16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Sanitat convida a seguir una sèrie de pautes per a previndre els contagis

 

La Direcció General de Salut Pública i Addiccions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat un decàleg amb recomanacions pràctiques per a ajudar a disfrutar de les celebracions de manera segura i més saludable i que conté unes pautes per a previndre els contagis.

 

Mantindre els espais oberts, llavar-se les mans amb aigua i sabó al principi i al final de cada menjar o identificar els gots i coberts de cada comensal són accions que pot ajudar a reduir les possibilitats de transmissió del Covid-19.

 

Per això, sempre que siga possible, és preferible menjar a la terrassa o a l’aire lliure, encara que si aquesta opció no és viable, cal procurar obrir finestres i portes per a facilitar la renovació de l’aire en l’estada que acollirà la reunió, han informat fonts de la Generalitat.

 

Tambe és aconsellable situar les cadires de manera alterna i evitar asseure’s davant d’una altra persona si no es pot garantir la distància de seguretat de dos metres. Res més arribar al punt de celebració, es recomana llavar-se les mans amb aigua i sabó o gel; igual que a l’inici i al final de cada menjar.

 

Pautes sobre el menú

S’aconsella també identificar els gots i coberts per a evitar errors, i no s’ha de compartir el plat amb una altra persona. A l’hora de servir, és aconsellable seleccionar a una única persona perquè s’encarregue de portar-ho tot a la taula, inclosos els aperitius, i esta persona es llavarà les mans amb aigua i sabó, o bé li les desinfectarà amb gel, cada volta que servisca el menjar.

 

Des de la Generalitat han destacat que els menjars i sopars de Nadal solen ser moments de tertúlia pel que, si entre plat i plat cal esperar, és necessari posar-se la mascareta. També han desaconsellat brindar xocant les copes.

 

Respecte al menú, es recomana reduir el consum d’aperitius processats i amb alt contingut en sal i substituir-los per alternatives saludables com, per exemple, guarnicions a base de verdures i hortalisses de proximitat i temporada.

 

A demés, prioritzar els productes frescos i de temporada de comerços locals ajuda a mantindre una dieta equilibrada i servix de suport a l’economia de la zona, han ressaltat. D’altra banda, en preparar ensalades, han d’evitar-se salses molt contundents o processades; l’ideal són amaniments saludables com olis aromàtics , vinagre, llima, herbes i espècies, han conclòs des de la Generalitat.

Últimes notícies

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.

València assaja un sistema que detecta senglars i activa senyals per a evitar accidents

La Diputació de València ha iniciat en la CV-600 una prova pilot de senyalització intel·ligent que detecta senglars i encén avisos lluminosos solo quan hi ha risc real. El pla inclou avaluar resultats en setmanes i estendre'l a trams sensibles si funciona.

L’IVF eleva un 7% la seua activitat i tanca 2025 amb 201,9 milions en finançament

L'IVF va tancar 2025 amb 201,9 milions finançats, un 7% més que en 2024. Les operacions es van duplicar de 807 a 1.612, amb línies bonificades i suport després de la DANA.

Arranquen les obres de 91 vivendes públiques de lloguer social en Malilla

Comencen les obres de 91 vivendes protegides en Malilla dins del Pla Viu, amb 12,7 milions d'inversió. Els lloguers aniran de 525 a 840 euros i l'adjudicació es preveu en 2028.

El vent s’agreujarà este divendres i, sobretot, el dissabte amb ratxes de fins a 120 km/h

El temporal d'origen atlàntic donarà una breu treva fins al matí del divendres, quan tornaran els avisos en la Comunitat Valenciana. A Picassent s'ha decidit tancar un col·legi per danys en un finestral.