Sánchez assegura que “molt prompte” deixarà de ser obligatòria la mascareta en interior

El president del govern, Pedro Sánchez, ha assegurat aquest diumenge que la mascareta en interiors deixarà de ser obligatòria “molt prompte”. Ha assenyalat que la incidència de coronavirus a Espanya és més baixa que a Europa i que és temps d’avançar cap a l’“anhelada normalitat”. Puntualitza, en canvi, que la mesura es prendrà quan així ho determine la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

La seua declaració es produeix abans de la reunió que dijous que ve tindran el Govern i les comunitats autònomes per a abordar aquest assumpte.

Sánchez ha fet aquestes declaracions davant el Comité Federal del PSOE reunit avui de manera extraordinària per a analitzar la guerra a Ucraïna. Ha advertit el president de les conseqüències econòmiques que tindrà el conflicte d’Ucraïna, just quan Europa començava a recuperar-se dels efectes de la pandèmia. “Ningú sap el que durarà la guerra de Putin”, ha indicat i s’ha compromés a “estar a l’altura” i aprofitar l’oportunitat dels fons europeus per a escometre les reformes que Espanya necessita.

“Sabem distingir el costat bo de la història. El nostre costat és estar del costat del poble ucraïnés”, ha remarcat Sánchez i afegeix que “l’atac a Ucraïna ha estat condemnat de manera majoritària, és injust i injustificat”.

Ha anunciat el president que des d’aquest dilluns s’iniciaran converses amb els agents socials per a posar en marxa un Pla Nacional de Resposta a la Guerra. L’objectiu que es marca Sánchez és contindre la inflació i protegir les llars i empreses perquè “no es convertisquen en ostatges del xantatge energètic de Putin”.

La primera mesura serà un gran pacte de rendes, és a dir, apujar salaris de forma acordada i limitada, amb l’objectiu d’evitar una espiral inflacionària que afecte el poder adquisitiu de les famílies.

D’altra banda, el president ha comparat la “injustícia” de la guerra amb la de la violència de gènere i ha aprofitat per a assenyalar que, en vespres del 8M, el PSOE “demostra el seu compromís feminista”. “No hi ha socialisme sense feminisme, el feminisme és una part consubstancial del socialisme”, ha asseverat.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.