Sanitat, hostaleria i oci treballen en un pla de desescalada «amb cautela» a partir de març

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, s’ha reunit este dimarts amb representants de l’hostaleria i l’oci per a analitzar i planificar les mesures que recollirà el pròxim pla de desescalada a partir de l’1 de març en el territori valencià.

 

Barceló ha plantejat la necessitat que siga una desescalada «amb cautela i amb mesura», ja que «l’objectiu és poder obrir els locals d’hostaleria i oci amb total seguretat tant per als mateixos hostalers com per a la ciutadania», segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

A la reunió han assistit el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer; el president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (Conhostur), Manuel Espinar; el president de la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana (Fotur), Víctor Pérez; el president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), Salvador Navarro. La consellera ha volgut agraït al sector de l’hostaleria i de l’oci la seua comprensió i col·laboració amb les mesures adoptades.

 

Després de la reunió, des de FOTUR han destacat que «l’èxit és la creació d’esta taula de treball a on es podrà treballar o gestionar la desescalada d’una forma consensuada». La federació ha indicat que a partir de la setmana vinent es faran reunions amb la finalitat d’«aprovar els protocols per a la primera fase, si és possible a partir de març, i debatre les propostes fetes».

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU