Les dos coses clau per a salvar-te del contagi, a part de la mascareta

 

Desgraciadament el risc zero no existix en la pandèmia de coronavirus. El que sí que hi ha són comportaments responsables. En concret, hi ha tres mesures d’autoprotecció que tots hauríem d’adoptar i respectar i que reduïxen el risc de contagi. La pregunta és: Ho estem fent?

 

Tres senzills passos

Els rebrots i els nous contagis seguixen augmentant dia rere dia en el nostre país i molts experts avisen que l’arribada d’una segona onada de Covid-19 està en girar el cantó. Sabem que el virus s’encomana amb extrema facilitat, que la calor estiuenca no l’ha eliminat i que la vacunasi arriba, no serà a curt termini, de manera que caldrà acostumar-se a la ‘nova normalitat‘.

 

Un estudi de la revista ‘Plos Medicine’ defén que amb tres simples mesures podríem contindre la propagació de virus i controlar la pandèmia.

 

La primera és tan senzilla i natural com llavar-nos les mans amb freqüència i a consciència. Per a que siga eficaç, hem de dedicar-li el temps necessari. Val més invertir uns minuts a fer-ho bé, que conformar-nos a ensabonar-les ràpidament,

 

La segona és utilitzar les mascaretes en tots els espais públics. És cert que són incòmodes, que generen calor i que poden arribar a aclaparar, però són imprescindibles. Ara s’estan fabricant models que incorporen totes les tecnologies i, a demés, són més atractives pels jóvens, el grup de població que més contagis està patint en este moment.

 

I la tercera mesura bàsica i en la que més estem fallant és mantindre la distància social entre les persones. Segons l’estudi, es podria previndre l’epidèmia si l’eficàcia d’estes mesures les adopta més el 50% de la població.

 

Essencials els plans de conscienciació

El problema és que la ciutadania està sent lenta a l’hora d’acostumar-se a estes tres mesures necessàries. Per descomptat, no ha ajudat que, per exemple, en el cas de les mascaretes, fins i tot l’OMS haja estat reticent a demanar la seua obligatorietat, per no parlar de l’actitud d’alguns polítics com Trump o Bolsonaro.

 

L’estudi defén que els confinaments poden retardar el pic dels contagis fins a set mesos però que, per a que siguen efectius, calen mesures addicionals. Si al distanciament físic s’afegixen les altres dos mesures, el pic podria reduir-se considerablement.

 

Els experts pensen que amb estes tres mesures es controlarien els contagis. Només queda que tots ens les posem en el cap amb serietat. En l’informe s’afirma que «el SARS-CoV-2 no causarà un gran brot en un país a on el 90% de la població adopta la higiene de mans i complix amb el distanciament social». 

 

Els autors defenen que els governs han d’educar el públic sobre com es propaga el virus i crear consciència sobre l’impacte positiu de distanciar-se, llavar-se les mans i utilitzar mascaretes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.