17.5 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Sanitat informa dels 365.000 espanyols que són prioritaris per a vacunar-se

 

La vacunació avança a Espanya i aconsegueix ja el seu quart mes. Esta mateixa setmana, el Ministeri de Sanitat ha establert els següents passos en l’estratègia de vacunació enfront de la Covid al nostre país i ha decidit donar prioritat a 365.000 espanyols que sofreixen alguna mena de malaltia o de trastorn que augmenta el risc que es produesquen complicacions en el cas de contreure el coronavirus.

Els mesos d’abril i maig estan cridats a ser clau en l’estratègia de vacunació al nostre país, ja que les autoritats asseguren que el número de dosi que arribaran serà molt major que fins ara.

 

Espanya avança cap a la immunitat nombre de persones

Este factor és clau per a augmentar el ritme d’immunització al nostre país i aconseguir l’objectiu marcat de cara a l’estiu, quan es vol tenir vacunada al 70% de la població espanyola. D’esta manera, s’aconseguiria la coneguda com a immunitat de ramat, que permetria una volta quasi total a la normalitat al nostre país. Ara com ara, hi ha un 11,23% d’espanyols vacunats amb una dosi com a mínim, i s’espera que l’arribada de més antídots en les pròximes setmanes —també de la vacuna Jansen, que es compon per una sola dosi— contribuesca a accelerar la vacunació a Espanya.

Ara com ara, Sanitat marca quines seran les prioritats en les pròximes setmanes, després d’uns tres primers mesos en què s’ha vacunat de manera prioritària als ingressats i al personal de les residències, a les persones majors de 80 anys i a altres treballadors essencials. Encara que la immunització d’estos col·lectius no ha acabat, sí que és cert que la seua vacunació està molt avançada i s’espera que es puga donar per finalitzada en les pròximes setmanes, mentre s’activa el procés per als pròxims grups prioritaris.

Però quins són els col·lectius que, a partir d’ara, rebran en primer lloc la vacuna contra el coronavirus? D’entrada, 10.000 persones majors de 40 anys i que tenen síndrome de Down. A este col·lectiu s’afegeixen les persones amb trasplantament de progenitors hematopoètics (medul·la òssia), trasplantament d’òrgan sòlid (i els qui estiguen en llista d’espera per a esta espècie de trasplantament), persones que se sotmeten a hemodiàlisi i a diàlisi peritoneal, i pacients amb malalties oncohematològiques, càncer d’òrgan sòlid —en tractament amb quimioteràpia citotòxica, càncer de pulmó en tractament amb quimioteràpia o immunoteràpia—, pacients amb VIH i persones amb immunodeficiència primària.

Un col·lectiu amb elevat risc en el cas de contraure la Covid

Tots estos col·lectius constitueixen el grup de persones menors de 60 anys, però amb una malaltia o trastorn d’alt risc, és a dir, que pot suposar complicacions importants en el cas de contreure el covid-19. Les persones que tinguen estes malalties, però que superen els 60 anys d’edat es vacunaran quan els toque per grup d’edat, alguna cosa que, ‘a priori’, ha de significar que els vacunaran més ràpidament. D’esta manera, ja que, queden definides les 365.000 persones que seran vacunades en el grup de menors de 60 anys amb malaltia o trastorn de risc.

En este sentit, l’estratègia feta pública este dijous, 1 d’abril, per l’executiu estatal, assenyala que «a més del risc elevat, que és el factor més important considerat en la priorització, s’ha tingut en compte també l’accessibilitat i factibilitat i el nombre de persones total que suposa cadascun dels diferents grups de molt alt risc». Entre els col·lectius assenyalats, el més nombrós és el de les persones amb càncer d’òrgan sòlid, que s’eleva fins a les 170.000. Els segueixen els pacients amb malalties oncohematològiques (64.000 persones) i 60.000 pacients amb trasplantaments d’òrgans o a l’espera d’ells.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.