Les dos coses clau per a salvar-te del contagi, a part de la mascareta

 

Desgraciadament el risc zero no existix en la pandèmia de coronavirus. El que sí que hi ha són comportaments responsables. En concret, hi ha tres mesures d’autoprotecció que tots hauríem d’adoptar i respectar i que reduïxen el risc de contagi. La pregunta és: Ho estem fent?

 

Tres senzills passos

Els rebrots i els nous contagis seguixen augmentant dia rere dia en el nostre país i molts experts avisen que l’arribada d’una segona onada de Covid-19 està en girar el cantó. Sabem que el virus s’encomana amb extrema facilitat, que la calor estiuenca no l’ha eliminat i que la vacunasi arriba, no serà a curt termini, de manera que caldrà acostumar-se a la ‘nova normalitat‘.

 

Un estudi de la revista ‘Plos Medicine’ defén que amb tres simples mesures podríem contindre la propagació de virus i controlar la pandèmia.

 

La primera és tan senzilla i natural com llavar-nos les mans amb freqüència i a consciència. Per a que siga eficaç, hem de dedicar-li el temps necessari. Val més invertir uns minuts a fer-ho bé, que conformar-nos a ensabonar-les ràpidament,

 

La segona és utilitzar les mascaretes en tots els espais públics. És cert que són incòmodes, que generen calor i que poden arribar a aclaparar, però són imprescindibles. Ara s’estan fabricant models que incorporen totes les tecnologies i, a demés, són més atractives pels jóvens, el grup de població que més contagis està patint en este moment.

 

I la tercera mesura bàsica i en la que més estem fallant és mantindre la distància social entre les persones. Segons l’estudi, es podria previndre l’epidèmia si l’eficàcia d’estes mesures les adopta més el 50% de la població.

 

Essencials els plans de conscienciació

El problema és que la ciutadania està sent lenta a l’hora d’acostumar-se a estes tres mesures necessàries. Per descomptat, no ha ajudat que, per exemple, en el cas de les mascaretes, fins i tot l’OMS haja estat reticent a demanar la seua obligatorietat, per no parlar de l’actitud d’alguns polítics com Trump o Bolsonaro.

 

L’estudi defén que els confinaments poden retardar el pic dels contagis fins a set mesos però que, per a que siguen efectius, calen mesures addicionals. Si al distanciament físic s’afegixen les altres dos mesures, el pic podria reduir-se considerablement.

 

Els experts pensen que amb estes tres mesures es controlarien els contagis. Només queda que tots ens les posem en el cap amb serietat. En l’informe s’afirma que «el SARS-CoV-2 no causarà un gran brot en un país a on el 90% de la població adopta la higiene de mans i complix amb el distanciament social». 

 

Els autors defenen que els governs han d’educar el públic sobre com es propaga el virus i crear consciència sobre l’impacte positiu de distanciar-se, llavar-se les mans i utilitzar mascaretes.

Últimes notícies

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.

Catalá es pregunta si l’alerta taronja hauria d’haver sigut roja per la intensitat de la pluja a València

María José Catalá ha posat en dubte si l’alerta taronja per les pluges a València hauria d’haver sigut roja i ha qüestionat la gestió de la CHJ i del Govern en el desallotjament de l’estadi d’Orriols.

Naix per primera vegada un margai a Terra Natura Benidorm, felí quasi amenaçat

Terra Natura Benidorm ha aconseguit per primera vegada la reproducció d’un margai, felí llatinoamericà catalogat com a quasi amenaçat per la UICN. La cria, nascuda el 10 de setembre, evoluciona bé junt amb la seua mare, Lecia, sota un seguiment discret del equip tècnic.

El Valencia Basket inicia l’era Xavi Albert defensant la Supercopa davant el Barça

El Valencia Basket debuta en la Supercopa este dissabte a Badalona davant el Barça, en el primer gran repte de l’era Xavi Albert i amb una plantilla profundament renovada.

Cau a Orihuela un dels dotze fugitius més buscats del Regne Unit per estafa i blanqueig

La Guàrdia Civil ha detingut a la costa d'Orihuela un britànic de 51 anys, un dels dotze fugitius més buscats del Regne Unit, condemnat a huit anys i mig de presó per delictes d'estafa i blanqueig de capitals. És el segon integrant d'esta llista capturat a la província d'Alacant en 2026.

Més de 430 milions per a refer l’alcanterillado després de la dana a València

El Govern d’Espanya ha consignat més de 430 milions per a la reconstrucció integral de l’alcanterillado als municipis afectats per la dana i ha invertit 220 milions en la reparació i neteja de cauces, amb actuacions destacades a la província de València.

El PP deixa l’acusació popular en el cas Azud al considerar que la Justícia ja ha actuat

El PP ha decidit retirar-se com a acusació popular en el cas Azud en entendre que la Justícia ja ha fixat els fets en l’auto de procediment abreujat i que els possibles delictes de dirigents del PSPV han prescrit. El síndic popular, Nando Pastor, assegura que la seua eixida no altera el procés ni impedirà que hi haja juí.