Sanitat notifica 10 casos de reaccions adverses por cada 1.000 dosis administrades de vacuna

 

El territori valencià no ha identificat cap reacció adversa a les vacunes contra el Covid-19 fins ara desconeguda o que puga ser motiu de preocupació. Els símptomes més sovint notificats són febre, dolor en la zona d’injecció, cefalea, marejos, nàusees o diarrea. En termes generals, la taxa de reaccions adverses notificades per a les tres vacunes que s’estan inoculant en el territori valencià se situa en 10 incidents per cada 1.000 dosis.

 

El sistema de farmacovigilància valencià monitora de manera permanent el procés de vacunació i, de moment, no ha identificat reaccions adverses diferents a les indicades pels laboratoris en els prospectes de les vacunes. Fins a hui, sense diferenciar entre les tres vacunes que s’estan administrant, s’han notificat 8 reaccions adverses per cada 1.000 primeres dosis administrades (12 notificacions adverses per cada 1.000 segones dosis). 

 

Les vacunes que s’estan usant en territori valencià són les de Pfizer-Biontech, Moderna i Astrazeneca. Les tres són igualment vàlides per a protegir contra la infecció i, per si sobrevinguera algun dels efectes adversos referits en el prospecte, el procés de vacunació no conclou amb la burxada. 

 

Els possibles efectes adversos solen ser lleus i de duració breu

La persona recentment vacunada sempre està en observació uns 15 minuts. El temps és variable perquè abans de l’administració de la vacuna, el personal facultatiu s’entrevista amb ella i li pregunta sobre patologies prèvies, reaccions al·lèrgiques conegudes, contactes o contagis… En funció de les respostes, es determina si el candidat és apte per a rebre la vacuna i quin risc existix que puga tindre reaccions adverses. A més perill, més temps d’observació postvacunació.

 

Abans de rebre la vacuna, també es comunica al candidat que totes les vacunes protegixen de la infecció, però que no poden causar-la perquè no tenen capacitat infectiva, i la vacunació reduirà la probabilitat d’emmalaltir greument i de morir, però que ell haurà de continuar amb les mesures preventives per a reduir la transmissió.

 

L’equip mèdic també informa de possibles inconvenients perquè la vacuna, com tots els medicaments, pot produir efectes adversos, que solen ser més freqüents després de la segona dosi. No sempre apareixen i quan es donen, la majoria són lleus i de duració breu. 

 

Els més habituals són dolor en el lloc de la injecció, sensació de cansament, mal de cap, febre, esgarrifances o dolor articular. Excepcionalment s’han registrat casos d’anafilaxi (reacció al·lèrgica greu) en persones amb antecedents i totes es van recuperar amb l’administració d’adrenalina.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.