Sanitat notifica 10 casos de reaccions adverses por cada 1.000 dosis administrades de vacuna

 

El territori valencià no ha identificat cap reacció adversa a les vacunes contra el Covid-19 fins ara desconeguda o que puga ser motiu de preocupació. Els símptomes més sovint notificats són febre, dolor en la zona d’injecció, cefalea, marejos, nàusees o diarrea. En termes generals, la taxa de reaccions adverses notificades per a les tres vacunes que s’estan inoculant en el territori valencià se situa en 10 incidents per cada 1.000 dosis.

 

El sistema de farmacovigilància valencià monitora de manera permanent el procés de vacunació i, de moment, no ha identificat reaccions adverses diferents a les indicades pels laboratoris en els prospectes de les vacunes. Fins a hui, sense diferenciar entre les tres vacunes que s’estan administrant, s’han notificat 8 reaccions adverses per cada 1.000 primeres dosis administrades (12 notificacions adverses per cada 1.000 segones dosis). 

 

Les vacunes que s’estan usant en territori valencià són les de Pfizer-Biontech, Moderna i Astrazeneca. Les tres són igualment vàlides per a protegir contra la infecció i, per si sobrevinguera algun dels efectes adversos referits en el prospecte, el procés de vacunació no conclou amb la burxada. 

 

Els possibles efectes adversos solen ser lleus i de duració breu

La persona recentment vacunada sempre està en observació uns 15 minuts. El temps és variable perquè abans de l’administració de la vacuna, el personal facultatiu s’entrevista amb ella i li pregunta sobre patologies prèvies, reaccions al·lèrgiques conegudes, contactes o contagis… En funció de les respostes, es determina si el candidat és apte per a rebre la vacuna i quin risc existix que puga tindre reaccions adverses. A més perill, més temps d’observació postvacunació.

 

Abans de rebre la vacuna, també es comunica al candidat que totes les vacunes protegixen de la infecció, però que no poden causar-la perquè no tenen capacitat infectiva, i la vacunació reduirà la probabilitat d’emmalaltir greument i de morir, però que ell haurà de continuar amb les mesures preventives per a reduir la transmissió.

 

L’equip mèdic també informa de possibles inconvenients perquè la vacuna, com tots els medicaments, pot produir efectes adversos, que solen ser més freqüents després de la segona dosi. No sempre apareixen i quan es donen, la majoria són lleus i de duració breu. 

 

Els més habituals són dolor en el lloc de la injecció, sensació de cansament, mal de cap, febre, esgarrifances o dolor articular. Excepcionalment s’han registrat casos d’anafilaxi (reacció al·lèrgica greu) en persones amb antecedents i totes es van recuperar amb l’administració d’adrenalina.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.