El Ministeri de Sanitat calcula que les primeres vacunes arribaran a partir del 4 o 5 de gener

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha avançat que les primeres vacunes contra el Covid-19, previsiblement la creada per les empress Pfizer i BioNTech, podrien arribar a Espanya al voltant del «4 o 5 de gener» de l’any 2021. Des del Ministeri asseguren que arribaran després de que la vacuna siga aprovada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) el 29 de desembre «com a tard». 

 

Durant la seua intervenció en un esmorzar ‘online’ de Nova Economia Fòrum, acompanyat pel ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, Illa ha ressaltat, en qualsevol cas, que «no van a arribar totes el 4 o 5 de gener, sinó que van a arribar progressivament quan se’n vagen fabricant».

 

El ministre ha detallat que el «calendari concret» va a dependre de «l’aprovació definitiva» per part de l’EMA. «Jo crec que que el 29 de desembre molt probablement es produirà la primera autorització, el que ens permetrà començar a vacunar a principis de gener», ha assenyalat Illa, recordant que l’EMA celebrarà una reunió extraordinària el 29 de desembre sobre la vacuna de Pfizer i el 12 de gener en relació a la candidata de Moderna.

 

A Espanya li corresponen uns 140 milions de dosis dels acords firmats per la Comissió Europea amb les companyies farmacèutiques, el que permetrà al nostre país vacunar a 70 milions de persones.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.