15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Sanitat alerta que els brots relacionats amb l’oci nocturn són els que tenen més magnitud

 

La responsable del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, María José Sierra, ha alertat que els brots relacionats amb l’oci nocturn estan augmentant i tenen una «magnitud important»: «De nou, vull apel·lar a la responsabilitat dels ciutadans. Si no fem un esforç, no controlarem la transmissió» ha insistit.

 

Durant la compareixença d’este dijous, ha reiterat que els continuen preocupant els brots de Catalunya –especialment, els de l’entorn de Barcelona– i de l’Aragó –sobretot, de Saragossa-. En este sentit, ha dit que estan en contacte permanent amb estes dos comunitats i que creuen que les mesures implantades «poden ser eficaces» però ha dit que moltes també requerixen de la «implicació» dels ciutadans.

 

Sierra ha evitat parlar de «segona onada» però ha admès que la corba té una tendència «ascendent» i que ja s’ha arribat als 35 casos per cada 100.000 habitants. També ha dit que, tot i que la mitat dels casos diagnosticats són asimptomàtics i la mitjana d’edat se situa en els 45 anys, estan detectant un increment d’infectats més avançades. «Això ens preocupa», ha dit.

 

També augmenta la xifra de casos sospitosos

El número de casos sospitosos també ha augmentat en esta última setmana i amb ella la xifra de positius detectats a l’atenció primària, que ja se situa en el 7%. En este sentit, Sierra ha dit que a hores d’ara l’atenció primària és la que té «més pressió» perquè hi ha menys ingressos de casos greus i d’UCI en els hospitals.

 

Des de què va finalitzar el procés de desescalada, s’han detectat 369 brots en tot l’estat espanyol amb més de 5.000 casos associats. A hores d’ara, n’hi ha 281 d’actius amb més de 3.200 casos associats. D’estos, l’àmbit majoritari a on apareixen és el social (el 32% amb 900 casos associats), seguit del laboral (27%) i el relacionat amb els treballadors del sector de la fruita (27 brots del total).

 

Sierra ha matisat que no tots els brots tenen la mateixa magnitud i que el 70% tenen deu o menys casos. Els que de més magnitud, ha insistit, són els relacionats amb l’oci i les discoteques i els que afecten faenes amb «certa vulnerabilitat».

 

«El virus seguix circulant»

Amb tot, Sierra també ha volgut recordar un aspecte molt important: «El virus no ha desaparegut, seguix circulant. És fonamental que el seguim detectant de manera precoç i que qualsevol persona amb símptomes vaha al metge per a que se’l puga aïllar i evitar que la transmissió continue».

 

Finalment, també ha dit que els criteris que s’estan usant s’estan discutint i treballant de manera constant i, en relació a les proves en origen, ha dit que els casos importats són una de les «preocupacions» que tenen i que «no hi ha res descartat».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.