Sanitat notifica 10 casos de reaccions adverses por cada 1.000 dosis administrades de vacuna

 

El territori valencià no ha identificat cap reacció adversa a les vacunes contra el Covid-19 fins ara desconeguda o que puga ser motiu de preocupació. Els símptomes més sovint notificats són febre, dolor en la zona d’injecció, cefalea, marejos, nàusees o diarrea. En termes generals, la taxa de reaccions adverses notificades per a les tres vacunes que s’estan inoculant en el territori valencià se situa en 10 incidents per cada 1.000 dosis.

 

El sistema de farmacovigilància valencià monitora de manera permanent el procés de vacunació i, de moment, no ha identificat reaccions adverses diferents a les indicades pels laboratoris en els prospectes de les vacunes. Fins a hui, sense diferenciar entre les tres vacunes que s’estan administrant, s’han notificat 8 reaccions adverses per cada 1.000 primeres dosis administrades (12 notificacions adverses per cada 1.000 segones dosis). 

 

Les vacunes que s’estan usant en territori valencià són les de Pfizer-Biontech, Moderna i Astrazeneca. Les tres són igualment vàlides per a protegir contra la infecció i, per si sobrevinguera algun dels efectes adversos referits en el prospecte, el procés de vacunació no conclou amb la burxada. 

 

Els possibles efectes adversos solen ser lleus i de duració breu

La persona recentment vacunada sempre està en observació uns 15 minuts. El temps és variable perquè abans de l’administració de la vacuna, el personal facultatiu s’entrevista amb ella i li pregunta sobre patologies prèvies, reaccions al·lèrgiques conegudes, contactes o contagis… En funció de les respostes, es determina si el candidat és apte per a rebre la vacuna i quin risc existix que puga tindre reaccions adverses. A més perill, més temps d’observació postvacunació.

 

Abans de rebre la vacuna, també es comunica al candidat que totes les vacunes protegixen de la infecció, però que no poden causar-la perquè no tenen capacitat infectiva, i la vacunació reduirà la probabilitat d’emmalaltir greument i de morir, però que ell haurà de continuar amb les mesures preventives per a reduir la transmissió.

 

L’equip mèdic també informa de possibles inconvenients perquè la vacuna, com tots els medicaments, pot produir efectes adversos, que solen ser més freqüents després de la segona dosi. No sempre apareixen i quan es donen, la majoria són lleus i de duració breu. 

 

Els més habituals són dolor en el lloc de la injecció, sensació de cansament, mal de cap, febre, esgarrifances o dolor articular. Excepcionalment s’han registrat casos d’anafilaxi (reacció al·lèrgica greu) en persones amb antecedents i totes es van recuperar amb l’administració d’adrenalina.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.