Rússia autoritza les proves de la vacuna contra el Covid-19 en majors de 60 anys

 

Rússia autoritza les proves clíniques de la vacuna contra el nou coronavirus Sputnik V en majors de 60 anys, segons han informat este dimecres les autoritats sanitàries russes.

 

«El Ministeri de Sanitat de Rússia ha autoritzat este dimarts els estudis clínics de la bovina Sputnik V, feta pel Centre d’investigacions epidemiològiques i microbiologia Gamaleya. En la investigació (…) participaran 110 voluntaris amb edats superiors als 60 anys», ha anunciat l’entitat en un comunicat.

 

Segons el ministeri, l’objectiu de la investigació consistix en ampliar «les possibilitats d’aplicació de la vacuna entre els grups de major edat de la població, que afronten un major risc». La vacuna russa Sputnik V, que està basada en adenovirus humans, es troba en la fase III de proves, després d’haver rebut el registre en l’agost passat.

 

La fase I i II van concloure sense efectes adversos importants i amb una resposta immune estable en el 100% dels participants, segons el Fons d’Inversions Directes de Rússia (FIDR). Rússia espera vacunar contra el Covid-19 a entre el 70 i 80% de la seua població en un termini de 9 a 12 mesos, segons va afirmar a finals de setembre passat Alexandre Ginzburg, director del Centre Gamaleya, creador d’esta vacuna. 

Últimes notícies

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.