S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència de llet i ou en uns gelats i sorbets

gelat

Imatge de la ‘Copa vainilla xocolate’ de La Sirena | La Sirena

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de proteïna de clara d’ou i proteïna de llet en quatre modalitats de gelat i sorbet d’una mateixa marca que es venen a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Catalunya, on s’assenyalava la presència de llet o proteïna de clara d’ou en quatre gelats i sorbets, sense que estiguera declarat a l’etiquetatge dels productes.

 

Els productes afectats són quatre modalitats de gelat i sorbet de la marca La Sirena, detallats a continuació.

 

Un d’ells és la Copa sorbet de llima, que contindria proteïna de llet. El producte afectat es presenta en envàs de 170 mil·lilitres.

 

Un altre producte afectat és la Copa vainilla xocolate, que contindria proteïna de clara d’ou no declarada. El producte es ven també en envàs de 170 mil·lilitres.

 

El tercer producte afectat és la Tarrina de Pannacotta frambuesa premium, que també contindria proteïna de clara d’ou. Aquest producte afectat es presenta en envàs de 500 mil·lilitres.

 

Per últim, també estaria dins l’alerta el producte de Sorbet d’orxata, que contindria proteïna de llet. En aquest cas el sorbet es presenta en packs de sis unitats (420 mil·lilitres).

 

Productes comercialitzats a la Comunitat Valenciana

Els gelats i sorbets afectats tenen com a lloc de fabricació Catalunya, i han sigut distribuïts a tendes de diferents comunitats autònomes. Entre elles figura la Comunitat Valenciana, a més d’Aragó, Catalunya, Castella i Lleó, i Madrid. Així mateix, els productes també s’han comercialitzat a Andorra.

 

Aquesta alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), per al cas d’Andorra.

 

Recomanació a les persones al·lèrgiques

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a la llet i/o l’ou, i que compten amb aquests productes de La Sirena a casa, que s’abstinguen de consumir-los.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquests gelats i sorbets no suposen cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb al·lèrgies a la llet o l’ou.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.