El Ministeri de Sanitat calcula que les primeres vacunes arribaran a partir del 4 o 5 de gener

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha avançat que les primeres vacunes contra el Covid-19, previsiblement la creada per les empress Pfizer i BioNTech, podrien arribar a Espanya al voltant del «4 o 5 de gener» de l’any 2021. Des del Ministeri asseguren que arribaran després de que la vacuna siga aprovada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) el 29 de desembre «com a tard». 

 

Durant la seua intervenció en un esmorzar ‘online’ de Nova Economia Fòrum, acompanyat pel ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, Illa ha ressaltat, en qualsevol cas, que «no van a arribar totes el 4 o 5 de gener, sinó que van a arribar progressivament quan se’n vagen fabricant».

 

El ministre ha detallat que el «calendari concret» va a dependre de «l’aprovació definitiva» per part de l’EMA. «Jo crec que que el 29 de desembre molt probablement es produirà la primera autorització, el que ens permetrà començar a vacunar a principis de gener», ha assenyalat Illa, recordant que l’EMA celebrarà una reunió extraordinària el 29 de desembre sobre la vacuna de Pfizer i el 12 de gener en relació a la candidata de Moderna.

 

A Espanya li corresponen uns 140 milions de dosis dels acords firmats per la Comissió Europea amb les companyies farmacèutiques, el que permetrà al nostre país vacunar a 70 milions de persones.

Últimes notícies

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.