Sánchez assegura que “molt prompte” deixarà de ser obligatòria la mascareta en interior

El president del govern, Pedro Sánchez, ha assegurat aquest diumenge que la mascareta en interiors deixarà de ser obligatòria “molt prompte”. Ha assenyalat que la incidència de coronavirus a Espanya és més baixa que a Europa i que és temps d’avançar cap a l’“anhelada normalitat”. Puntualitza, en canvi, que la mesura es prendrà quan així ho determine la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

La seua declaració es produeix abans de la reunió que dijous que ve tindran el Govern i les comunitats autònomes per a abordar aquest assumpte.

Sánchez ha fet aquestes declaracions davant el Comité Federal del PSOE reunit avui de manera extraordinària per a analitzar la guerra a Ucraïna. Ha advertit el president de les conseqüències econòmiques que tindrà el conflicte d’Ucraïna, just quan Europa començava a recuperar-se dels efectes de la pandèmia. “Ningú sap el que durarà la guerra de Putin”, ha indicat i s’ha compromés a “estar a l’altura” i aprofitar l’oportunitat dels fons europeus per a escometre les reformes que Espanya necessita.

“Sabem distingir el costat bo de la història. El nostre costat és estar del costat del poble ucraïnés”, ha remarcat Sánchez i afegeix que “l’atac a Ucraïna ha estat condemnat de manera majoritària, és injust i injustificat”.

Ha anunciat el president que des d’aquest dilluns s’iniciaran converses amb els agents socials per a posar en marxa un Pla Nacional de Resposta a la Guerra. L’objectiu que es marca Sánchez és contindre la inflació i protegir les llars i empreses perquè “no es convertisquen en ostatges del xantatge energètic de Putin”.

La primera mesura serà un gran pacte de rendes, és a dir, apujar salaris de forma acordada i limitada, amb l’objectiu d’evitar una espiral inflacionària que afecte el poder adquisitiu de les famílies.

D’altra banda, el president ha comparat la “injustícia” de la guerra amb la de la violència de gènere i ha aprofitat per a assenyalar que, en vespres del 8M, el PSOE “demostra el seu compromís feminista”. “No hi ha socialisme sense feminisme, el feminisme és una part consubstancial del socialisme”, ha asseverat.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.