Més de 660 establiments sancionats i 21 detinguts per desobediència des de finals d’octubre en la Comunitat

 

La unitat de Policia adscrita a la Generalitat ha sancionat a un total de 669 establiments des que es va activar el segon estat d’alarma el 25 d’octubre, ha detingut a 21 persones per desobediència, 430 actes per saltar-se el toc de queda i altres 1.317 per no portar mascareta o incomplir la distància de seguretat.

 

D’octubre a gener s’han inspeccionat o controlat 22.860 establiments i comerços en el territori valencià en compliment de la normativa COVID i de la Llei d’Espectacles de 2010, ha informat l’administració en un comunicat.

 

En total s’han identificat 9.255 vehicles i 16.901 persones, informant-les de l’ús correcte de la mascareta i de la necessitat de complir les mesures higienicosanitàries. En estos controls s’han imposat 480 sancions per tinença o consum de drogues o d’armes.

 

Augment dels controls a causa del nou tancament perimetral

Paral·lelament, la Policia de la Generalitat ha dut a terme 2.130 patrulles en les estacions i línies de metro o tramvia de València i Alacant i altres 933 en hospitals, amb un balanç de 81 auxilis humanitaris.

 

També ha controlat els accessos als municipis confinats en col·laboració amb altres cossos i les policies locals, a demés de participar en els dispositius de recepció i custòdia de material sanitari i de vacunes.

 

Durant els pròxims caps de setmana s’intensificaran els controls i els operatius especials de vigilància davant el nou tancament perimetral de les ciutats de més de 50.000 habitants.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.