S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència de llet i ou en uns gelats i sorbets

gelat

Imatge de la ‘Copa vainilla xocolate’ de La Sirena | La Sirena

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de proteïna de clara d’ou i proteïna de llet en quatre modalitats de gelat i sorbet d’una mateixa marca que es venen a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Catalunya, on s’assenyalava la presència de llet o proteïna de clara d’ou en quatre gelats i sorbets, sense que estiguera declarat a l’etiquetatge dels productes.

 

Els productes afectats són quatre modalitats de gelat i sorbet de la marca La Sirena, detallats a continuació.

 

Un d’ells és la Copa sorbet de llima, que contindria proteïna de llet. El producte afectat es presenta en envàs de 170 mil·lilitres.

 

Un altre producte afectat és la Copa vainilla xocolate, que contindria proteïna de clara d’ou no declarada. El producte es ven també en envàs de 170 mil·lilitres.

 

El tercer producte afectat és la Tarrina de Pannacotta frambuesa premium, que també contindria proteïna de clara d’ou. Aquest producte afectat es presenta en envàs de 500 mil·lilitres.

 

Per últim, també estaria dins l’alerta el producte de Sorbet d’orxata, que contindria proteïna de llet. En aquest cas el sorbet es presenta en packs de sis unitats (420 mil·lilitres).

 

Productes comercialitzats a la Comunitat Valenciana

Els gelats i sorbets afectats tenen com a lloc de fabricació Catalunya, i han sigut distribuïts a tendes de diferents comunitats autònomes. Entre elles figura la Comunitat Valenciana, a més d’Aragó, Catalunya, Castella i Lleó, i Madrid. Així mateix, els productes també s’han comercialitzat a Andorra.

 

Aquesta alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), per al cas d’Andorra.

 

Recomanació a les persones al·lèrgiques

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a la llet i/o l’ou, i que compten amb aquests productes de La Sirena a casa, que s’abstinguen de consumir-los.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquests gelats i sorbets no suposen cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb al·lèrgies a la llet o l’ou.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.