Sanitat alerta que els brots relacionats amb l’oci nocturn són els que tenen més magnitud

 

La responsable del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, María José Sierra, ha alertat que els brots relacionats amb l’oci nocturn estan augmentant i tenen una «magnitud important»: «De nou, vull apel·lar a la responsabilitat dels ciutadans. Si no fem un esforç, no controlarem la transmissió» ha insistit.

 

Durant la compareixença d’este dijous, ha reiterat que els continuen preocupant els brots de Catalunya –especialment, els de l’entorn de Barcelona– i de l’Aragó –sobretot, de Saragossa-. En este sentit, ha dit que estan en contacte permanent amb estes dos comunitats i que creuen que les mesures implantades «poden ser eficaces» però ha dit que moltes també requerixen de la «implicació» dels ciutadans.

 

Sierra ha evitat parlar de «segona onada» però ha admès que la corba té una tendència «ascendent» i que ja s’ha arribat als 35 casos per cada 100.000 habitants. També ha dit que, tot i que la mitat dels casos diagnosticats són asimptomàtics i la mitjana d’edat se situa en els 45 anys, estan detectant un increment d’infectats més avançades. «Això ens preocupa», ha dit.

 

També augmenta la xifra de casos sospitosos

El número de casos sospitosos també ha augmentat en esta última setmana i amb ella la xifra de positius detectats a l’atenció primària, que ja se situa en el 7%. En este sentit, Sierra ha dit que a hores d’ara l’atenció primària és la que té «més pressió» perquè hi ha menys ingressos de casos greus i d’UCI en els hospitals.

 

Des de què va finalitzar el procés de desescalada, s’han detectat 369 brots en tot l’estat espanyol amb més de 5.000 casos associats. A hores d’ara, n’hi ha 281 d’actius amb més de 3.200 casos associats. D’estos, l’àmbit majoritari a on apareixen és el social (el 32% amb 900 casos associats), seguit del laboral (27%) i el relacionat amb els treballadors del sector de la fruita (27 brots del total).

 

Sierra ha matisat que no tots els brots tenen la mateixa magnitud i que el 70% tenen deu o menys casos. Els que de més magnitud, ha insistit, són els relacionats amb l’oci i les discoteques i els que afecten faenes amb «certa vulnerabilitat».

 

«El virus seguix circulant»

Amb tot, Sierra també ha volgut recordar un aspecte molt important: «El virus no ha desaparegut, seguix circulant. És fonamental que el seguim detectant de manera precoç i que qualsevol persona amb símptomes vaha al metge per a que se’l puga aïllar i evitar que la transmissió continue».

 

Finalment, també ha dit que els criteris que s’estan usant s’estan discutint i treballant de manera constant i, en relació a les proves en origen, ha dit que els casos importats són una de les «preocupacions» que tenen i que «no hi ha res descartat».

Anuncios

Últimes notícies

El fiscal Anticorrupció rebutja que Sánchez fora el número u de la trama de Ábalos

El fiscal cap d'Anticorrupció sosté davant el Suprem que Pedro Sánchez no era el líder de l'organització criminal que situa entorn de l'exministre José Luis Ábalos i defén que va haver-hi una estructura delictiva nascuda en Transports.

Els sindicats docents reclamen a Pérez Llorca que medie per a frenar la vaga en Educació

Els sindicats del professorat es concentren davant el Palau de la Generalitat per a exigir la mediació de Juanfran Pérez Llorca amb Educació i Hisenda i desbloquejar la vaga general prevista.

Gátova exigix a la CHJ una neteja urgent del barranc del Carraixet per risc de riuades i incendis

L'Ajuntament de Gátova reclama a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer una intervenció urgent i integral en el barranc del Carraixet davant l'acumulació massiva de canyes invasores i l'augment del risc d'inundacions i incendis.

Elx mobilitza els seus símbols en un vídeo per a espentar a l’equip cap a la salvació

L'Elx difon un vídeo en les seues xarxes en el qual recorre a símbols il·licitans, personatges històrics i oficis tradicionals per a animar a l'equip en la lluita per la permanència en Primera Divisió.

Nova marxa lenta de taxis a València contra el servici dels VTC

Set associacions del taxi a València convoquen per a este dijous una marxa lenta amb els vehicles i una concentració a peu per a denunciar l'augment dels VTC sense resposta de la Conselleria.

Jutgen a un advocat d’Elx per quedar-se 65.000 euros de la indemnització d’una clienta

Un advocat d'Elx s'enfronta a tres anys de presó acusat d'apropiar-se de 65.000 euros de la indemnització que havia de cobrar una dona per un greu accident de trànsit patit al costat de la seua filla menor.

Detingut a Alginet per una onada d’estirades a ancianes a Benifaió i Carlet

Un home de 44 anys ha sigut detingut a Alginet acusat d'almenys cinc robatoris amb violència a ancianes a Benifaió i Carlet, a més de diversos robatoris en vehicles durant les Falles.

El Suprem encara l’última sessió del juí a Ábalos, Koldo García i Aldama per presumpta corrupció

El Tribunal Suprem celebra la catorzena i previsiblement última sessió del juí per presumpta corrupció a José Luis Ábalos, la seua exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama, centrada en els informes finals d'acusacions i defenses.