Sanitat informa dels 365.000 espanyols que són prioritaris per a vacunar-se

 

La vacunació avança a Espanya i aconsegueix ja el seu quart mes. Esta mateixa setmana, el Ministeri de Sanitat ha establert els següents passos en l’estratègia de vacunació enfront de la Covid al nostre país i ha decidit donar prioritat a 365.000 espanyols que sofreixen alguna mena de malaltia o de trastorn que augmenta el risc que es produesquen complicacions en el cas de contreure el coronavirus.

Els mesos d’abril i maig estan cridats a ser clau en l’estratègia de vacunació al nostre país, ja que les autoritats asseguren que el número de dosi que arribaran serà molt major que fins ara.

 

Espanya avança cap a la immunitat nombre de persones

Este factor és clau per a augmentar el ritme d’immunització al nostre país i aconseguir l’objectiu marcat de cara a l’estiu, quan es vol tenir vacunada al 70% de la població espanyola. D’esta manera, s’aconseguiria la coneguda com a immunitat de ramat, que permetria una volta quasi total a la normalitat al nostre país. Ara com ara, hi ha un 11,23% d’espanyols vacunats amb una dosi com a mínim, i s’espera que l’arribada de més antídots en les pròximes setmanes —també de la vacuna Jansen, que es compon per una sola dosi— contribuesca a accelerar la vacunació a Espanya.

Ara com ara, Sanitat marca quines seran les prioritats en les pròximes setmanes, després d’uns tres primers mesos en què s’ha vacunat de manera prioritària als ingressats i al personal de les residències, a les persones majors de 80 anys i a altres treballadors essencials. Encara que la immunització d’estos col·lectius no ha acabat, sí que és cert que la seua vacunació està molt avançada i s’espera que es puga donar per finalitzada en les pròximes setmanes, mentre s’activa el procés per als pròxims grups prioritaris.

Però quins són els col·lectius que, a partir d’ara, rebran en primer lloc la vacuna contra el coronavirus? D’entrada, 10.000 persones majors de 40 anys i que tenen síndrome de Down. A este col·lectiu s’afegeixen les persones amb trasplantament de progenitors hematopoètics (medul·la òssia), trasplantament d’òrgan sòlid (i els qui estiguen en llista d’espera per a esta espècie de trasplantament), persones que se sotmeten a hemodiàlisi i a diàlisi peritoneal, i pacients amb malalties oncohematològiques, càncer d’òrgan sòlid —en tractament amb quimioteràpia citotòxica, càncer de pulmó en tractament amb quimioteràpia o immunoteràpia—, pacients amb VIH i persones amb immunodeficiència primària.

Un col·lectiu amb elevat risc en el cas de contraure la Covid

Tots estos col·lectius constitueixen el grup de persones menors de 60 anys, però amb una malaltia o trastorn d’alt risc, és a dir, que pot suposar complicacions importants en el cas de contreure el covid-19. Les persones que tinguen estes malalties, però que superen els 60 anys d’edat es vacunaran quan els toque per grup d’edat, alguna cosa que, ‘a priori’, ha de significar que els vacunaran més ràpidament. D’esta manera, ja que, queden definides les 365.000 persones que seran vacunades en el grup de menors de 60 anys amb malaltia o trastorn de risc.

En este sentit, l’estratègia feta pública este dijous, 1 d’abril, per l’executiu estatal, assenyala que «a més del risc elevat, que és el factor més important considerat en la priorització, s’ha tingut en compte també l’accessibilitat i factibilitat i el nombre de persones total que suposa cadascun dels diferents grups de molt alt risc». Entre els col·lectius assenyalats, el més nombrós és el de les persones amb càncer d’òrgan sòlid, que s’eleva fins a les 170.000. Els segueixen els pacients amb malalties oncohematològiques (64.000 persones) i 60.000 pacients amb trasplantaments d’òrgans o a l’espera d’ells.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.