Sanitat descarta fer tests massius de detecció del coronavirus en els col·legis valencians

 

La Conselleria de Sanitaria descarta dur a terme proves massives contra el coronavirus després de les vacacions de Nadal. No obstant això, en altres comunitats d’Espanya han confirmat que van a fer tests massius de detecció del Covid-19 a tot el personal de col·legis i instituts després de Nadal.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, el conseller d’Educació, Vicent Marzà, deriva per la seua part l’adopció d’esta decisió en les autoritats sanitàries del Consell del que forma part. «Els tests i actuacions Covid-19 els marca Sanitat», recalquen des del seu departament a preguntes del citat mitjà.

 

I en la Conselleria de Sanitat no compartixen, almenys de moment, el dur a terme els tests massius en els centres educatius. «Llevat que canviarà la situació, no està prevista eixa mesura», en referència a les dades que la mateixa conselleria actualitza diàriament sobre l’evolució de la pandèmia.

 

Sanitat no veu la necessitat de canviar res

En els centres educatius, tutors i professorat aprofiten estos dies previs a les festes de Nadal per a recalcar davant l’alumnat la importància de mantindre durant les vacacions tant a les seues cases com al carrer, les mesures que de forma tan eficaç estan duent a terme en les aules.

 

Els departaments avaluen amb una periodicitat setmanal i aula per aula la situació dels centres educatius enfront de la pandèmia i, de moment, tal com manifesten des de Sanitat «hi ha satisfacció amb el funcionament». Per este motiu, «no es veu la necessitat de canviar res», reiteren.

 

Els directors consultats asseguren que els alumnes ens estan donant a tot el món una lliçó de comportament solidari a tots.

Últimes notícies

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.