Sanitat dona per fet que no hi haurà Falles ni altres festes: «No és raonable»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dilluns que celebrar Falles, Fogueres i altres festes populars en el territori valencià serà «impossible» en cas que no estiga llesta la vacuna enfront del coronavirus.

 

«Sí», ha respost categòrica a la pregunta de si pensa que sense vacuna les festes suspeses seguiran d’eixa manera. «Ara mateix miren el que ha passat, en dos dies ens hem trobat amb 120 positius en un brot, que és el major que hem tingut», en al·lusió al registrat a causa d’una festa en el Col·legi Major Galileu Galilei, del Campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV).

 

Per tant, ha dit que «no pareix i no és raonable» que puga donar-se eixa circumstància, al mateix temps que ha apuntat que tampoc pot assegurar quan hi haurà una vacuna perquè és el Ministeri de Sanitat el que fa el seguiment amb la UE.

 

«Això serà impossible sense una vacuna», ha insistit, perquè les festes populars en el territori valencià «ja siguen Falles, Fogueres o Moros i Cristians» hi ha una quantitat «important» de participants, però també bandes de música, turistes i «contacte físic que és difícil no mantindre per la gran quantitat de persones que participen» i perquè eixos actes «tenen la idiosincràsia que tenim els mediterranis i els valencians, que hi ha molta participació i molt contacte».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.