Rússia anuncia acords amb Espanya per a produir la vacuna Sputnik V

 

El Fons Rus d’Inversió Directa (RDIF) ha signat acords amb Espanya, Itàlia, França i Alemanya per a la producció de la vacuna contra el coronavirus Sputnik V, segons ha informat l’agència Sputnik, al·ludint a un comunicat del director general del fons, Kiril Dimtriev.

 

«El RDIF va conseguir acords amb companyies d’Itàlia, Espanya, França i Alemanya per a fer la producció de Sputnik V. Estan en curs les negociacions amb una sèrie de productors per a incrementar la producció a la Unió Europea, cosa que permetrà iniciar els subministraments actius de la vacuna russa al mercat europeu una volta rebuda l’aprovació de l’Agència Europea de Medicaments (EMA)», ha afirmat Dimitriev.

 

A demés, ha informat que el RDIF i els seus socis estan disposats a iniciar els enviaments als països de la Unió Europea que registren la vacuna Sputnik V per compte propi. Esta vacuna, creada pel Centre d’Epidemiologia i Microbiologia Nikolái Gamaleya amb el finançament del RDIF i aprovada a Rússia l’11 d’agost de 2020, va ser la primera vacuna contra el coronavirus registrada en el món i té una eficàcia del 91,6%, d’acord amb els resultats dels estudis clínics.

 

El medicament es va registrar per a l’ús d’emergència ja en més de 50 països. La vacuna està a l’espera de l’aprovació de la EMA per a ser usada en la Unió Europea, però alguns països europeus, com Hongria i Eslovàquia, ja la van autoritzar.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.