Sanitat posposa les ‘noves normes’ fins que el Ministeri es pronuncie sobre l’ús de les mascaretes

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, anunciava ahir dijous algunes de les mesures que conté la resolució en esta nova etapa de normalitat de la pandèmia del Covid-19. En un primer moment, estava previst que esta es publicara este divendres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

 

A pesar d’això, la Conselleria va canviar d’opinió finalment després de la celebració del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. En este sentit, des de Sanitat han emés un comunicat en el que asseguren que la publicació d’esta resolució «es posposa per a poder incorporar les recomanacions sobre l’ús de la mascareta que han sigut exposades en el Consell Interterritorial».

 

En este sentit, la consellera assegurava ahir que des de la Generalitat no es plantejaven, «en absolut», decretar l’ús obligatori de la mascareta en espais públics com han fet Catalunya, Balears o Canàries. Però ara podrien estar plantejant-se el contrari si el Ministeri recomana imposar esta obligatorietat davant els rebrots apareguts en diferents comunitats autònomes. En el territori valencià, ja en són set.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.