Sanitat estudia fer proves periòdiques als treballadors de les residències

 

«Està damunt de la taula» o «s’està valorant» són algunes de les respostes que donen des de la Conselleria de Sanitat a la pregunta de si s’adoptarà una mesura preventiva que porten mesos reclamant el sector de les residències: la realització de proves periòdiques per a detectar el coronavirus de manera precoç en tots els centres de persones majors del territori valencià.

 

Tal com ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, fonts del departament de la consellera Ana Barceló han assegurat que encara no han pres una decisió per a fer estes proves. No obstant això, des de Sanitat han explicat que la idea esta prou avançada i fins i tot s’ha concretat que són proves d’antígens que es faran de forma periòdica només al personal de les residències.

 

Fins al moment des de Sanitat es mostraven poc inclinats a considerar les proves periòdiques en residències com una mesura efectiva que evitarà la propagació dels contagis dins d’estos centres sociosanitaris.

 

D’una banda, perquè advertixen que això no et garantix al 100% que la persona que ha donat negatiu i no presenta símptomes no té el virus i, per l’altre, per la sensació de falsa seguretat que pot arribar a generar.

 

Últimes notícies

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.

La Conselleria d’Educació dona per trencada la negociació amb els sindicats en deu minuts i la vaga seguix

La reunió entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents es va tancar en tot just deu minuts després d'alçar-se de la taula la consellera Carmen Ortí, per la qual cosa la vaga indefinida del professorat valencià continua.

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.