Sanitat alerta que els brots relacionats amb l’oci nocturn són els que tenen més magnitud

 

La responsable del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, María José Sierra, ha alertat que els brots relacionats amb l’oci nocturn estan augmentant i tenen una «magnitud important»: «De nou, vull apel·lar a la responsabilitat dels ciutadans. Si no fem un esforç, no controlarem la transmissió» ha insistit.

 

Durant la compareixença d’este dijous, ha reiterat que els continuen preocupant els brots de Catalunya –especialment, els de l’entorn de Barcelona– i de l’Aragó –sobretot, de Saragossa-. En este sentit, ha dit que estan en contacte permanent amb estes dos comunitats i que creuen que les mesures implantades «poden ser eficaces» però ha dit que moltes també requerixen de la «implicació» dels ciutadans.

 

Sierra ha evitat parlar de «segona onada» però ha admès que la corba té una tendència «ascendent» i que ja s’ha arribat als 35 casos per cada 100.000 habitants. També ha dit que, tot i que la mitat dels casos diagnosticats són asimptomàtics i la mitjana d’edat se situa en els 45 anys, estan detectant un increment d’infectats més avançades. «Això ens preocupa», ha dit.

 

També augmenta la xifra de casos sospitosos

El número de casos sospitosos també ha augmentat en esta última setmana i amb ella la xifra de positius detectats a l’atenció primària, que ja se situa en el 7%. En este sentit, Sierra ha dit que a hores d’ara l’atenció primària és la que té «més pressió» perquè hi ha menys ingressos de casos greus i d’UCI en els hospitals.

 

Des de què va finalitzar el procés de desescalada, s’han detectat 369 brots en tot l’estat espanyol amb més de 5.000 casos associats. A hores d’ara, n’hi ha 281 d’actius amb més de 3.200 casos associats. D’estos, l’àmbit majoritari a on apareixen és el social (el 32% amb 900 casos associats), seguit del laboral (27%) i el relacionat amb els treballadors del sector de la fruita (27 brots del total).

 

Sierra ha matisat que no tots els brots tenen la mateixa magnitud i que el 70% tenen deu o menys casos. Els que de més magnitud, ha insistit, són els relacionats amb l’oci i les discoteques i els que afecten faenes amb «certa vulnerabilitat».

 

«El virus seguix circulant»

Amb tot, Sierra també ha volgut recordar un aspecte molt important: «El virus no ha desaparegut, seguix circulant. És fonamental que el seguim detectant de manera precoç i que qualsevol persona amb símptomes vaha al metge per a que se’l puga aïllar i evitar que la transmissió continue».

 

Finalment, també ha dit que els criteris que s’estan usant s’estan discutint i treballant de manera constant i, en relació a les proves en origen, ha dit que els casos importats són una de les «preocupacions» que tenen i que «no hi ha res descartat».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.