Rússia anuncia acords amb Espanya per a produir la vacuna Sputnik V

 

El Fons Rus d’Inversió Directa (RDIF) ha signat acords amb Espanya, Itàlia, França i Alemanya per a la producció de la vacuna contra el coronavirus Sputnik V, segons ha informat l’agència Sputnik, al·ludint a un comunicat del director general del fons, Kiril Dimtriev.

 

«El RDIF va conseguir acords amb companyies d’Itàlia, Espanya, França i Alemanya per a fer la producció de Sputnik V. Estan en curs les negociacions amb una sèrie de productors per a incrementar la producció a la Unió Europea, cosa que permetrà iniciar els subministraments actius de la vacuna russa al mercat europeu una volta rebuda l’aprovació de l’Agència Europea de Medicaments (EMA)», ha afirmat Dimitriev.

 

A demés, ha informat que el RDIF i els seus socis estan disposats a iniciar els enviaments als països de la Unió Europea que registren la vacuna Sputnik V per compte propi. Esta vacuna, creada pel Centre d’Epidemiologia i Microbiologia Nikolái Gamaleya amb el finançament del RDIF i aprovada a Rússia l’11 d’agost de 2020, va ser la primera vacuna contra el coronavirus registrada en el món i té una eficàcia del 91,6%, d’acord amb els resultats dels estudis clínics.

 

El medicament es va registrar per a l’ús d’emergència ja en més de 50 països. La vacuna està a l’espera de l’aprovació de la EMA per a ser usada en la Unió Europea, però alguns països europeus, com Hongria i Eslovàquia, ja la van autoritzar.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.