16 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

S’activa una alerta sanitària a Espanya per la presència d’api en un café aromatitzat

café

Imatge del producte sobre el qual s’ha activat l’alerta sanitària | Cedida

 

 
A través d’una alerta donada per les Autoritats Sanitàries de Catalunya, s’ha conegut la presència d’api en el producte de Café amb aroma de xocolate de la marca CaféO. L’alerta sanitària s’ha activat per la presència de l’api sense que figure a l’envàs, i l’avís és per als al·lèrgics a aquesta verdura, ja que per a la resta de consumidors no suposaria cap altre risc.

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició tenia coneixement d’aquest fet el passat dia 8 de març, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentaria Nacional (SCIRI), a qui se li havia traslladat la notificació per part de les autoritats catalanes.

 

El producte, Café aroma de xocolate, de la marca CaféO, té com a lloc de procedència Espanya, i els productes afectats són els envasos que van en unitats de 125 grams, dels lots 18079009 i 18261016.

café

Imatge del producte | Cedida

 

Producte comercialitzat a la Comunitat

Aquest producte ha sigut comercialitzat a diferents comunitats autònomes espanyoles, entre les quals es troba la Comunitat Valenciana. També s’ha distribuït a Andalusia, Aragó, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Castella i Lleó, País Basc, Extremadura, Galícia, Madrid, Múrcia i Navarra. A més a més, aquest café aromatitzat també s’ha venut a als països veïns, Portugal i França.

 

Recomanació per als al·lèrgics a l’api

Es recomana, com a mesura de precaució per a aquelles persones que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’api, que s’abstinguen de consumir el producte, si el tingueren en les seues cases. Cal assenyalar que el consum d’aquest producte no suposa cap risc per a la resta de consumidors, que no tinguen cap al·lèrgia relacionada amb l’api.

 

La situació ha sigut informada a les autoritats competents en aquesta matèria de les diferents Comunitats autònomes.

Últimes notícies

PSPV i EUPV demanen la dimissió de l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual a menors

PSPV-PSOE i EUPV han exigit la dimissió de l'alcalde de Jérica, Jorge Peiró, imputat per una presumpta agressió sexual a dos menors, i han demanat al PP actuar. Reclamen claredat sobre quan es va conéixer la investigació i proposen un ple extraordinari per a abordar la crisi.

PP i Vox aproven el pressupost de Castelló per a 2026: més de 253 milions

El ple municipal ha validat els comptes de 2026, per damunt de 253 milions, amb la majoria de PP i Vox i el rebuig de PSPV-PSOE i Compromís. L'oposició ha qüestionat previsions i implementació.

L’Audiència de València rebutja imputar al president de la CHJ en la causa de la DANA

L'Audiència de València ha confirmat la negativa de la jutgessa a investigar al president de la CHJ en la causa per la DANA. El tribunal centra la responsabilitat en els qui van dirigir l'emergència i en l'ús d'alertes i informació disponible.

El Govern destina 42,6 milions a regenerar platges valencianes

El Miteco finançarà obres per 42.659.244,47 euros per a revertir la regressió costanera en diversos trams del litoral valencià. El contracte ja s'ha firmat.

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en la pedania de la Marina, a Elx

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després de ser apallissats en la pedania il·licitana de la Marina. Els sospitosos seguixen tancats en una vivenda voltada per la Guàrdia Civil.

Víctimes de la dana i entitats entreguen carbó en Les Corts i criden a la protesta contra Mazón i el seu Govern

Col·lectius de víctimes i entitats socials han entregat carbó en Les Corts per a Mazón, Pérez Llorca i el seu Govern i han anomenat a una nova manifestació a València.

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en la pedania de La Marina (Elx)

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després de ser apallissats en La Marina, pedania d'Elx. La Guàrdia Civil a prop una vivenda amb dos sospitosos dins.

Pérez Llorca demana canvis normatius per a accelerar la recuperació i avisa que la comissió mixta no bastarà sense compromís del Govern

Pérez Llorca ha reclamat canvis normatius per a agilitzar la reconstrucció després de la DANA i ha advertit que la comissió mixta serà inútil sense compromís del Govern. Ha posat com a exemple els ponts locals, que la Generalitat ha tramitat per emergència, mentres uns altres avancen a diferents velocitats.