Sánchez assegura que “molt prompte” deixarà de ser obligatòria la mascareta en interior

El president del govern, Pedro Sánchez, ha assegurat aquest diumenge que la mascareta en interiors deixarà de ser obligatòria “molt prompte”. Ha assenyalat que la incidència de coronavirus a Espanya és més baixa que a Europa i que és temps d’avançar cap a l’“anhelada normalitat”. Puntualitza, en canvi, que la mesura es prendrà quan així ho determine la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

La seua declaració es produeix abans de la reunió que dijous que ve tindran el Govern i les comunitats autònomes per a abordar aquest assumpte.

Sánchez ha fet aquestes declaracions davant el Comité Federal del PSOE reunit avui de manera extraordinària per a analitzar la guerra a Ucraïna. Ha advertit el president de les conseqüències econòmiques que tindrà el conflicte d’Ucraïna, just quan Europa començava a recuperar-se dels efectes de la pandèmia. “Ningú sap el que durarà la guerra de Putin”, ha indicat i s’ha compromés a “estar a l’altura” i aprofitar l’oportunitat dels fons europeus per a escometre les reformes que Espanya necessita.

“Sabem distingir el costat bo de la història. El nostre costat és estar del costat del poble ucraïnés”, ha remarcat Sánchez i afegeix que “l’atac a Ucraïna ha estat condemnat de manera majoritària, és injust i injustificat”.

Ha anunciat el president que des d’aquest dilluns s’iniciaran converses amb els agents socials per a posar en marxa un Pla Nacional de Resposta a la Guerra. L’objectiu que es marca Sánchez és contindre la inflació i protegir les llars i empreses perquè “no es convertisquen en ostatges del xantatge energètic de Putin”.

La primera mesura serà un gran pacte de rendes, és a dir, apujar salaris de forma acordada i limitada, amb l’objectiu d’evitar una espiral inflacionària que afecte el poder adquisitiu de les famílies.

D’altra banda, el president ha comparat la “injustícia” de la guerra amb la de la violència de gènere i ha aprofitat per a assenyalar que, en vespres del 8M, el PSOE “demostra el seu compromís feminista”. “No hi ha socialisme sense feminisme, el feminisme és una part consubstancial del socialisme”, ha asseverat.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.