Pedro Sánchez aplaudix la «responsabilitat» valenciana per no demanar el canvi de fase

Pedro Sánchez en roda de premsa telemàtica (23/05/2020)

Pedro Sánchez ha aplaudit la «responsabilitat» valenciana | Moncloa

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aplaudit este dissabte l’actitud de «responsabilitat» de la Generalitat Valenciana, que en l’últim moment i davant senyals de perill ha revisat i posposat la seua intenció de demanar el canvi a la fase 2.

 

Sánchez ha donat hui per doblegada la corba de contagis del coronavirus en Espanya amb un índex de reproducció de 0,20, però al mateix temps ha demanat prudència per a véncer al virus en el tram final de la desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estem a un pas de la victòria, però seguim en emergència sanitària, el virus no ha desaparegut, seguix a l’aguait i hem de mantindre’l a ratlla, és imprescindible no relaxar-nos», ha manifestat Sánchez en una roda de premsa en la Moncloa. «El poble espanyol ha fet retrocedir el virus, són els ciutadans els qui han doblegat la corba i, en conseqüència, la gran ona de la pandèmia ha sigut superada i tota Espanya ha iniciat amb peu ferm la transició a la nova normalitat», ha afegit.

 

L’índex de reproducció baixa en Espanya, però empitjora a nivell valencià

El president ha recordat que fa dos mesos, quan una persona contagiada transmetia la malaltia, ho feia a més de tres persones, mentres que ahir l’índex de reproducció es va situar en 0,20, molt per davall de l’1. A pesar d’això, a nivell valencià, l’índex de reproducció continua sent alt.

 

Sánchez ha subratllat que «el més dur ha passat» i entre els assoliments conseguits ha mencionat també que en la setmana de l’11 al 17 de maig el número de recuperats va ser de 13.328 enfront de 3.944 nous casos. «Ho hem conseguit, i no per atzar, sinó a força de voluntat, disciplina, determinació i moral de victòria», ha assegurat, al mateix temps que ha reconegut «el treball aclaparador» dels professionals sanitaris i «el sacrifici del conjunt de ciutadans».

 

A partir de dilluns, tota Espanya estarà en fase 1 o 2

A partir del dilluns, ha recordat, tota Espanya estarà en fase 1 o 2 i per tant podran retrobar-se familiars i amics, els comerços i terrasses podran reobrir i els carrers recuperaran la seua vitalitat.

 

En la seua crida a la prudència i la responsabilitat el president ha posat l’accent en que serà necessària fins que arribe una vacuna o un remei terapèutic i ha instat a observar les mesures de seguretat i higiene: mantindre la distància interpersonal, llavat de mans, màscares, etc.

 

Finalment, Sánchez ha defensat l’instrument de l’estat d’alarma i ha negat que este tinga relació amb interessos polítics o partidistes.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.