Salvador Illa rebutja, per ara, aplicar el confinament domiciliari en Espanya

 

Important anunci de Sanitat este matí de dissabte. «No contemplem confinament domiciliari», d’esta manera el ministre espanyol Salvador Illa s’ha mostrat rotund en la roda de premsa del departament. Illa ha matisat, que «les xifres són molt preocupants». «Tenim el coneixement, l’experiència, sabem com doblegar esta nova corba».

 

A demés, el ministre ha indicat que el govern dotarà Espanya d’un marc «comú que ha funcionat i funciona» en aquelles regions que tinguen indicadors pareguts i que, per tant, requerixen mesures paregudes. «Esta tercera onada la doblegarem a través de la cogovernança i l’estat d’alarma, les dos coses funcionen», afegix.

 

Illa assegura que «el govern sempre estarà d’acord amb qualsevol mesura per a frenar la pandèmia, però la limitació de la mobilitat ha de ser sempre amb totes les garanties. Si cal articular noves mesures, les valorarem, però cal aplicar-les sempre amb totes les garanties i respectant els drets fonamentals. No contemplem confinament domiciliari», ha apuntat, paral·lelament, el ministre.

 

Quatre comunitats demanen el confinament total

Ja són quatre les comunitats autònomes que han demanat el confinament al govern de Sánchez. Es tracten de Castella i Lleó, Astúries, Múrcia i Andalusia. La preocupant situació que estan registrant en els seus territoris en estos últims dies estan portant als governs autonòmics a reflexionar sobre si cal endurir les mesures que ja tenen establertes. 

 

A banda d’això, les UCI espanyoles estan començant a registrar dades límit. Segons ha anunciat Salvador Illa durant la seua compareixença, les Unitats de Cures Intensives estan fregant el 30% de la seua ocupació. A demés, hi ha un total d’uns 20.000 hospitalitzats a causa del coronavirus, una xifra que només es va arribar a registrar en els dies més durs de la segona onada de Covid.

Últimes notícies

El far del Port de València es traslladarà davant de Veles e Vents per a fer-lo accessible

L’Ajuntament de València i l’Autoritat Portuària han acordat traslladar l’antic far al canal d’accés, davant de Veles e Vents, per a acostar-lo a la ciutadania i revaloritzar-lo com a símbol del front marítim.

El nou Centre del Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica arrancarà en els pròxims mesos a València

El president Juanfran Pérez Llorca ha avançat que el Centre del Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica començarà a funcionar en els pròxims mesos amb seu al Centre d’Investigació Príncep Felip, com a primer centre regional europeu dedicat a anticipar i gestionar riscos climàtics al Mediterrani.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 38,2 graus en pobles de l’interior

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra matinada tòrrida, amb fins a 38,2 graus a Cocentaina i Muro d'Alcoi i mínimes molt altes a la costa i l'interior.

El Valencia Basket començarà la temporada el 19 de setembre en la Supercopa de Badalona

El Valencia Basket obrirà el curs 2026-27 el 19 de setembre en una semifinal de la Supercopa de Badalona, davant l’Asisa Joventut o el Barça, i ja coneix les dates clau de la Lliga Endesa i de la Copa del Rei al Roig Arena.

3,4 milions per a reforçar el suport als jóvens afectats per la DANA d’octubre

La Generalitat destinarà 3,4 milions d’euros a reforçar l’atenció psicosocial i la reconstrucció d’espais per a jóvens dels municipis afectats per la DANA d’octubre de 2024, donant continuïtat al treball iniciat per la Fundació Princesa de Girona.

Les platges valencianes acolliran una campanya per a previndre ofegaments aquest estiu

La Fundació Mapfre ha posat en marxa la campanya Prevenidos, listos, ya per a previndre ofegaments en nou ciutats, amb especial presència a Castelló, València i diverses platges d’Alacant, on s’instal·laran carpes informatives amb tallers de prevenció i primers auxilis.

València afronta temperatures de fins a 40 graus amb avís taronja per calor extrema

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dijous l’avís taronja per temperatures de fins a 40 graus a l’interior sud de València i Emergències ha declarat el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Una investigació valenciana conclou que el Nen del Cerro El Plomo va morir en un sacrifici ritual inca

Un equip internacional liderat per la Universitat de València ha determinat que el Nen del Cerro El Plomo, trobat en 1954 als Andes xilens, no va morir per hipotèrmia sinó en un sacrifici ritual de la cerimònia inca de la Capacocha. L’estudi també revalua el cas de Cerro Esmeralda i aporta nova informació sobre estos rituals d’expansió del Tawantinsuyu.