S’activa una alerta sanitària a la Comunitat per la presència de llet i ou en uns gelats i sorbets

gelat

Imatge de la ‘Copa vainilla xocolate’ de La Sirena | La Sirena

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre la presència de proteïna de clara d’ou i proteïna de llet en quatre modalitats de gelat i sorbet d’una mateixa marca que es venen a la Comunitat.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Catalunya, on s’assenyalava la presència de llet o proteïna de clara d’ou en quatre gelats i sorbets, sense que estiguera declarat a l’etiquetatge dels productes.

 

Els productes afectats són quatre modalitats de gelat i sorbet de la marca La Sirena, detallats a continuació.

 

Un d’ells és la Copa sorbet de llima, que contindria proteïna de llet. El producte afectat es presenta en envàs de 170 mil·lilitres.

 

Un altre producte afectat és la Copa vainilla xocolate, que contindria proteïna de clara d’ou no declarada. El producte es ven també en envàs de 170 mil·lilitres.

 

El tercer producte afectat és la Tarrina de Pannacotta frambuesa premium, que també contindria proteïna de clara d’ou. Aquest producte afectat es presenta en envàs de 500 mil·lilitres.

 

Per últim, també estaria dins l’alerta el producte de Sorbet d’orxata, que contindria proteïna de llet. En aquest cas el sorbet es presenta en packs de sis unitats (420 mil·lilitres).

 

Productes comercialitzats a la Comunitat Valenciana

Els gelats i sorbets afectats tenen com a lloc de fabricació Catalunya, i han sigut distribuïts a tendes de diferents comunitats autònomes. Entre elles figura la Comunitat Valenciana, a més d’Aragó, Catalunya, Castella i Lleó, i Madrid. Així mateix, els productes també s’han comercialitzat a Andorra.

 

Aquesta alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, així com a la xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), per al cas d’Andorra.

 

Recomanació a les persones al·lèrgiques

Des de l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició s’ha recomanat a aquells consumidors que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a la llet i/o l’ou, i que compten amb aquests productes de La Sirena a casa, que s’abstinguen de consumir-los.

 

Així mateix, s’ha assenyalat que aquests gelats i sorbets no suposen cap tipus de risc per a la resta de consumidors, que no compten amb al·lèrgies a la llet o l’ou.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.