Ribó veu una «frivolitat» posar data per a la celebració de les Falles

 

L’alcalde de la ciutat de València, Joan Ribó, ha considerat que seria una «frivolitat» per la seua part posar una data per a la celebració de les Falles a causa de la situació epidemiològica i ha afirmat: «Este virus l’hem de cremar, però abans l’hem de guanyar».

 

D’eixa manera s’ha pronunciat el primer edil a la seua arribada a la Trobada d’alcaldesses i alcaldes de Municipis Fallers, que s’ha celebrat en el Palau de Congressos. D’esta reunió, Ribó espera que isca un consens perquè, en cas que hi haja celebració, siga «el més conjuntament possible» entre totes les localitats que planten falles.

 

Ribó ha manifestat que la celebració depén de «dos paràmetres: La seguretat mèdica i el consens amb el món faller». D’eixa manera, es duran a terme les festes quan la vacunació permeta conseguir la immunitat de ramat i quan «el món faller el decidisca», pel que, al seu juí, «no tindria cap sentit» que l’alcalde proposara data.

 

Respecte a la reunió amb els municipis, l’alcalde ha indicat que ja tenien previst esta cita per a l’any passat, encara que es va haver de cancel·lar per la pandèmia, i ha destacat que enguany volen «simbolitzar la unió de totes les ciutats i pobles del moviment faller». A demés, ha agraït la «bona lluna» del món faller i el treball col·laboratiu que han fet enguany.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.