Sanitat informa dels 365.000 espanyols que són prioritaris per a vacunar-se

 

La vacunació avança a Espanya i aconsegueix ja el seu quart mes. Esta mateixa setmana, el Ministeri de Sanitat ha establert els següents passos en l’estratègia de vacunació enfront de la Covid al nostre país i ha decidit donar prioritat a 365.000 espanyols que sofreixen alguna mena de malaltia o de trastorn que augmenta el risc que es produesquen complicacions en el cas de contreure el coronavirus.

Els mesos d’abril i maig estan cridats a ser clau en l’estratègia de vacunació al nostre país, ja que les autoritats asseguren que el número de dosi que arribaran serà molt major que fins ara.

 

Espanya avança cap a la immunitat nombre de persones

Este factor és clau per a augmentar el ritme d’immunització al nostre país i aconseguir l’objectiu marcat de cara a l’estiu, quan es vol tenir vacunada al 70% de la població espanyola. D’esta manera, s’aconseguiria la coneguda com a immunitat de ramat, que permetria una volta quasi total a la normalitat al nostre país. Ara com ara, hi ha un 11,23% d’espanyols vacunats amb una dosi com a mínim, i s’espera que l’arribada de més antídots en les pròximes setmanes —també de la vacuna Jansen, que es compon per una sola dosi— contribuesca a accelerar la vacunació a Espanya.

Ara com ara, Sanitat marca quines seran les prioritats en les pròximes setmanes, després d’uns tres primers mesos en què s’ha vacunat de manera prioritària als ingressats i al personal de les residències, a les persones majors de 80 anys i a altres treballadors essencials. Encara que la immunització d’estos col·lectius no ha acabat, sí que és cert que la seua vacunació està molt avançada i s’espera que es puga donar per finalitzada en les pròximes setmanes, mentre s’activa el procés per als pròxims grups prioritaris.

Però quins són els col·lectius que, a partir d’ara, rebran en primer lloc la vacuna contra el coronavirus? D’entrada, 10.000 persones majors de 40 anys i que tenen síndrome de Down. A este col·lectiu s’afegeixen les persones amb trasplantament de progenitors hematopoètics (medul·la òssia), trasplantament d’òrgan sòlid (i els qui estiguen en llista d’espera per a esta espècie de trasplantament), persones que se sotmeten a hemodiàlisi i a diàlisi peritoneal, i pacients amb malalties oncohematològiques, càncer d’òrgan sòlid —en tractament amb quimioteràpia citotòxica, càncer de pulmó en tractament amb quimioteràpia o immunoteràpia—, pacients amb VIH i persones amb immunodeficiència primària.

Un col·lectiu amb elevat risc en el cas de contraure la Covid

Tots estos col·lectius constitueixen el grup de persones menors de 60 anys, però amb una malaltia o trastorn d’alt risc, és a dir, que pot suposar complicacions importants en el cas de contreure el covid-19. Les persones que tinguen estes malalties, però que superen els 60 anys d’edat es vacunaran quan els toque per grup d’edat, alguna cosa que, ‘a priori’, ha de significar que els vacunaran més ràpidament. D’esta manera, ja que, queden definides les 365.000 persones que seran vacunades en el grup de menors de 60 anys amb malaltia o trastorn de risc.

En este sentit, l’estratègia feta pública este dijous, 1 d’abril, per l’executiu estatal, assenyala que «a més del risc elevat, que és el factor més important considerat en la priorització, s’ha tingut en compte també l’accessibilitat i factibilitat i el nombre de persones total que suposa cadascun dels diferents grups de molt alt risc». Entre els col·lectius assenyalats, el més nombrós és el de les persones amb càncer d’òrgan sòlid, que s’eleva fins a les 170.000. Els segueixen els pacients amb malalties oncohematològiques (64.000 persones) i 60.000 pacients amb trasplantaments d’òrgans o a l’espera d’ells.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.