Les dos coses clau per a salvar-te del contagi, a part de la mascareta

 

Desgraciadament el risc zero no existix en la pandèmia de coronavirus. El que sí que hi ha són comportaments responsables. En concret, hi ha tres mesures d’autoprotecció que tots hauríem d’adoptar i respectar i que reduïxen el risc de contagi. La pregunta és: Ho estem fent?

 

Tres senzills passos

Els rebrots i els nous contagis seguixen augmentant dia rere dia en el nostre país i molts experts avisen que l’arribada d’una segona onada de Covid-19 està en girar el cantó. Sabem que el virus s’encomana amb extrema facilitat, que la calor estiuenca no l’ha eliminat i que la vacunasi arriba, no serà a curt termini, de manera que caldrà acostumar-se a la ‘nova normalitat‘.

 

Un estudi de la revista ‘Plos Medicine’ defén que amb tres simples mesures podríem contindre la propagació de virus i controlar la pandèmia.

 

La primera és tan senzilla i natural com llavar-nos les mans amb freqüència i a consciència. Per a que siga eficaç, hem de dedicar-li el temps necessari. Val més invertir uns minuts a fer-ho bé, que conformar-nos a ensabonar-les ràpidament,

 

La segona és utilitzar les mascaretes en tots els espais públics. És cert que són incòmodes, que generen calor i que poden arribar a aclaparar, però són imprescindibles. Ara s’estan fabricant models que incorporen totes les tecnologies i, a demés, són més atractives pels jóvens, el grup de població que més contagis està patint en este moment.

 

I la tercera mesura bàsica i en la que més estem fallant és mantindre la distància social entre les persones. Segons l’estudi, es podria previndre l’epidèmia si l’eficàcia d’estes mesures les adopta més el 50% de la població.

 

Essencials els plans de conscienciació

El problema és que la ciutadania està sent lenta a l’hora d’acostumar-se a estes tres mesures necessàries. Per descomptat, no ha ajudat que, per exemple, en el cas de les mascaretes, fins i tot l’OMS haja estat reticent a demanar la seua obligatorietat, per no parlar de l’actitud d’alguns polítics com Trump o Bolsonaro.

 

L’estudi defén que els confinaments poden retardar el pic dels contagis fins a set mesos però que, per a que siguen efectius, calen mesures addicionals. Si al distanciament físic s’afegixen les altres dos mesures, el pic podria reduir-se considerablement.

 

Els experts pensen que amb estes tres mesures es controlarien els contagis. Només queda que tots ens les posem en el cap amb serietat. En l’informe s’afirma que «el SARS-CoV-2 no causarà un gran brot en un país a on el 90% de la població adopta la higiene de mans i complix amb el distanciament social». 

 

Els autors defenen que els governs han d’educar el públic sobre com es propaga el virus i crear consciència sobre l’impacte positiu de distanciar-se, llavar-se les mans i utilitzar mascaretes.

Últimes notícies

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.

La patronal del transport alerta d’un col·lapse viari a València després de l’estiu

La FVET alerta que les principals carreteres d’accés a l’àrea metropolitana de València estan col·lapsades diàriament i reclama actuacions immediates, inclosa una nova connexió amb el Port per la zona nord.

La jutgessa del cas DANA torna a rebutjar les telefonades de Bernabé del 29 d’octubre

La jutgessa de Catarroja ha desestimat de nou reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el registre de cridades i missatges del 29 d’octubre de 2024, clau en la investigació de la gestió de la DANA.

Corberán retreu a Rodri els comentaris sobre el nivell del València

Carlos Corberán ha qualificat de paraules desafortunades els comentaris de Rodri Hernández sobre el nivell del València, encara que dona per bones les disculpes del jugador del Barcelona.