Rússia anuncia acords amb Espanya per a produir la vacuna Sputnik V

 

El Fons Rus d’Inversió Directa (RDIF) ha signat acords amb Espanya, Itàlia, França i Alemanya per a la producció de la vacuna contra el coronavirus Sputnik V, segons ha informat l’agència Sputnik, al·ludint a un comunicat del director general del fons, Kiril Dimtriev.

 

«El RDIF va conseguir acords amb companyies d’Itàlia, Espanya, França i Alemanya per a fer la producció de Sputnik V. Estan en curs les negociacions amb una sèrie de productors per a incrementar la producció a la Unió Europea, cosa que permetrà iniciar els subministraments actius de la vacuna russa al mercat europeu una volta rebuda l’aprovació de l’Agència Europea de Medicaments (EMA)», ha afirmat Dimitriev.

 

A demés, ha informat que el RDIF i els seus socis estan disposats a iniciar els enviaments als països de la Unió Europea que registren la vacuna Sputnik V per compte propi. Esta vacuna, creada pel Centre d’Epidemiologia i Microbiologia Nikolái Gamaleya amb el finançament del RDIF i aprovada a Rússia l’11 d’agost de 2020, va ser la primera vacuna contra el coronavirus registrada en el món i té una eficàcia del 91,6%, d’acord amb els resultats dels estudis clínics.

 

El medicament es va registrar per a l’ús d’emergència ja en més de 50 països. La vacuna està a l’espera de l’aprovació de la EMA per a ser usada en la Unió Europea, però alguns països europeus, com Hongria i Eslovàquia, ja la van autoritzar.

Últimes notícies

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.

Detingut un jove per pintades antisemites a la façana de la Llotja de València

La Policia Nacional ha detingut un jove de 25 anys acusat de fer dues pintades amb missatges antisemites a la façana de la Llotja de València, Bé Patrimoni de la Humanitat des de 1996.

Deting en l’A-23 un camioner que multiplicava per huit la taxa d’alcohol permesa

La Guàrdia Civil ha detingut en l’A-23, a l’altura del km 25 en sentit Terol, un camioner bielorús de 46 anys que circulava en ziga-zaga i superava huit vegades la taxa d’alcohol permesa per a professionals.