Sanitat alerta que els brots relacionats amb l’oci nocturn són els que tenen més magnitud

 

La responsable del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, María José Sierra, ha alertat que els brots relacionats amb l’oci nocturn estan augmentant i tenen una «magnitud important»: «De nou, vull apel·lar a la responsabilitat dels ciutadans. Si no fem un esforç, no controlarem la transmissió» ha insistit.

 

Durant la compareixença d’este dijous, ha reiterat que els continuen preocupant els brots de Catalunya –especialment, els de l’entorn de Barcelona– i de l’Aragó –sobretot, de Saragossa-. En este sentit, ha dit que estan en contacte permanent amb estes dos comunitats i que creuen que les mesures implantades «poden ser eficaces» però ha dit que moltes també requerixen de la «implicació» dels ciutadans.

 

Sierra ha evitat parlar de «segona onada» però ha admès que la corba té una tendència «ascendent» i que ja s’ha arribat als 35 casos per cada 100.000 habitants. També ha dit que, tot i que la mitat dels casos diagnosticats són asimptomàtics i la mitjana d’edat se situa en els 45 anys, estan detectant un increment d’infectats més avançades. «Això ens preocupa», ha dit.

 

També augmenta la xifra de casos sospitosos

El número de casos sospitosos també ha augmentat en esta última setmana i amb ella la xifra de positius detectats a l’atenció primària, que ja se situa en el 7%. En este sentit, Sierra ha dit que a hores d’ara l’atenció primària és la que té «més pressió» perquè hi ha menys ingressos de casos greus i d’UCI en els hospitals.

 

Des de què va finalitzar el procés de desescalada, s’han detectat 369 brots en tot l’estat espanyol amb més de 5.000 casos associats. A hores d’ara, n’hi ha 281 d’actius amb més de 3.200 casos associats. D’estos, l’àmbit majoritari a on apareixen és el social (el 32% amb 900 casos associats), seguit del laboral (27%) i el relacionat amb els treballadors del sector de la fruita (27 brots del total).

 

Sierra ha matisat que no tots els brots tenen la mateixa magnitud i que el 70% tenen deu o menys casos. Els que de més magnitud, ha insistit, són els relacionats amb l’oci i les discoteques i els que afecten faenes amb «certa vulnerabilitat».

 

«El virus seguix circulant»

Amb tot, Sierra també ha volgut recordar un aspecte molt important: «El virus no ha desaparegut, seguix circulant. És fonamental que el seguim detectant de manera precoç i que qualsevol persona amb símptomes vaha al metge per a que se’l puga aïllar i evitar que la transmissió continue».

 

Finalment, també ha dit que els criteris que s’estan usant s’estan discutint i treballant de manera constant i, en relació a les proves en origen, ha dit que els casos importats són una de les «preocupacions» que tenen i que «no hi ha res descartat».

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU