Les dos coses clau per a salvar-te del contagi, a part de la mascareta

 

Desgraciadament el risc zero no existix en la pandèmia de coronavirus. El que sí que hi ha són comportaments responsables. En concret, hi ha tres mesures d’autoprotecció que tots hauríem d’adoptar i respectar i que reduïxen el risc de contagi. La pregunta és: Ho estem fent?

 

Tres senzills passos

Els rebrots i els nous contagis seguixen augmentant dia rere dia en el nostre país i molts experts avisen que l’arribada d’una segona onada de Covid-19 està en girar el cantó. Sabem que el virus s’encomana amb extrema facilitat, que la calor estiuenca no l’ha eliminat i que la vacunasi arriba, no serà a curt termini, de manera que caldrà acostumar-se a la ‘nova normalitat‘.

 

Un estudi de la revista ‘Plos Medicine’ defén que amb tres simples mesures podríem contindre la propagació de virus i controlar la pandèmia.

 

La primera és tan senzilla i natural com llavar-nos les mans amb freqüència i a consciència. Per a que siga eficaç, hem de dedicar-li el temps necessari. Val més invertir uns minuts a fer-ho bé, que conformar-nos a ensabonar-les ràpidament,

 

La segona és utilitzar les mascaretes en tots els espais públics. És cert que són incòmodes, que generen calor i que poden arribar a aclaparar, però són imprescindibles. Ara s’estan fabricant models que incorporen totes les tecnologies i, a demés, són més atractives pels jóvens, el grup de població que més contagis està patint en este moment.

 

I la tercera mesura bàsica i en la que més estem fallant és mantindre la distància social entre les persones. Segons l’estudi, es podria previndre l’epidèmia si l’eficàcia d’estes mesures les adopta més el 50% de la població.

 

Essencials els plans de conscienciació

El problema és que la ciutadania està sent lenta a l’hora d’acostumar-se a estes tres mesures necessàries. Per descomptat, no ha ajudat que, per exemple, en el cas de les mascaretes, fins i tot l’OMS haja estat reticent a demanar la seua obligatorietat, per no parlar de l’actitud d’alguns polítics com Trump o Bolsonaro.

 

L’estudi defén que els confinaments poden retardar el pic dels contagis fins a set mesos però que, per a que siguen efectius, calen mesures addicionals. Si al distanciament físic s’afegixen les altres dos mesures, el pic podria reduir-se considerablement.

 

Els experts pensen que amb estes tres mesures es controlarien els contagis. Només queda que tots ens les posem en el cap amb serietat. En l’informe s’afirma que «el SARS-CoV-2 no causarà un gran brot en un país a on el 90% de la població adopta la higiene de mans i complix amb el distanciament social». 

 

Els autors defenen que els governs han d’educar el públic sobre com es propaga el virus i crear consciència sobre l’impacte positiu de distanciar-se, llavar-se les mans i utilitzar mascaretes.

Últimes notícies

El PP veu la imputació de Zapatero com una maçada per al socialisme valencià i per a Morant

Nando Pastor (PP) considera que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero colpeja de ple al socialisme valencià i debilita el lideratge de Diana Morant, mentres Vox parla d'un fet molt greu lligat al rescat de Plus ultra.

Detinguts a València per forçar a diverses dones a prostituir-se amb coaccions i amenaces

La Policia Nacional ha detingut a València a una regent d'una casa de cites i a un home que forçava a la seua esposa a prostituir-se, els dos acusats d'explotar a dones mitjançant coaccions i amenaces.

Baldoví veu punts foscos en la imputació de Zapatero pel cas Plus ultra

Joan Baldoví afirma que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus ultra li sembla lletja, detecta punts foscos en l'acte judicial i reclama explicacions i màxima transparència.

El Llevant es juga la permanència en l’última jornada 21 anys després

El Llevant necessita almenys un punt davant el Betis en La Cartoixa per a assegurar la permanència en Primera i evitar un desenllaç com el descens de 2005.

Ximo Puig recolza l’honradesa de Zapatero i confia que rebuig tots els dubtes

Ximo Puig expressa la seua confiança en l'honradesa de José Luis Rodríguez Zapatero i en l'actuació de la justícia, i dona per segur que l'expresident aclarirà totes les qüestions sobre el cas Plus ultra.

El Roig Arena anuncia per a novembre l’únic concert de Estopa en 2026

El Roig Arena albergarà el 28 de novembre l'únic concert de Estopa en 2026, una cita solidària promoguda per Iberdrola amb motiu del seu 125 aniversari.

Moleiro somia amb el Mundial i reivindica la seua plaça per rendiment i no per lesions

Alberto Moleiro confia a guanyar-se un lloc en la llista definitiva d'Espanya per al Mundial pel seu bon any al Vila-real i no per la lesió d'altres jugadors, i afronta amb ambició el tancament de la temporada davant l'Atlètic i el comiat de Marcelino.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb fins a nou possibles comiats

El València tanca la temporada a Mestalla davant el Barcelona en un dol directe per la Lliga Conferència marcat pel final de contracte o cessió de fins a nou futbolistes.