Sanitat, hostaleria i oci treballen en un pla de desescalada «amb cautela» a partir de març

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, s’ha reunit este dimarts amb representants de l’hostaleria i l’oci per a analitzar i planificar les mesures que recollirà el pròxim pla de desescalada a partir de l’1 de març en el territori valencià.

 

Barceló ha plantejat la necessitat que siga una desescalada «amb cautela i amb mesura», ja que «l’objectiu és poder obrir els locals d’hostaleria i oci amb total seguretat tant per als mateixos hostalers com per a la ciutadania», segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

A la reunió han assistit el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer; el president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (Conhostur), Manuel Espinar; el president de la Federació d’Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana (Fotur), Víctor Pérez; el president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), Salvador Navarro. La consellera ha volgut agraït al sector de l’hostaleria i de l’oci la seua comprensió i col·laboració amb les mesures adoptades.

 

Després de la reunió, des de FOTUR han destacat que «l’èxit és la creació d’esta taula de treball a on es podrà treballar o gestionar la desescalada d’una forma consensuada». La federació ha indicat que a partir de la setmana vinent es faran reunions amb la finalitat d’«aprovar els protocols per a la primera fase, si és possible a partir de març, i debatre les propostes fetes».

Últimes notícies

Alicant accelera els tràmits per a impulsar més de 10.000 vivendes en nous barris

L’Ajuntament d’Alacant ha avançat en el desbloqueig i tramitació de diversos sectors urbanístics que permetran construir més de 10.000 vivendes en diferents barris, combinant habitatge lliure i protegit. El pla s’emmarca en el nou Pla General Estructural, que preveu fins a 44.000 vivendes noves a la ciutat.

Dinou noves places estructurals al Clínic de València per a reforçar l’assistència en 2026

La Conselleria de Sanitat ha creat des de gener 19 places estructurals al Clínic de València, 17 de facultatius i 2 de zeladors, per a reforçar l’atenció i estabilitzar les plantilles.

Compromís exigeix a Caballero explicacions per la gestió de l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha reclamat la compareixença del regidor Juan Carlos Caballero per a aclarir la gestió del dispositiu en l’incendi de la Devesa de El Saler i ha denunciat possibles mancances de mitjans, inversió en prevenció i places vacants en Bombers. La coalició vincula la resposta a l’emergència amb la baixa execució d’inversions municipals i amb la no sol·licitud d’ajudes autonòmiques enguany.

Nou pont sobre el barranc del Poyo a Paiporta amb quasi 9 milions d’euros europeus

Paiporta destinarà 8,97 milions del Pla EDIL DANA a construir un nou pont sobre el barranc del Poyo, vivendes socials i un centre intergeneracional, a més de millores de mobilitat.

El PSPV es desmarca de la concentració de suport a Ceuta convocada per PP i Vox

Diana Morant ha confirmat que el PSPV-PSOE no participarà en la concentració de dimecres en suport a Ceuta, que associa a PP i Vox, i ha reivindicat una resposta centrada en la crisi humanitària i la protecció de la infància.

Pérez Llorca acusa Compromís de “contradicció” per recórrer lleis valencianes al Constitucional

El president Juanfran Pérez Llorca considera “molt contradictori” que Compromís es declare nacionalista i recórrega davant el Constitucional les lleis aprovades a la Comunitat Valenciana dins de les seues competències.

Detingut per violar una jove a la Malva-rosa i colpejar un agent a València

Un home de 25 anys ha sigut detingut a València acusat de violar una jove de 22 anys a la platja de la Malva-rosa i agredir un agent de la Policia Local quan intentava fugir.

Nova llei forestal amb menys tràmits i premis a qui ajude a previndre incendis

La Generalitat ha anunciat una nova llei forestal per a reduir burocràcia i incentivar qui col·labore en la prevenció d’incendis, mentre activa un pla de recuperació per a les 9.500 hectàrees cremades a La Vall d’Uixó.