15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Sanitat estudia fer proves periòdiques als treballadors de les residències

 

«Està damunt de la taula» o «s’està valorant» són algunes de les respostes que donen des de la Conselleria de Sanitat a la pregunta de si s’adoptarà una mesura preventiva que porten mesos reclamant el sector de les residències: la realització de proves periòdiques per a detectar el coronavirus de manera precoç en tots els centres de persones majors del territori valencià.

 

Tal com ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, fonts del departament de la consellera Ana Barceló han assegurat que encara no han pres una decisió per a fer estes proves. No obstant això, des de Sanitat han explicat que la idea esta prou avançada i fins i tot s’ha concretat que són proves d’antígens que es faran de forma periòdica només al personal de les residències.

 

Fins al moment des de Sanitat es mostraven poc inclinats a considerar les proves periòdiques en residències com una mesura efectiva que evitarà la propagació dels contagis dins d’estos centres sociosanitaris.

 

D’una banda, perquè advertixen que això no et garantix al 100% que la persona que ha donat negatiu i no presenta símptomes no té el virus i, per l’altre, per la sensació de falsa seguretat que pot arribar a generar.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.