14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Sánchez assegura que “molt prompte” deixarà de ser obligatòria la mascareta en interior

El president del govern, Pedro Sánchez, ha assegurat aquest diumenge que la mascareta en interiors deixarà de ser obligatòria “molt prompte”. Ha assenyalat que la incidència de coronavirus a Espanya és més baixa que a Europa i que és temps d’avançar cap a l’“anhelada normalitat”. Puntualitza, en canvi, que la mesura es prendrà quan així ho determine la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

La seua declaració es produeix abans de la reunió que dijous que ve tindran el Govern i les comunitats autònomes per a abordar aquest assumpte.

Sánchez ha fet aquestes declaracions davant el Comité Federal del PSOE reunit avui de manera extraordinària per a analitzar la guerra a Ucraïna. Ha advertit el president de les conseqüències econòmiques que tindrà el conflicte d’Ucraïna, just quan Europa començava a recuperar-se dels efectes de la pandèmia. “Ningú sap el que durarà la guerra de Putin”, ha indicat i s’ha compromés a “estar a l’altura” i aprofitar l’oportunitat dels fons europeus per a escometre les reformes que Espanya necessita.

“Sabem distingir el costat bo de la història. El nostre costat és estar del costat del poble ucraïnés”, ha remarcat Sánchez i afegeix que “l’atac a Ucraïna ha estat condemnat de manera majoritària, és injust i injustificat”.

Ha anunciat el president que des d’aquest dilluns s’iniciaran converses amb els agents socials per a posar en marxa un Pla Nacional de Resposta a la Guerra. L’objectiu que es marca Sánchez és contindre la inflació i protegir les llars i empreses perquè “no es convertisquen en ostatges del xantatge energètic de Putin”.

La primera mesura serà un gran pacte de rendes, és a dir, apujar salaris de forma acordada i limitada, amb l’objectiu d’evitar una espiral inflacionària que afecte el poder adquisitiu de les famílies.

D’altra banda, el president ha comparat la “injustícia” de la guerra amb la de la violència de gènere i ha aprofitat per a assenyalar que, en vespres del 8M, el PSOE “demostra el seu compromís feminista”. “No hi ha socialisme sense feminisme, el feminisme és una part consubstancial del socialisme”, ha asseverat.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.