Sánchez assegura que “molt prompte” deixarà de ser obligatòria la mascareta en interior

El president del govern, Pedro Sánchez, ha assegurat aquest diumenge que la mascareta en interiors deixarà de ser obligatòria “molt prompte”. Ha assenyalat que la incidència de coronavirus a Espanya és més baixa que a Europa i que és temps d’avançar cap a l’“anhelada normalitat”. Puntualitza, en canvi, que la mesura es prendrà quan així ho determine la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

La seua declaració es produeix abans de la reunió que dijous que ve tindran el Govern i les comunitats autònomes per a abordar aquest assumpte.

Sánchez ha fet aquestes declaracions davant el Comité Federal del PSOE reunit avui de manera extraordinària per a analitzar la guerra a Ucraïna. Ha advertit el president de les conseqüències econòmiques que tindrà el conflicte d’Ucraïna, just quan Europa començava a recuperar-se dels efectes de la pandèmia. “Ningú sap el que durarà la guerra de Putin”, ha indicat i s’ha compromés a “estar a l’altura” i aprofitar l’oportunitat dels fons europeus per a escometre les reformes que Espanya necessita.

“Sabem distingir el costat bo de la història. El nostre costat és estar del costat del poble ucraïnés”, ha remarcat Sánchez i afegeix que “l’atac a Ucraïna ha estat condemnat de manera majoritària, és injust i injustificat”.

Ha anunciat el president que des d’aquest dilluns s’iniciaran converses amb els agents socials per a posar en marxa un Pla Nacional de Resposta a la Guerra. L’objectiu que es marca Sánchez és contindre la inflació i protegir les llars i empreses perquè “no es convertisquen en ostatges del xantatge energètic de Putin”.

La primera mesura serà un gran pacte de rendes, és a dir, apujar salaris de forma acordada i limitada, amb l’objectiu d’evitar una espiral inflacionària que afecte el poder adquisitiu de les famílies.

D’altra banda, el president ha comparat la “injustícia” de la guerra amb la de la violència de gènere i ha aprofitat per a assenyalar que, en vespres del 8M, el PSOE “demostra el seu compromís feminista”. “No hi ha socialisme sense feminisme, el feminisme és una part consubstancial del socialisme”, ha asseverat.

Últimes notícies

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.

Pérez Llorca insta Diana Morant a centrar-se en presentar els pressupostos d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca reprova a Diana Morant que critique els comptes de la Generalitat de 2026 i li reclama que el seu govern presente d’una vegada els pressupostos generals d’Espanya i garantisca una millor financiació per a la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.

CSIF porta a Fiscalia les suposades coaccions als seus delegats en la negociació d’Educació

El sindicat CSIF ha presentat un escrit a Fiscalia i a Delegacio del Govern perque investiguen els intents de coaccio i intimidacio que, segons denuncia, van patir els seus delegats en la mesa de negociacio d’Educacio per la vaga indefinida del professorat no universitari.

El Ministeri envia a Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni del Parc Central

El Ministeri de Transports ha remés a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni per al futur Parc Central, amb una inversió prevista de 347 milions d’euros, que ara analitzen els tècnics municipals.