Sanitat notifica 10 casos de reaccions adverses por cada 1.000 dosis administrades de vacuna

Ejemplo de shortcode con estilo
  El territori valencià no ha identificat cap reacció adversa a les vacunes contra el Covid-19 fins ara desconeguda o que puga ser motiu de preocupació. Els símptomes més sovint notificats són febre, dolor en la zona d’injecció, cefalea, marejos, nàusees o diarrea. En termes generals, la taxa de reaccions adverses notificades per a les tres vacunes […]

 

El territori valencià no ha identificat cap reacció adversa a les vacunes contra el Covid-19 fins ara desconeguda o que puga ser motiu de preocupació. Els símptomes més sovint notificats són febre, dolor en la zona d’injecció, cefalea, marejos, nàusees o diarrea. En termes generals, la taxa de reaccions adverses notificades per a les tres vacunes que s’estan inoculant en el territori valencià se situa en 10 incidents per cada 1.000 dosis.

 

El sistema de farmacovigilància valencià monitora de manera permanent el procés de vacunació i, de moment, no ha identificat reaccions adverses diferents a les indicades pels laboratoris en els prospectes de les vacunes. Fins a hui, sense diferenciar entre les tres vacunes que s’estan administrant, s’han notificat 8 reaccions adverses per cada 1.000 primeres dosis administrades (12 notificacions adverses per cada 1.000 segones dosis). 

 

Les vacunes que s’estan usant en territori valencià són les de Pfizer-Biontech, Moderna i Astrazeneca. Les tres són igualment vàlides per a protegir contra la infecció i, per si sobrevinguera algun dels efectes adversos referits en el prospecte, el procés de vacunació no conclou amb la burxada. 

 

Els possibles efectes adversos solen ser lleus i de duració breu

La persona recentment vacunada sempre està en observació uns 15 minuts. El temps és variable perquè abans de l’administració de la vacuna, el personal facultatiu s’entrevista amb ella i li pregunta sobre patologies prèvies, reaccions al·lèrgiques conegudes, contactes o contagis… En funció de les respostes, es determina si el candidat és apte per a rebre la vacuna i quin risc existix que puga tindre reaccions adverses. A més perill, més temps d’observació postvacunació.

 

Abans de rebre la vacuna, també es comunica al candidat que totes les vacunes protegixen de la infecció, però que no poden causar-la perquè no tenen capacitat infectiva, i la vacunació reduirà la probabilitat d’emmalaltir greument i de morir, però que ell haurà de continuar amb les mesures preventives per a reduir la transmissió.

 

L’equip mèdic també informa de possibles inconvenients perquè la vacuna, com tots els medicaments, pot produir efectes adversos, que solen ser més freqüents després de la segona dosi. No sempre apareixen i quan es donen, la majoria són lleus i de duració breu. 

 

Els més habituals són dolor en el lloc de la injecció, sensació de cansament, mal de cap, febre, esgarrifances o dolor articular. Excepcionalment s’han registrat casos d’anafilaxi (reacció al·lèrgica greu) en persones amb antecedents i totes es van recuperar amb l’administració d’adrenalina.

Últimes notícies

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.

El combustible pot encarir els vols britànics a Benidorm

Els operadors britànics temen menys places i tarifes més cares per a 2027 a causa de l’encariment del combustible. Tot i això, les reserves anticipades cap a Benidorm i la Costa Blanca mantenen una evolució favorable.