Sanitat dona per fet que no hi haurà Falles ni altres festes: «No és raonable»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dilluns que celebrar Falles, Fogueres i altres festes populars en el territori valencià serà «impossible» en cas que no estiga llesta la vacuna enfront del coronavirus.

 

«Sí», ha respost categòrica a la pregunta de si pensa que sense vacuna les festes suspeses seguiran d’eixa manera. «Ara mateix miren el que ha passat, en dos dies ens hem trobat amb 120 positius en un brot, que és el major que hem tingut», en al·lusió al registrat a causa d’una festa en el Col·legi Major Galileu Galilei, del Campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV).

 

Per tant, ha dit que «no pareix i no és raonable» que puga donar-se eixa circumstància, al mateix temps que ha apuntat que tampoc pot assegurar quan hi haurà una vacuna perquè és el Ministeri de Sanitat el que fa el seguiment amb la UE.

 

«Això serà impossible sense una vacuna», ha insistit, perquè les festes populars en el territori valencià «ja siguen Falles, Fogueres o Moros i Cristians» hi ha una quantitat «important» de participants, però també bandes de música, turistes i «contacte físic que és difícil no mantindre per la gran quantitat de persones que participen» i perquè eixos actes «tenen la idiosincràsia que tenim els mediterranis i els valencians, que hi ha molta participació i molt contacte».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.

La mascletà de Tamarit homenatja el món faller amb ritme, potència i una senyera de fum

La Pirotècnia Tamarit ha firmat la setzena mascletà del cicle amb un tret de sis minuts i 216 quilos, dedicat als qui fan possibles les Falles. El tancament, amb una gran senyera de fum, ha segellat el tribut en una plaça abarrotada.

Baldoví afirma que Compromís ha donat una resposta immediata davant la denúncia per violència masclista contra un regidor d’Altea

Joan Baldoví ha defés que la coalició ha cessat l'edil de les seues àrees i l'ha apartat del govern local, a més d'activar els protocols interns. Ha recalcat el respecte al procés judicial i la línia roja enfront de la violència de gènere.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

L'edil de Compromís Rafael Ramón Mompó ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per un presumpte cas de violència masclista a Xàbia. No s'ha dictat orde de protecció i la causa s'ha remés a la Secció Penal de Benidorm.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor de 2026 a València

La falla infantil Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026 i ha firmat un doblet amb el ninot indultat infantil. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo han completat el podi.

Diputació d’Alacant torna a defendre la legalitat de la seua actuació en el Bo Comerç

La Diputació ha tornat a defendre la legalitat i transparència en la tramitació del Bo Comerç i ha rebutjat responsabilitats en la seua gestió, que atribuïx als ajuntaments. Ho ha fet després de la detenció del president de la Cambra de Comerç per possibles irregularitats en els bons de 2022 i 2023.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

El regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó, de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte maltractament a la seua parella a Xàbia. El jutjat no ha acordat orde de protecció i la causa passa a la Secció Penal de Benidorm.

Set ciutats s’alien per a impulsar un turisme urbà més equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià han creat una xarxa per a coordinar polítiques de turisme urbà amb focus en la convivència. Visit València assumirà la coordinació provisional i s'obri el debat sobre la taxa turística en clau local.