seguretat mèdica i el consens amb el món faller». D’eixa manera, es duran a terme les festes quan la vacunació permeta conseguir la immunitat de ramat i quan «el món faller el decidisca», pel que, al seu juí, «no tindria cap sentit» que l’alcalde proposara data.

 

Respecte a la reunió amb els municipis, l’alcalde ha indicat que ja tenien previst esta cita per a l’any passat, encara que es va haver de cancel·lar per la pandèmia, i ha destacat que enguany volen «simbolitzar la unió de totes les ciutats i pobles del moviment faller». A demés, ha agraït la «bona lluna» del món faller i el treball col·laboratiu que han fet enguany.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.