Sanitat notifica 10 casos de reaccions adverses por cada 1.000 dosis administrades de vacuna

 

El territori valencià no ha identificat cap reacció adversa a les vacunes contra el Covid-19 fins ara desconeguda o que puga ser motiu de preocupació. Els símptomes més sovint notificats són febre, dolor en la zona d’injecció, cefalea, marejos, nàusees o diarrea. En termes generals, la taxa de reaccions adverses notificades per a les tres vacunes que s’estan inoculant en el territori valencià se situa en 10 incidents per cada 1.000 dosis.

 

El sistema de farmacovigilància valencià monitora de manera permanent el procés de vacunació i, de moment, no ha identificat reaccions adverses diferents a les indicades pels laboratoris en els prospectes de les vacunes. Fins a hui, sense diferenciar entre les tres vacunes que s’estan administrant, s’han notificat 8 reaccions adverses per cada 1.000 primeres dosis administrades (12 notificacions adverses per cada 1.000 segones dosis). 

 

Les vacunes que s’estan usant en territori valencià són les de Pfizer-Biontech, Moderna i Astrazeneca. Les tres són igualment vàlides per a protegir contra la infecció i, per si sobrevinguera algun dels efectes adversos referits en el prospecte, el procés de vacunació no conclou amb la burxada. 

 

Els possibles efectes adversos solen ser lleus i de duració breu

La persona recentment vacunada sempre està en observació uns 15 minuts. El temps és variable perquè abans de l’administració de la vacuna, el personal facultatiu s’entrevista amb ella i li pregunta sobre patologies prèvies, reaccions al·lèrgiques conegudes, contactes o contagis… En funció de les respostes, es determina si el candidat és apte per a rebre la vacuna i quin risc existix que puga tindre reaccions adverses. A més perill, més temps d’observació postvacunació.

 

Abans de rebre la vacuna, també es comunica al candidat que totes les vacunes protegixen de la infecció, però que no poden causar-la perquè no tenen capacitat infectiva, i la vacunació reduirà la probabilitat d’emmalaltir greument i de morir, però que ell haurà de continuar amb les mesures preventives per a reduir la transmissió.

 

L’equip mèdic també informa de possibles inconvenients perquè la vacuna, com tots els medicaments, pot produir efectes adversos, que solen ser més freqüents després de la segona dosi. No sempre apareixen i quan es donen, la majoria són lleus i de duració breu. 

 

Els més habituals són dolor en el lloc de la injecció, sensació de cansament, mal de cap, febre, esgarrifances o dolor articular. Excepcionalment s’han registrat casos d’anafilaxi (reacció al·lèrgica greu) en persones amb antecedents i totes es van recuperar amb l’administració d’adrenalina.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.