Pedro Sánchez aplaudix la «responsabilitat» valenciana per no demanar el canvi de fase

Pedro Sánchez en roda de premsa telemàtica (23/05/2020)

Pedro Sánchez ha aplaudit la «responsabilitat» valenciana | Moncloa

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aplaudit este dissabte l’actitud de «responsabilitat» de la Generalitat Valenciana, que en l’últim moment i davant senyals de perill ha revisat i posposat la seua intenció de demanar el canvi a la fase 2.

 

Sánchez ha donat hui per doblegada la corba de contagis del coronavirus en Espanya amb un índex de reproducció de 0,20, però al mateix temps ha demanat prudència per a véncer al virus en el tram final de la desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estem a un pas de la victòria, però seguim en emergència sanitària, el virus no ha desaparegut, seguix a l’aguait i hem de mantindre’l a ratlla, és imprescindible no relaxar-nos», ha manifestat Sánchez en una roda de premsa en la Moncloa. «El poble espanyol ha fet retrocedir el virus, són els ciutadans els qui han doblegat la corba i, en conseqüència, la gran ona de la pandèmia ha sigut superada i tota Espanya ha iniciat amb peu ferm la transició a la nova normalitat», ha afegit.

 

L’índex de reproducció baixa en Espanya, però empitjora a nivell valencià

El president ha recordat que fa dos mesos, quan una persona contagiada transmetia la malaltia, ho feia a més de tres persones, mentres que ahir l’índex de reproducció es va situar en 0,20, molt per davall de l’1. A pesar d’això, a nivell valencià, l’índex de reproducció continua sent alt.

 

Sánchez ha subratllat que «el més dur ha passat» i entre els assoliments conseguits ha mencionat també que en la setmana de l’11 al 17 de maig el número de recuperats va ser de 13.328 enfront de 3.944 nous casos. «Ho hem conseguit, i no per atzar, sinó a força de voluntat, disciplina, determinació i moral de victòria», ha assegurat, al mateix temps que ha reconegut «el treball aclaparador» dels professionals sanitaris i «el sacrifici del conjunt de ciutadans».

 

A partir de dilluns, tota Espanya estarà en fase 1 o 2

A partir del dilluns, ha recordat, tota Espanya estarà en fase 1 o 2 i per tant podran retrobar-se familiars i amics, els comerços i terrasses podran reobrir i els carrers recuperaran la seua vitalitat.

 

En la seua crida a la prudència i la responsabilitat el president ha posat l’accent en que serà necessària fins que arribe una vacuna o un remei terapèutic i ha instat a observar les mesures de seguretat i higiene: mantindre la distància interpersonal, llavat de mans, màscares, etc.

 

Finalment, Sánchez ha defensat l’instrument de l’estat d’alarma i ha negat que este tinga relació amb interessos polítics o partidistes.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.