Sanitat informa dels 365.000 espanyols que són prioritaris per a vacunar-se

Ejemplo de shortcode con estilo
  La vacunació avança a Espanya i aconsegueix ja el seu quart mes. Esta mateixa setmana, el Ministeri de Sanitat ha establert els següents passos en l’estratègia de vacunació enfront de la Covid al nostre país i ha decidit donar prioritat a 365.000 espanyols que sofreixen alguna mena de malaltia o de trastorn que augmenta el risc […]

 

La vacunació avança a Espanya i aconsegueix ja el seu quart mes. Esta mateixa setmana, el Ministeri de Sanitat ha establert els següents passos en l’estratègia de vacunació enfront de la Covid al nostre país i ha decidit donar prioritat a 365.000 espanyols que sofreixen alguna mena de malaltia o de trastorn que augmenta el risc que es produesquen complicacions en el cas de contreure el coronavirus.

Els mesos d’abril i maig estan cridats a ser clau en l’estratègia de vacunació al nostre país, ja que les autoritats asseguren que el número de dosi que arribaran serà molt major que fins ara.

 

Espanya avança cap a la immunitat nombre de persones

Este factor és clau per a augmentar el ritme d’immunització al nostre país i aconseguir l’objectiu marcat de cara a l’estiu, quan es vol tenir vacunada al 70% de la població espanyola. D’esta manera, s’aconseguiria la coneguda com a immunitat de ramat, que permetria una volta quasi total a la normalitat al nostre país. Ara com ara, hi ha un 11,23% d’espanyols vacunats amb una dosi com a mínim, i s’espera que l’arribada de més antídots en les pròximes setmanes —també de la vacuna Jansen, que es compon per una sola dosi— contribuesca a accelerar la vacunació a Espanya.

Ara com ara, Sanitat marca quines seran les prioritats en les pròximes setmanes, després d’uns tres primers mesos en què s’ha vacunat de manera prioritària als ingressats i al personal de les residències, a les persones majors de 80 anys i a altres treballadors essencials. Encara que la immunització d’estos col·lectius no ha acabat, sí que és cert que la seua vacunació està molt avançada i s’espera que es puga donar per finalitzada en les pròximes setmanes, mentre s’activa el procés per als pròxims grups prioritaris.

Però quins són els col·lectius que, a partir d’ara, rebran en primer lloc la vacuna contra el coronavirus? D’entrada, 10.000 persones majors de 40 anys i que tenen síndrome de Down. A este col·lectiu s’afegeixen les persones amb trasplantament de progenitors hematopoètics (medul·la òssia), trasplantament d’òrgan sòlid (i els qui estiguen en llista d’espera per a esta espècie de trasplantament), persones que se sotmeten a hemodiàlisi i a diàlisi peritoneal, i pacients amb malalties oncohematològiques, càncer d’òrgan sòlid —en tractament amb quimioteràpia citotòxica, càncer de pulmó en tractament amb quimioteràpia o immunoteràpia—, pacients amb VIH i persones amb immunodeficiència primària.

Un col·lectiu amb elevat risc en el cas de contraure la Covid

Tots estos col·lectius constitueixen el grup de persones menors de 60 anys, però amb una malaltia o trastorn d’alt risc, és a dir, que pot suposar complicacions importants en el cas de contreure el covid-19. Les persones que tinguen estes malalties, però que superen els 60 anys d’edat es vacunaran quan els toque per grup d’edat, alguna cosa que, ‘a priori’, ha de significar que els vacunaran més ràpidament. D’esta manera, ja que, queden definides les 365.000 persones que seran vacunades en el grup de menors de 60 anys amb malaltia o trastorn de risc.

En este sentit, l’estratègia feta pública este dijous, 1 d’abril, per l’executiu estatal, assenyala que «a més del risc elevat, que és el factor més important considerat en la priorització, s’ha tingut en compte també l’accessibilitat i factibilitat i el nombre de persones total que suposa cadascun dels diferents grups de molt alt risc». Entre els col·lectius assenyalats, el més nombrós és el de les persones amb càncer d’òrgan sòlid, que s’eleva fins a les 170.000. Els segueixen els pacients amb malalties oncohematològiques (64.000 persones) i 60.000 pacients amb trasplantaments d’òrgans o a l’espera d’ells.

Últimes notícies

Proposen limitar de manera temporal la pujada del lloguer per a frenar la crisi d’habitatge

La catedràtica de la Universitat d’Alacant Paloma Taltavull defensa contindre de manera temporal la pujada dels lloguers com a mesura puntual per a mitigar la crisi d’habitatge, marcada per una forta pressió de la demanda i una oferta insuficient. L’experta adverteix que la falta de vivenda en lloguer és un problema endèmic des de la crisi financera de 2008.

Arrestada a Alacant una parella per vendre gorres falses a les xarxes

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona, de 33 i 37 anys, acusats de vendre centenars de gorres falsificades d’una marca coneguda a través de dos perfils en xarxes socials. En el registre de la vivenda vinculada als sospitosos s’han intervingut 614 gorres i material per a la seua distribució.

Aemet alerta de fins a 400 l/m² de pluja entre el sud de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat un avís per pluges torrencials que poden deixar entre 300 i 400 l/m² al litoral i prelitoral del sud de València i nord d’Alacant, amb descens de temperatures i vent molt intens al Golf de València.

Xàbia supera els 100 litres de pluja en només 12 hores

Xàbia ha registrat 103,6 litres per metre quadrat en 12 hores, el valor més alt de la xarxa d’Avamet, amb altres municipis de València i Alacant també molt afectats per les pluges intenses.

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.