Sanitat dona llum verda a les autonomies per a endurir les restriccions per Nadal

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha anunciat esta vesprada en una roda de premsa les noves mesures contra el coronavirus en les festes de Nadal.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Illa ha destacat en la seua intervenció la necessitat de prendre mesures per a frenar la nova escalada del virus que s’han localitzat en huit autonomies.

 

Esta situació ha deixat un clima de preocupació elevada per part de tots els consellers de la situació epidemiològica actual just abans que comencen les festes. «Cal prendre mesures en 8 comunitats amb promptitud i agilitat», ha assegurat el titular de Sanitat. 

 

No obstant això, el ministre ha informat que,en l’àmbit estatal, «es manté el pla de Nadal establit». Unes restriccions de Nadal 2020 pel Covid-19 que Salvador Illa ha resumit en una frase: «Este Nadal ens quedem en casa».

 

Ampliar les restriccions de Nadal pel coronavirus

Sanitat ha decidit deixar en mans de les comunitats amb pitjor evolució de la pandèmia restringir encara més les mesures preses que es van acordar el passat 2 de desembre per a controlar els contagis per Nadal. 

 

En este sentit, Salvador Illa ha manifestat que les autonomies podran rebaixar el número màxim de persones en les reunions familiars -ara mateix és de 10-, reduir la mobilitat o limitar l’horari del toc de queda en els dies grans de les festes com la Nit de Nadal, Nadal, Nit de cap d’any i Any Nou.

 

Estes noves restriccions es permetran a aquelles autonomies que «ho consideren oportú» i basant-se en l’evolució del virus, l’arribada de la tercera ona de coronavirus i l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

La situació del territori valencià ha empitjorat

El número de contagis per coronavirus ha augmentat considerablement en el territori valencià en les últimes dos setmanes. De fet, la taxa d’incidència acumulada s’ha incrementat de 194 per 100.000 el 9 de desembre a 239 per cada 100.000 habitants en el dia de hui.

 

El govern valencià és també partidari d’endurir les mesures si els casos de contagi seguixen a l’alça, així com ha passat en altres comunitats. 

 

Tests autodiagnòstics no recomanats

Quant als tests d’autodiagnòstics per a detectar anticossos, el ministre ha insistit que hi ha un acord unànime perquè els metges no prescriguen estes proves.

 

«Estos tests no són adequats per a l’autodiagnòstic. Es recomana la no prescripció d’estos tests. El Covid-19 és una malaltia de declaració obligatòria. El que crega que per usar-los estarà més tranquil, s’enganya», ha assenyalat Illa.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.