13.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència de llet i ou en uns gelats i sorbets

gelat

Imatge de la ‘Copa vainilla xocolate’ de La Sirena | La Sirena

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de proteïna de clara d’ou i proteïna de llet en quatre modalitats de gelat i sorbet d’una mateixa marca que es venen a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Catalunya, on s’assenyalava la presència de llet o proteïna de clara d’ou en quatre gelats i sorbets, sense que estiguera declarat a l’etiquetatge dels productes.

 

Els productes afectats són quatre modalitats de gelat i sorbet de la marca La Sirena, detallats a continuació.

 

Un d’ells és la Copa sorbet de llima, que contindria proteïna de llet. El producte afectat es presenta en envàs de 170 mil·lilitres.

 

Un altre producte afectat és la Copa vainilla xocolate, que contindria proteïna de clara d’ou no declarada. El producte es ven també en envàs de 170 mil·lilitres.

 

El tercer producte afectat és la Tarrina de Pannacotta frambuesa premium, que també contindria proteïna de clara d’ou. Aquest producte afectat es presenta en envàs de 500 mil·lilitres.

 

Per últim, també estaria dins l’alerta el producte de Sorbet d’orxata, que contindria proteïna de llet. En aquest cas el sorbet es presenta en packs de sis unitats (420 mil·lilitres).

 

Productes comercialitzats a la Comunitat Valenciana

Els gelats i sorbets afectats tenen com a lloc de fabricació Catalunya, i han sigut distribuïts a tendes de diferents comunitats autònomes. Entre elles figura la Comunitat Valenciana, a més d’Aragó, Catalunya, Castella i Lleó, i Madrid. Així mateix, els productes també s’han comercialitzat a Andorra.

 

Aquesta alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), per al cas d’Andorra.

 

Recomanació a les persones al·lèrgiques

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a la llet i/o l’ou, i que compten amb aquests productes de La Sirena a casa, que s’abstinguen de consumir-los.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquests gelats i sorbets no suposen cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb al·lèrgies a la llet o l’ou.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.