Sanitat convida a seguir una sèrie de pautes per a previndre els contagis

 

La Direcció General de Salut Pública i Addiccions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat un decàleg amb recomanacions pràctiques per a ajudar a disfrutar de les celebracions de manera segura i més saludable i que conté unes pautes per a previndre els contagis.

 

Mantindre els espais oberts, llavar-se les mans amb aigua i sabó al principi i al final de cada menjar o identificar els gots i coberts de cada comensal són accions que pot ajudar a reduir les possibilitats de transmissió del Covid-19.

 

Per això, sempre que siga possible, és preferible menjar a la terrassa o a l’aire lliure, encara que si aquesta opció no és viable, cal procurar obrir finestres i portes per a facilitar la renovació de l’aire en l’estada que acollirà la reunió, han informat fonts de la Generalitat.

 

Tambe és aconsellable situar les cadires de manera alterna i evitar asseure’s davant d’una altra persona si no es pot garantir la distància de seguretat de dos metres. Res més arribar al punt de celebració, es recomana llavar-se les mans amb aigua i sabó o gel; igual que a l’inici i al final de cada menjar.

 

Pautes sobre el menú

S’aconsella també identificar els gots i coberts per a evitar errors, i no s’ha de compartir el plat amb una altra persona. A l’hora de servir, és aconsellable seleccionar a una única persona perquè s’encarregue de portar-ho tot a la taula, inclosos els aperitius, i esta persona es llavarà les mans amb aigua i sabó, o bé li les desinfectarà amb gel, cada volta que servisca el menjar.

 

Des de la Generalitat han destacat que els menjars i sopars de Nadal solen ser moments de tertúlia pel que, si entre plat i plat cal esperar, és necessari posar-se la mascareta. També han desaconsellat brindar xocant les copes.

 

Respecte al menú, es recomana reduir el consum d’aperitius processats i amb alt contingut en sal i substituir-los per alternatives saludables com, per exemple, guarnicions a base de verdures i hortalisses de proximitat i temporada.

 

A demés, prioritzar els productes frescos i de temporada de comerços locals ajuda a mantindre una dieta equilibrada i servix de suport a l’economia de la zona, han ressaltat. D’altra banda, en preparar ensalades, han d’evitar-se salses molt contundents o processades; l’ideal són amaniments saludables com olis aromàtics , vinagre, llima, herbes i espècies, han conclòs des de la Generalitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.

Diana Morant alerta que el pacte PP-Vox a Extremadura repetix el model valencià que, afirma, va costar vides

Diana Morant advertix que el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura reproduïx el model aplicat en la Comunitat Valenciana, que, segons denúncia, va costar vides pel negacionismo davant la dana i les emergències.

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.