S’activa una alerta sanitària a Espanya per la presència d’api en un café aromatitzat

café

Imatge del producte sobre el qual s’ha activat l’alerta sanitària | Cedida

 

 
A través d’una alerta donada per les Autoritats Sanitàries de Catalunya, s’ha conegut la presència d’api en el producte de Café amb aroma de xocolate de la marca CaféO. L’alerta sanitària s’ha activat per la presència de l’api sense que figure a l’envàs, i l’avís és per als al·lèrgics a aquesta verdura, ja que per a la resta de consumidors no suposaria cap altre risc.

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició tenia coneixement d’aquest fet el passat dia 8 de març, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentaria Nacional (SCIRI), a qui se li havia traslladat la notificació per part de les autoritats catalanes.

 

El producte, Café aroma de xocolate, de la marca CaféO, té com a lloc de procedència Espanya, i els productes afectats són els envasos que van en unitats de 125 grams, dels lots 18079009 i 18261016.

café

Imatge del producte | Cedida

 

Producte comercialitzat a la Comunitat

Aquest producte ha sigut comercialitzat a diferents comunitats autònomes espanyoles, entre les quals es troba la Comunitat Valenciana. També s’ha distribuït a Andalusia, Aragó, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Castella i Lleó, País Basc, Extremadura, Galícia, Madrid, Múrcia i Navarra. A més a més, aquest café aromatitzat també s’ha venut a als països veïns, Portugal i França.

 

Recomanació per als al·lèrgics a l’api

Es recomana, com a mesura de precaució per a aquelles persones que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’api, que s’abstinguen de consumir el producte, si el tingueren en les seues cases. Cal assenyalar que el consum d’aquest producte no suposa cap risc per a la resta de consumidors, que no tinguen cap al·lèrgia relacionada amb l’api.

 

La situació ha sigut informada a les autoritats competents en aquesta matèria de les diferents Comunitats autònomes.

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.