13.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència de llet i ou en uns gelats i sorbets

gelat

Imatge de la ‘Copa vainilla xocolate’ de La Sirena | La Sirena

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de proteïna de clara d’ou i proteïna de llet en quatre modalitats de gelat i sorbet d’una mateixa marca que es venen a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Catalunya, on s’assenyalava la presència de llet o proteïna de clara d’ou en quatre gelats i sorbets, sense que estiguera declarat a l’etiquetatge dels productes.

 

Els productes afectats són quatre modalitats de gelat i sorbet de la marca La Sirena, detallats a continuació.

 

Un d’ells és la Copa sorbet de llima, que contindria proteïna de llet. El producte afectat es presenta en envàs de 170 mil·lilitres.

 

Un altre producte afectat és la Copa vainilla xocolate, que contindria proteïna de clara d’ou no declarada. El producte es ven també en envàs de 170 mil·lilitres.

 

El tercer producte afectat és la Tarrina de Pannacotta frambuesa premium, que també contindria proteïna de clara d’ou. Aquest producte afectat es presenta en envàs de 500 mil·lilitres.

 

Per últim, també estaria dins l’alerta el producte de Sorbet d’orxata, que contindria proteïna de llet. En aquest cas el sorbet es presenta en packs de sis unitats (420 mil·lilitres).

 

Productes comercialitzats a la Comunitat Valenciana

Els gelats i sorbets afectats tenen com a lloc de fabricació Catalunya, i han sigut distribuïts a tendes de diferents comunitats autònomes. Entre elles figura la Comunitat Valenciana, a més d’Aragó, Catalunya, Castella i Lleó, i Madrid. Així mateix, els productes també s’han comercialitzat a Andorra.

 

Aquesta alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), per al cas d’Andorra.

 

Recomanació a les persones al·lèrgiques

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a la llet i/o l’ou, i que compten amb aquests productes de La Sirena a casa, que s’abstinguen de consumir-los.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquests gelats i sorbets no suposen cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb al·lèrgies a la llet o l’ou.

Últimes notícies

La Generalitat destina 2,16 milions a la modernització integral del port Nou Fontana de Xàbia

La Generalitat impulsa una inversió de 2,16 milions per a renovar el port Nou Fontana de Xàbia. El pla, en dos fases, modernitza instal·lacions, servicis i accessos en 15 mesos.

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.