Salvador Illa rebutja, per ara, aplicar el confinament domiciliari en Espanya

 

Important anunci de Sanitat este matí de dissabte. «No contemplem confinament domiciliari», d’esta manera el ministre espanyol Salvador Illa s’ha mostrat rotund en la roda de premsa del departament. Illa ha matisat, que «les xifres són molt preocupants». «Tenim el coneixement, l’experiència, sabem com doblegar esta nova corba».

 

A demés, el ministre ha indicat que el govern dotarà Espanya d’un marc «comú que ha funcionat i funciona» en aquelles regions que tinguen indicadors pareguts i que, per tant, requerixen mesures paregudes. «Esta tercera onada la doblegarem a través de la cogovernança i l’estat d’alarma, les dos coses funcionen», afegix.

 

Illa assegura que «el govern sempre estarà d’acord amb qualsevol mesura per a frenar la pandèmia, però la limitació de la mobilitat ha de ser sempre amb totes les garanties. Si cal articular noves mesures, les valorarem, però cal aplicar-les sempre amb totes les garanties i respectant els drets fonamentals. No contemplem confinament domiciliari», ha apuntat, paral·lelament, el ministre.

 

Quatre comunitats demanen el confinament total

Ja són quatre les comunitats autònomes que han demanat el confinament al govern de Sánchez. Es tracten de Castella i Lleó, Astúries, Múrcia i Andalusia. La preocupant situació que estan registrant en els seus territoris en estos últims dies estan portant als governs autonòmics a reflexionar sobre si cal endurir les mesures que ja tenen establertes. 

 

A banda d’això, les UCI espanyoles estan començant a registrar dades límit. Segons ha anunciat Salvador Illa durant la seua compareixença, les Unitats de Cures Intensives estan fregant el 30% de la seua ocupació. A demés, hi ha un total d’uns 20.000 hospitalitzats a causa del coronavirus, una xifra que només es va arribar a registrar en els dies més durs de la segona onada de Covid.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig