Les dos coses clau per a salvar-te del contagi, a part de la mascareta

 

Desgraciadament el risc zero no existix en la pandèmia de coronavirus. El que sí que hi ha són comportaments responsables. En concret, hi ha tres mesures d’autoprotecció que tots hauríem d’adoptar i respectar i que reduïxen el risc de contagi. La pregunta és: Ho estem fent?

 

Tres senzills passos

Els rebrots i els nous contagis seguixen augmentant dia rere dia en el nostre país i molts experts avisen que l’arribada d’una segona onada de Covid-19 està en girar el cantó. Sabem que el virus s’encomana amb extrema facilitat, que la calor estiuenca no l’ha eliminat i que la vacunasi arriba, no serà a curt termini, de manera que caldrà acostumar-se a la ‘nova normalitat‘.

 

Un estudi de la revista ‘Plos Medicine’ defén que amb tres simples mesures podríem contindre la propagació de virus i controlar la pandèmia.

 

La primera és tan senzilla i natural com llavar-nos les mans amb freqüència i a consciència. Per a que siga eficaç, hem de dedicar-li el temps necessari. Val més invertir uns minuts a fer-ho bé, que conformar-nos a ensabonar-les ràpidament,

 

La segona és utilitzar les mascaretes en tots els espais públics. És cert que són incòmodes, que generen calor i que poden arribar a aclaparar, però són imprescindibles. Ara s’estan fabricant models que incorporen totes les tecnologies i, a demés, són més atractives pels jóvens, el grup de població que més contagis està patint en este moment.

 

I la tercera mesura bàsica i en la que més estem fallant és mantindre la distància social entre les persones. Segons l’estudi, es podria previndre l’epidèmia si l’eficàcia d’estes mesures les adopta més el 50% de la població.

 

Essencials els plans de conscienciació

El problema és que la ciutadania està sent lenta a l’hora d’acostumar-se a estes tres mesures necessàries. Per descomptat, no ha ajudat que, per exemple, en el cas de les mascaretes, fins i tot l’OMS haja estat reticent a demanar la seua obligatorietat, per no parlar de l’actitud d’alguns polítics com Trump o Bolsonaro.

 

L’estudi defén que els confinaments poden retardar el pic dels contagis fins a set mesos però que, per a que siguen efectius, calen mesures addicionals. Si al distanciament físic s’afegixen les altres dos mesures, el pic podria reduir-se considerablement.

 

Els experts pensen que amb estes tres mesures es controlarien els contagis. Només queda que tots ens les posem en el cap amb serietat. En l’informe s’afirma que «el SARS-CoV-2 no causarà un gran brot en un país a on el 90% de la població adopta la higiene de mans i complix amb el distanciament social». 

 

Els autors defenen que els governs han d’educar el públic sobre com es propaga el virus i crear consciència sobre l’impacte positiu de distanciar-se, llavar-se les mans i utilitzar mascaretes.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.