Pedro Sánchez aplaudix la «responsabilitat» valenciana per no demanar el canvi de fase

Pedro Sánchez en roda de premsa telemàtica (23/05/2020)

Pedro Sánchez ha aplaudit la «responsabilitat» valenciana | Moncloa

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aplaudit este dissabte l’actitud de «responsabilitat» de la Generalitat Valenciana, que en l’últim moment i davant senyals de perill ha revisat i posposat la seua intenció de demanar el canvi a la fase 2.

 

Sánchez ha donat hui per doblegada la corba de contagis del coronavirus en Espanya amb un índex de reproducció de 0,20, però al mateix temps ha demanat prudència per a véncer al virus en el tram final de la desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estem a un pas de la victòria, però seguim en emergència sanitària, el virus no ha desaparegut, seguix a l’aguait i hem de mantindre’l a ratlla, és imprescindible no relaxar-nos», ha manifestat Sánchez en una roda de premsa en la Moncloa. «El poble espanyol ha fet retrocedir el virus, són els ciutadans els qui han doblegat la corba i, en conseqüència, la gran ona de la pandèmia ha sigut superada i tota Espanya ha iniciat amb peu ferm la transició a la nova normalitat», ha afegit.

 

L’índex de reproducció baixa en Espanya, però empitjora a nivell valencià

El president ha recordat que fa dos mesos, quan una persona contagiada transmetia la malaltia, ho feia a més de tres persones, mentres que ahir l’índex de reproducció es va situar en 0,20, molt per davall de l’1. A pesar d’això, a nivell valencià, l’índex de reproducció continua sent alt.

 

Sánchez ha subratllat que «el més dur ha passat» i entre els assoliments conseguits ha mencionat també que en la setmana de l’11 al 17 de maig el número de recuperats va ser de 13.328 enfront de 3.944 nous casos. «Ho hem conseguit, i no per atzar, sinó a força de voluntat, disciplina, determinació i moral de victòria», ha assegurat, al mateix temps que ha reconegut «el treball aclaparador» dels professionals sanitaris i «el sacrifici del conjunt de ciutadans».

 

A partir de dilluns, tota Espanya estarà en fase 1 o 2

A partir del dilluns, ha recordat, tota Espanya estarà en fase 1 o 2 i per tant podran retrobar-se familiars i amics, els comerços i terrasses podran reobrir i els carrers recuperaran la seua vitalitat.

 

En la seua crida a la prudència i la responsabilitat el president ha posat l’accent en que serà necessària fins que arribe una vacuna o un remei terapèutic i ha instat a observar les mesures de seguretat i higiene: mantindre la distància interpersonal, llavat de mans, màscares, etc.

 

Finalment, Sánchez ha defensat l’instrument de l’estat d’alarma i ha negat que este tinga relació amb interessos polítics o partidistes.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.