Sagunt acull el segon cicle de concerts del Factory Fest Lite

 

La regidoria de Joventut i Infància de Sagunt, en la comarca de Camp de Morvedre (València), ha presentat el segon cicle de concerts del Factory Fest Lite, la iniciativa que, juntament amb l’Associació Cultural Klavika, pretén donar a conéixer els artistes i grups locals menors de 30 anys del municipi.

 

El festival, previst per a setembre, es va cancel·lar per motius sanitaris i de seguretat i, des de l’organització, es va preparar una versió adaptada amb actuacions en xicotet format i duració.

 

Així, després dels primers set concerts, que han tingut lloc des d’octubre fins al cap de setmana passat, s’han presentat els pròxims set esdeveniments, que tindran lloc del 3 de gener al 13 de març en dos espais del municipi, en el Casal Jove del Port de Sagunt i en el Mercat Municipal de Sagunt.

 

Un gran número d’estils musicals

Esta segona fase de concerts la va obrir el grup Street Five amb la seua fusió d’estils que van des del jazz al rock passant pel funk, el punk i el reggae, tot això amb una potent secció d’instruments de vent. Este concert va tindre lloc diumenge passat, 3 de gener, en el Mercat de Sagunt.

 

Este nou cicle, a demés, se centra estilísticament més en el rap, estil que serà el protagonista de la majoria d’actuacions, com la de Kaesar+Magma Studio o el concert dels rapers locals Hercio+Shine+Omer.

 

També rap fusionat amb música electrònica de la mà de T.Dom, guanyador del festival Morvedre Rap en 2018, o fusió d’estils de la mà de dos cantautores interdisciplinàries amb una gran projecció, Nina Aranda i Wildfau, que actuaran el 9 de gener i el 3 de març respectivament.

 

Busquen donar suport als músics més jóvens de Sagunt

Finalment, també estarà present el rock més alternatiu amb traces de rock urbà dels Bendita Locura, una banda jove que s’ha convertit en un clàssic del panorama musical local.

Per al regidor de Joventut, Guillermo Sampedro, «la bona resposta dels primers concerts, amb entrades esgotades en quasi totes les actuacions, ens ha animat a oferir esta segona fase i ja estem treballant en una tercera. L’objectiu és fomentar la labor dels jóvens músics de la ciutat oferint espectacles segurs i molt controlats. Amb això, mantenim el suport als nostres jóvens músics, creant esta plataforma de difusió i llançament que els servix per a promocionar-se com a artistes».

 

Segons Sampedro, «hem incorporat artistes que no estaven previstos en el festival inicial, i la intenció és generar un circuit de música amb els nostres artistes jóvens, amb concerts en xicotet format totes o quasi totes les setmanes i allargar el cicle, almenys, fins a estiu».

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.