Sanitat obri un procediment per a jubilats interessats en ajudar amb faenes de lluita contra el Covid-19

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat en marxa un procediment d’inscripció per a personal del Sistema Nacional de Salut jubilat interessat a col·laborar en faenes de suport o en la campanya de vacunació contra el Covid–19. Es tracta d’una mesura que s’adopta perquè el control de l’evolució de la pandèmia […]

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat en marxa un procediment d’inscripció per a personal del Sistema Nacional de Salut jubilat interessat a col·laborar en faenes de suport o en la campanya de vacunació contra el Covid–19. Es tracta d’una mesura que s’adopta perquè el control de l’evolució de la pandèmia per part dels sistemes de salut pot exigir un reforç de les plantilles de professionals.

 

Hui en dia, el Sistema Valencià de Salut té capacitat per a administrar de manera àgil les vacunes que el territori valencià rep, però si les farmacèutiques pogueren aportar una quantitat important de dosis en un temps relativament curt, la campanya de vacunació es podria reforçar amb este personal voluntari.

 

Les vacunes són una ferramenta segura i eficaç per a controlar l’evolució de la pandèmia i preservar la salut de la ciutadania i la Conselleria ha resolt obrir un procediment per a incorporar a la campanya, en cas de ser necessari, de manera voluntària, a personal jubilat del Sistema Nacional de Salut menor de 70 anys.

 

 

Els professionals han de ser menors de 70 anys

El procediment està obert a professionals de Medicina, Infermeria, Odontologia, Veterinària i Podologia del Sistema Nacional de Salut menors de 70 anys; i la inscripció es fa telemàticament a través de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Les persones interessades han d’emplenar i registrar la sol·licitud en línia, a on han d’indicar el col·lectiu al que pertanyen i el departament de salut amb el que voldrien col·laborar, igual que les seues dades personals i mitjans de localització. La documentació acreditativa dels requisits es presentarà quan l’Administració ho requerisca i la inscripció continuarà oberta fins a un altre avís. En cas de dubte, es pot trucar al telèfon 012.

 

L’obertura d’este procediment de personal jubilat voluntari és una mesura prevista en el Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19; i ja es contemplava també en la primera declaració d’estat d’alarma pel Covid-19 en el mes de març de 2020.

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.

Arriba Adam, la primera DANA de gran impacte que sacseja el Mediterrani

L’Aemet ha batejat com Adam la primera DANA de gran impacte de la temporada 2026-2027, que deixarà ruixats molt forts i persistents al Mediterrani peninsular i Balears almenys fins dilluns.

Fins a 300 litres diumenge al sud de València i litoral nord d’Alacant

Aemet ha activat l’avís taronja diumenge al sud de València i litoral nord d’Alacant per pluges torrencials de fins a 300 l/m². Dissabte hi haurà avís groc generalitzat a la Comunitat Valenciana per fortes pluges, tronades, pedra i ratxes de vent.

Mestalla espera el primer triomf de l’era Aguirre davant un Athletic rodat a mitges

El Valencia juga este dissabte contra l’Athletic Club el primer partit de Javier Aguirre en Mestalla, obligat a guanyar per eixir del descens davant un rival que arriba després d’un mes quasi sense competir.

El Mitin Maratón València triplica el pressupost amb el suport del marató

El Maratón Valencia Trinidad Alfonso Zurich serà el principal patrocinador del mitin internacional d’atletisme, que triplicarà el pressupost i es disputarà el 28 de gener al Palau Velòdrom Luis Puig.

Albiol reclama una llei per a desallotjar ocupes en 48 hores

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha defensat en una visita a Elx una reforma legal per a desallotjar en 48 hores les vivendes ocupades il·legalment i ha avalat l’oficina antiocupació il·licitana.

Compromís valida una candidatura 100 % valenciana per al 29N amb Podem i ERPV

Els òrgans de Més Compromís, Iniciativa i Els Verds han ratificat l’acord per a encapçalar una candidatura 100 % valenciana, oberta i unitària amb Podem i ERPV, de cara a les eleccions generals del 29 de novembre.

Setembre de 2026 ha sigut el més càlid des de 1961 a Espanya

L’AEMET ha confirmat que setembre de 2026 ha sigut el més càlid a Espanya des de 1961 i, a més, molt sec, amb fortes anomalies de temperatura i escasses pluges, excepte en episodis puntuals com el registrat a l’aeroport de València.