6.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Sanitat informa dels 365.000 espanyols que són prioritaris per a vacunar-se

 

La vacunació avança a Espanya i aconsegueix ja el seu quart mes. Esta mateixa setmana, el Ministeri de Sanitat ha establert els següents passos en l’estratègia de vacunació enfront de la Covid al nostre país i ha decidit donar prioritat a 365.000 espanyols que sofreixen alguna mena de malaltia o de trastorn que augmenta el risc que es produesquen complicacions en el cas de contreure el coronavirus.

Els mesos d’abril i maig estan cridats a ser clau en l’estratègia de vacunació al nostre país, ja que les autoritats asseguren que el número de dosi que arribaran serà molt major que fins ara.

 

Espanya avança cap a la immunitat nombre de persones

Este factor és clau per a augmentar el ritme d’immunització al nostre país i aconseguir l’objectiu marcat de cara a l’estiu, quan es vol tenir vacunada al 70% de la població espanyola. D’esta manera, s’aconseguiria la coneguda com a immunitat de ramat, que permetria una volta quasi total a la normalitat al nostre país. Ara com ara, hi ha un 11,23% d’espanyols vacunats amb una dosi com a mínim, i s’espera que l’arribada de més antídots en les pròximes setmanes —també de la vacuna Jansen, que es compon per una sola dosi— contribuesca a accelerar la vacunació a Espanya.

Ara com ara, Sanitat marca quines seran les prioritats en les pròximes setmanes, després d’uns tres primers mesos en què s’ha vacunat de manera prioritària als ingressats i al personal de les residències, a les persones majors de 80 anys i a altres treballadors essencials. Encara que la immunització d’estos col·lectius no ha acabat, sí que és cert que la seua vacunació està molt avançada i s’espera que es puga donar per finalitzada en les pròximes setmanes, mentre s’activa el procés per als pròxims grups prioritaris.

Però quins són els col·lectius que, a partir d’ara, rebran en primer lloc la vacuna contra el coronavirus? D’entrada, 10.000 persones majors de 40 anys i que tenen síndrome de Down. A este col·lectiu s’afegeixen les persones amb trasplantament de progenitors hematopoètics (medul·la òssia), trasplantament d’òrgan sòlid (i els qui estiguen en llista d’espera per a esta espècie de trasplantament), persones que se sotmeten a hemodiàlisi i a diàlisi peritoneal, i pacients amb malalties oncohematològiques, càncer d’òrgan sòlid —en tractament amb quimioteràpia citotòxica, càncer de pulmó en tractament amb quimioteràpia o immunoteràpia—, pacients amb VIH i persones amb immunodeficiència primària.

Un col·lectiu amb elevat risc en el cas de contraure la Covid

Tots estos col·lectius constitueixen el grup de persones menors de 60 anys, però amb una malaltia o trastorn d’alt risc, és a dir, que pot suposar complicacions importants en el cas de contreure el covid-19. Les persones que tinguen estes malalties, però que superen els 60 anys d’edat es vacunaran quan els toque per grup d’edat, alguna cosa que, ‘a priori’, ha de significar que els vacunaran més ràpidament. D’esta manera, ja que, queden definides les 365.000 persones que seran vacunades en el grup de menors de 60 anys amb malaltia o trastorn de risc.

En este sentit, l’estratègia feta pública este dijous, 1 d’abril, per l’executiu estatal, assenyala que «a més del risc elevat, que és el factor més important considerat en la priorització, s’ha tingut en compte també l’accessibilitat i factibilitat i el nombre de persones total que suposa cadascun dels diferents grups de molt alt risc». Entre els col·lectius assenyalats, el més nombrós és el de les persones amb càncer d’òrgan sòlid, que s’eleva fins a les 170.000. Els segueixen els pacients amb malalties oncohematològiques (64.000 persones) i 60.000 pacients amb trasplantaments d’òrgans o a l’espera d’ells.

Últimes notícies

Cel poc nuvolós, temperatures sense canvis i vent fluix este dimarts en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb cels poc nuvolosos i vent fluix; les temperatures a penes variaran. S'avança un dimecres similar i es detalla l'estat de la mar.

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.