16.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Sanitat actualitza les mesures de protecció enfront del Covid-19 en centres educatius

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha actualitzat el protocol de protecció i prevenció enfront de la transmissió i contagi del SARS-CoV-2 en centres educatius que impartisquen ensenyaments no universitaris amb les últimes recomanacions del Ministeri de Sanitat i altres novetats normatives.

 

L’adaptació del protocol destaca i detalla com ventilar de manera correcta els espais educatius, i també explica de manera detallada com procedir amb l’alumnat i professorat que té patologies cròniques, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

A més, s’explicita que, en el cas que un menor no puga usar mascareta per alguna de les exempcions previstes, s’intensificaran la resta de les mesures de prevenció «sense que esta situació puga interferir en el seu dret a una educació presencial».

 

L’activitat esportiva i física

El document abunda en l’ús correcte de les mascaretes a partir dels 6 anys i les recomana entre 3 i 6 anys. També s’inclou com a novetat l’ús de màscares quirúrgiques o FFP2 en el professorat quan atenga alumnat que no use mascaretes (0-3 anys) o amb necessitats especials, també quan acompanye a alumnat amb símptomes sospitosos.

 

En relació amb l’activitat física i esportiva fora de la jornada escolar, el nou protocol s’adequa a la resolució de 25 de febrer de 2021, que permet participar en activitats esportives grupals i en entrenaments esportius, amb un màxim de quatre persones, en grups estables i evitant els contactes amb altres grups d’activitat o d’entrenament, sempre a l’aire lliure o en instal·lacions obertes.

 

També possibilita «fer únicament dinàmiques esportives individuals i sense contacte físic, que preserven la distància de seguretat entre els esportistes participants». S’incidix en què les activitats esportives grupals i els entrenaments esportius es faran, en tot cas, sense públic.

 

D’un altre costat, es recomana la paralització de les activitats presencials que es fan en els centres escolars relacionats amb activitats de planificació d’activitats de promoció de salut i prevenció de malaltia que es fan en el marc de la cartera d’educació per a la salut que comprenen l’etapa escolar, excepte les que es fan per videoconferència o directament pel professorat.

Últimes notícies

Es puja al sostre d’un avió en l’aeroport de Manises i retarda un vol dos hores

Un home es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises i el vol a Amsterdam va eixir dos hores tard. Va ser reduït, atés i denunciat.

Fornals resol en el 88 i el Betis tomba al València (2-1)

Un gol de Pablo Fornals en el 88 va donar al Betis una victòria patida davant el València en La Cartoixa. Va haver-hi dos penals: Vallés va detindre un i Chimy Ávila va convertir un altre.

Fornals dona els tres punts al Betis en un final que feia olor d’empat (2-1)

El Betis es va imposar 2-1 al València en La Cartoixa gràcies a una miqueta de Pablo Fornals en el minut 88. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal.

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.