S’activa una alerta sanitària a Espanya per la presència d’api en un café aromatitzat

café

Imatge del producte sobre el qual s’ha activat l’alerta sanitària | Cedida

 

 
A través d’una alerta donada per les Autoritats Sanitàries de Catalunya, s’ha conegut la presència d’api en el producte de Café amb aroma de xocolate de la marca CaféO. L’alerta sanitària s’ha activat per la presència de l’api sense que figure a l’envàs, i l’avís és per als al·lèrgics a aquesta verdura, ja que per a la resta de consumidors no suposaria cap altre risc.

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició tenia coneixement d’aquest fet el passat dia 8 de març, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentaria Nacional (SCIRI), a qui se li havia traslladat la notificació per part de les autoritats catalanes.

 

El producte, Café aroma de xocolate, de la marca CaféO, té com a lloc de procedència Espanya, i els productes afectats són els envasos que van en unitats de 125 grams, dels lots 18079009 i 18261016.

café

Imatge del producte | Cedida

 

Producte comercialitzat a la Comunitat

Aquest producte ha sigut comercialitzat a diferents comunitats autònomes espanyoles, entre les quals es troba la Comunitat Valenciana. També s’ha distribuït a Andalusia, Aragó, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Castella i Lleó, País Basc, Extremadura, Galícia, Madrid, Múrcia i Navarra. A més a més, aquest café aromatitzat també s’ha venut a als països veïns, Portugal i França.

 

Recomanació per als al·lèrgics a l’api

Es recomana, com a mesura de precaució per a aquelles persones que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’api, que s’abstinguen de consumir el producte, si el tingueren en les seues cases. Cal assenyalar que el consum d’aquest producte no suposa cap risc per a la resta de consumidors, que no tinguen cap al·lèrgia relacionada amb l’api.

 

La situació ha sigut informada a les autoritats competents en aquesta matèria de les diferents Comunitats autònomes.

Últimes notícies

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.

Dos hòmens hospitalitzats per ferides lleus d’arma blanca a Torrevieja

Dos hòmens de 57 i 61 anys han sigut hospitalitzats amb ferides lleus d'arma blanca després d'un incident ocorregut en un carrer de Torrevieja.

Una nova pròtesi modular de braç impresa en 3D impulsa l’autonomia en tasques quotidianes

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant han creat una pròtesi de braç modular impresa en 3D, personalitzable i de baix cost, pensada per a facilitar l'autonomia en el dia a dia.

Vox anuncia que els pressupostos de 2026 seran els tercers de la legislatura en la Comunitat Valenciana

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026 que Vox preveu registrar este divendres seran els tercers de l'actual legislatura, marcada per dos pròrrogues i per la dependència de la majoria de PP i Vox en Les Corts.

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.