Sanitat confirma 18 brots de coronavirus en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat i Salut Pública ha confirmat este dijous, 13 d’agost, un total de 18 brots en el territori valencià que afecten a 82 persones. La majoria dels brots, 16, estan en la província de València i els altres 2 en la d’Alacant. La província de Castelló no presenta cap.

 

Dels 18, la ciutat de València presenta 9, és a dir la mitat, que en total afecten a 42 persones, el 50% dels afectats. D’estos focus, set són d’origen social, un de laboral i l’altre d’oci local. Un altre focus està en Burjassot, en la comarca de l’Horta Nord, amb 11 casos, d’àmbit social, el brot més gran de tots. En esta comarca trobem altre brot, en Meliana, amb 3 casos d’origen social.

 

En la comarca de l’Horta encontrem altres 3 focus de coronavirus: Un en Mislata, amb 3 positius d’origen social; un altre en Paterna, amb altres 3 casos d’origen laboral; i l’últim en Picassent, amb 3 persones contagiades d’origen social.

 

Els últims dos brots de la província de València estan: un en Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), amb 5 casos positius d’origen social; i l’altre en Buñol, en la comarca de la Foia de Bunyol, amb 6 contagis d’origen laboral.

 

Quant a la província d’Alacant, hi ha un focus de coronavirus en Torrevieja, en el Baix Segura, amb 3 persones contagiades d’àmbit social; i el segon brot està en el Pinós, en la comarca del Vinalopó Mitjà, amb altres 3 positius d’origen social.

Últimes notícies

Vagues en cadena en Metrovalencia des del 22 de juny per l’estancament del conveni

El Sindicat Independent Ferroviari ha convocat vagues en Metrovalencia i TRAM d’Alacant a partir del 22 de juny per bloqueig en el conveni col·lectiu d’FGV, que se sumen als paros ja actius de SEMAF.

Pérez Llorca demana al professorat que pose fi a la vaga i negocie amb la Generalitat

El president de la Generalitat ha instat el professorat de l’ensenyament públic no universitari a reflexionar sobre la vaga indefinida i a acceptar la proposta educativa del Consell, que considera més ambiciosa que el decret de ratios del Govern central.

Pérez Llorca defensa que estar al costat de les víctimes de la DANA és clau per a una recuperació seriosa

Juanfran Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha demostrat serietat en la recuperació de la DANA de 2024, amb quasi totes les infraestructures acabades i ajudes a les víctimes mortals en marxa.

L’empresa alcoiana Texol cus més de 6.300 peces per a vestir León XIV en la seua visita a Espanya

L’empresa alcoiana Texol ha produït més de 6.300 peces litúrgiques per a León XIV i el seu seguici en els actes de la visita papal a Madrid, Barcelona i Canàries, amb més de 4.000 metres de teixits exclusius.

Les llegendes del València preparen un homenatge especial a Jaume Doménech a Catadau

Jaume Doménech tornarà a calçar-se els guants este dissabte en un partit homenatge organitzat per les llegendes del València CF al camp municipal de Catadau.

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.