16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Sanitat alerta que els brots relacionats amb l’oci nocturn són els que tenen més magnitud

 

La responsable del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, María José Sierra, ha alertat que els brots relacionats amb l’oci nocturn estan augmentant i tenen una «magnitud important»: «De nou, vull apel·lar a la responsabilitat dels ciutadans. Si no fem un esforç, no controlarem la transmissió» ha insistit.

 

Durant la compareixença d’este dijous, ha reiterat que els continuen preocupant els brots de Catalunya –especialment, els de l’entorn de Barcelona– i de l’Aragó –sobretot, de Saragossa-. En este sentit, ha dit que estan en contacte permanent amb estes dos comunitats i que creuen que les mesures implantades «poden ser eficaces» però ha dit que moltes també requerixen de la «implicació» dels ciutadans.

 

Sierra ha evitat parlar de «segona onada» però ha admès que la corba té una tendència «ascendent» i que ja s’ha arribat als 35 casos per cada 100.000 habitants. També ha dit que, tot i que la mitat dels casos diagnosticats són asimptomàtics i la mitjana d’edat se situa en els 45 anys, estan detectant un increment d’infectats més avançades. «Això ens preocupa», ha dit.

 

També augmenta la xifra de casos sospitosos

El número de casos sospitosos també ha augmentat en esta última setmana i amb ella la xifra de positius detectats a l’atenció primària, que ja se situa en el 7%. En este sentit, Sierra ha dit que a hores d’ara l’atenció primària és la que té «més pressió» perquè hi ha menys ingressos de casos greus i d’UCI en els hospitals.

 

Des de què va finalitzar el procés de desescalada, s’han detectat 369 brots en tot l’estat espanyol amb més de 5.000 casos associats. A hores d’ara, n’hi ha 281 d’actius amb més de 3.200 casos associats. D’estos, l’àmbit majoritari a on apareixen és el social (el 32% amb 900 casos associats), seguit del laboral (27%) i el relacionat amb els treballadors del sector de la fruita (27 brots del total).

 

Sierra ha matisat que no tots els brots tenen la mateixa magnitud i que el 70% tenen deu o menys casos. Els que de més magnitud, ha insistit, són els relacionats amb l’oci i les discoteques i els que afecten faenes amb «certa vulnerabilitat».

 

«El virus seguix circulant»

Amb tot, Sierra també ha volgut recordar un aspecte molt important: «El virus no ha desaparegut, seguix circulant. És fonamental que el seguim detectant de manera precoç i que qualsevol persona amb símptomes vaha al metge per a que se’l puga aïllar i evitar que la transmissió continue».

 

Finalment, també ha dit que els criteris que s’estan usant s’estan discutint i treballant de manera constant i, en relació a les proves en origen, ha dit que els casos importats són una de les «preocupacions» que tenen i que «no hi ha res descartat».

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.