12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Més de 660 establiments sancionats i 21 detinguts per desobediència des de finals d’octubre en la Comunitat

 

La unitat de Policia adscrita a la Generalitat ha sancionat a un total de 669 establiments des que es va activar el segon estat d’alarma el 25 d’octubre, ha detingut a 21 persones per desobediència, 430 actes per saltar-se el toc de queda i altres 1.317 per no portar mascareta o incomplir la distància de seguretat.

 

D’octubre a gener s’han inspeccionat o controlat 22.860 establiments i comerços en el territori valencià en compliment de la normativa COVID i de la Llei d’Espectacles de 2010, ha informat l’administració en un comunicat.

 

En total s’han identificat 9.255 vehicles i 16.901 persones, informant-les de l’ús correcte de la mascareta i de la necessitat de complir les mesures higienicosanitàries. En estos controls s’han imposat 480 sancions per tinença o consum de drogues o d’armes.

 

Augment dels controls a causa del nou tancament perimetral

Paral·lelament, la Policia de la Generalitat ha dut a terme 2.130 patrulles en les estacions i línies de metro o tramvia de València i Alacant i altres 933 en hospitals, amb un balanç de 81 auxilis humanitaris.

 

També ha controlat els accessos als municipis confinats en col·laboració amb altres cossos i les policies locals, a demés de participar en els dispositius de recepció i custòdia de material sanitari i de vacunes.

 

Durant els pròxims caps de setmana s’intensificaran els controls i els operatius especials de vigilància davant el nou tancament perimetral de les ciutats de més de 50.000 habitants.

Últimes notícies

El València no gana al Getafe en el Coliseum des de 2018

El València visita este diumenge al Getafe amb una ratxa sense victòries en el Coliseum des de 2018: quatre derrotes i dos empats, amb un 1-1 com a últim antecedent. El balanç allí afavorix al conjunt local.

L’Aeroport de València tanca 2025 amb rècord de 11,8 milions de passatgers

L'Aeroport de València ha tancat 2025 amb 11,8 milions de passatgers, un 9,6% més, i 93.110 vols. El mercat internacional va suposar tres de cada quatre viatgers.

El Vila-real va guanyar quatre i va empatar una en els seus sis ultimes visites al Betis

El Vila-real visita el Villamarín en la jornada 20 amb una ratxa recent molt favorable: quatre victòries i un empat en sis eixides. La ultima derrota va ser en 2022-23.

El PSPV acusa a Mompó d’atribuir-se assoliments en la reconstrucció del clavegueram sufragada pel Govern

El PSPV ha acusat a Vicent Mompó d'atribuir-se un lideratge en la reconstrucció del clavegueram danyat per la DANA malgrat que el finançament és íntegre del Govern. Sosté que la Diputació només presta assistència tècnica i amb retard.

La comissió de la DANA en el Congrés preveu citar a Feijóo el 27 de gener

PSOE i Sumar, amb majoria en la taula, impulsen la citació de Feijóo per a explicar quina informació va rebre sobre la DANA i les seues declaracions posteriors. La data prevista és el 27 de gener, pendent de confirmació formal.

Sindicats sanitaris exigixen diàleg i compliment d’acords a València

Satse, CCOO, UGT, CSIF, Intersindical Salut-IV i Simap es concentren de nou davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar el bloqueig negociador. Reclamen implantar la jornada de 35 hores i reactivar pactes paralitzats, i avisen de més mobilitzacions si no hi ha avanços.

Schareina guanya la novena etapa de motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Schareina s'ha adjudicat la novena etapa de motos del Dakar 2026, primera part de la marató. Sanders ha recuperat el lideratge i Benavides ha caigut al tercer després de cedir més d'11 minuts.

Schareina guanya l’etapa 9 del Dakar 2026 en motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Tosha Schareina s'ha imposat en la novena etapa de motos del Ral·li Dakar 2026, primera mitat de la marató. Daniel Sanders recupera el lideratge i Benavides cau a tercer.