Rússia anuncia acords amb Espanya per a produir la vacuna Sputnik V

 

El Fons Rus d’Inversió Directa (RDIF) ha signat acords amb Espanya, Itàlia, França i Alemanya per a la producció de la vacuna contra el coronavirus Sputnik V, segons ha informat l’agència Sputnik, al·ludint a un comunicat del director general del fons, Kiril Dimtriev.

 

«El RDIF va conseguir acords amb companyies d’Itàlia, Espanya, França i Alemanya per a fer la producció de Sputnik V. Estan en curs les negociacions amb una sèrie de productors per a incrementar la producció a la Unió Europea, cosa que permetrà iniciar els subministraments actius de la vacuna russa al mercat europeu una volta rebuda l’aprovació de l’Agència Europea de Medicaments (EMA)», ha afirmat Dimitriev.

 

A demés, ha informat que el RDIF i els seus socis estan disposats a iniciar els enviaments als països de la Unió Europea que registren la vacuna Sputnik V per compte propi. Esta vacuna, creada pel Centre d’Epidemiologia i Microbiologia Nikolái Gamaleya amb el finançament del RDIF i aprovada a Rússia l’11 d’agost de 2020, va ser la primera vacuna contra el coronavirus registrada en el món i té una eficàcia del 91,6%, d’acord amb els resultats dels estudis clínics.

 

El medicament es va registrar per a l’ús d’emergència ja en més de 50 països. La vacuna està a l’espera de l’aprovació de la EMA per a ser usada en la Unió Europea, però alguns països europeus, com Hongria i Eslovàquia, ja la van autoritzar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.