Rússia anuncia acords amb Espanya per a produir la vacuna Sputnik V

 

El Fons Rus d’Inversió Directa (RDIF) ha signat acords amb Espanya, Itàlia, França i Alemanya per a la producció de la vacuna contra el coronavirus Sputnik V, segons ha informat l’agència Sputnik, al·ludint a un comunicat del director general del fons, Kiril Dimtriev.

 

«El RDIF va conseguir acords amb companyies d’Itàlia, Espanya, França i Alemanya per a fer la producció de Sputnik V. Estan en curs les negociacions amb una sèrie de productors per a incrementar la producció a la Unió Europea, cosa que permetrà iniciar els subministraments actius de la vacuna russa al mercat europeu una volta rebuda l’aprovació de l’Agència Europea de Medicaments (EMA)», ha afirmat Dimitriev.

 

A demés, ha informat que el RDIF i els seus socis estan disposats a iniciar els enviaments als països de la Unió Europea que registren la vacuna Sputnik V per compte propi. Esta vacuna, creada pel Centre d’Epidemiologia i Microbiologia Nikolái Gamaleya amb el finançament del RDIF i aprovada a Rússia l’11 d’agost de 2020, va ser la primera vacuna contra el coronavirus registrada en el món i té una eficàcia del 91,6%, d’acord amb els resultats dels estudis clínics.

 

El medicament es va registrar per a l’ús d’emergència ja en més de 50 països. La vacuna està a l’espera de l’aprovació de la EMA per a ser usada en la Unió Europea, però alguns països europeus, com Hongria i Eslovàquia, ja la van autoritzar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.