Pedro Sánchez aplaudix la «responsabilitat» valenciana per no demanar el canvi de fase

Pedro Sánchez en roda de premsa telemàtica (23/05/2020)

Pedro Sánchez ha aplaudit la «responsabilitat» valenciana | Moncloa

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aplaudit este dissabte l’actitud de «responsabilitat» de la Generalitat Valenciana, que en l’últim moment i davant senyals de perill ha revisat i posposat la seua intenció de demanar el canvi a la fase 2.

 

Sánchez ha donat hui per doblegada la corba de contagis del coronavirus en Espanya amb un índex de reproducció de 0,20, però al mateix temps ha demanat prudència per a véncer al virus en el tram final de la desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estem a un pas de la victòria, però seguim en emergència sanitària, el virus no ha desaparegut, seguix a l’aguait i hem de mantindre’l a ratlla, és imprescindible no relaxar-nos», ha manifestat Sánchez en una roda de premsa en la Moncloa. «El poble espanyol ha fet retrocedir el virus, són els ciutadans els qui han doblegat la corba i, en conseqüència, la gran ona de la pandèmia ha sigut superada i tota Espanya ha iniciat amb peu ferm la transició a la nova normalitat», ha afegit.

 

L’índex de reproducció baixa en Espanya, però empitjora a nivell valencià

El president ha recordat que fa dos mesos, quan una persona contagiada transmetia la malaltia, ho feia a més de tres persones, mentres que ahir l’índex de reproducció es va situar en 0,20, molt per davall de l’1. A pesar d’això, a nivell valencià, l’índex de reproducció continua sent alt.

 

Sánchez ha subratllat que «el més dur ha passat» i entre els assoliments conseguits ha mencionat també que en la setmana de l’11 al 17 de maig el número de recuperats va ser de 13.328 enfront de 3.944 nous casos. «Ho hem conseguit, i no per atzar, sinó a força de voluntat, disciplina, determinació i moral de victòria», ha assegurat, al mateix temps que ha reconegut «el treball aclaparador» dels professionals sanitaris i «el sacrifici del conjunt de ciutadans».

 

A partir de dilluns, tota Espanya estarà en fase 1 o 2

A partir del dilluns, ha recordat, tota Espanya estarà en fase 1 o 2 i per tant podran retrobar-se familiars i amics, els comerços i terrasses podran reobrir i els carrers recuperaran la seua vitalitat.

 

En la seua crida a la prudència i la responsabilitat el president ha posat l’accent en que serà necessària fins que arribe una vacuna o un remei terapèutic i ha instat a observar les mesures de seguretat i higiene: mantindre la distància interpersonal, llavat de mans, màscares, etc.

 

Finalment, Sánchez ha defensat l’instrument de l’estat d’alarma i ha negat que este tinga relació amb interessos polítics o partidistes.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU