S’activa una alerta sanitària a Espanya per la presència d’api en un café aromatitzat

café

Imatge del producte sobre el qual s’ha activat l’alerta sanitària | Cedida

 

 
A través d’una alerta donada per les Autoritats Sanitàries de Catalunya, s’ha conegut la presència d’api en el producte de Café amb aroma de xocolate de la marca CaféO. L’alerta sanitària s’ha activat per la presència de l’api sense que figure a l’envàs, i l’avís és per als al·lèrgics a aquesta verdura, ja que per a la resta de consumidors no suposaria cap altre risc.

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició tenia coneixement d’aquest fet el passat dia 8 de març, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentaria Nacional (SCIRI), a qui se li havia traslladat la notificació per part de les autoritats catalanes.

 

El producte, Café aroma de xocolate, de la marca CaféO, té com a lloc de procedència Espanya, i els productes afectats són els envasos que van en unitats de 125 grams, dels lots 18079009 i 18261016.

café

Imatge del producte | Cedida

 

Producte comercialitzat a la Comunitat

Aquest producte ha sigut comercialitzat a diferents comunitats autònomes espanyoles, entre les quals es troba la Comunitat Valenciana. També s’ha distribuït a Andalusia, Aragó, Astúries, Illes Balears, Illes Canàries, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Castella i Lleó, País Basc, Extremadura, Galícia, Madrid, Múrcia i Navarra. A més a més, aquest café aromatitzat també s’ha venut a als països veïns, Portugal i França.

 

Recomanació per als al·lèrgics a l’api

Es recomana, com a mesura de precaució per a aquelles persones que tinguen algun tipus d’al·lèrgia a l’api, que s’abstinguen de consumir el producte, si el tingueren en les seues cases. Cal assenyalar que el consum d’aquest producte no suposa cap risc per a la resta de consumidors, que no tinguen cap al·lèrgia relacionada amb l’api.

 

La situació ha sigut informada a les autoritats competents en aquesta matèria de les diferents Comunitats autònomes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.