Més de 660 establiments sancionats i 21 detinguts per desobediència des de finals d’octubre en la Comunitat

 

La unitat de Policia adscrita a la Generalitat ha sancionat a un total de 669 establiments des que es va activar el segon estat d’alarma el 25 d’octubre, ha detingut a 21 persones per desobediència, 430 actes per saltar-se el toc de queda i altres 1.317 per no portar mascareta o incomplir la distància de seguretat.

 

D’octubre a gener s’han inspeccionat o controlat 22.860 establiments i comerços en el territori valencià en compliment de la normativa COVID i de la Llei d’Espectacles de 2010, ha informat l’administració en un comunicat.

 

En total s’han identificat 9.255 vehicles i 16.901 persones, informant-les de l’ús correcte de la mascareta i de la necessitat de complir les mesures higienicosanitàries. En estos controls s’han imposat 480 sancions per tinença o consum de drogues o d’armes.

 

Augment dels controls a causa del nou tancament perimetral

Paral·lelament, la Policia de la Generalitat ha dut a terme 2.130 patrulles en les estacions i línies de metro o tramvia de València i Alacant i altres 933 en hospitals, amb un balanç de 81 auxilis humanitaris.

 

També ha controlat els accessos als municipis confinats en col·laboració amb altres cossos i les policies locals, a demés de participar en els dispositius de recepció i custòdia de material sanitari i de vacunes.

 

Durant els pròxims caps de setmana s’intensificaran els controls i els operatius especials de vigilància davant el nou tancament perimetral de les ciutats de més de 50.000 habitants.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU