11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Sanitat ordena el cessament de la directora de Salut Pública de València

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha ordenat el cessament de la directora de Salut Pública de València, una decisió que haurà d’executar la directora general de Salut Pública, segons han confirmat a Europa Press fonts d’este departament.

 

Segons avança Levante-EMV, la decisió s’emmarca en la polèmica per les persones que s’han vacunat fora de l’ordre de prioritat fixat pel Ministeri, a causa d’un informe en el que la directora de Salut Pública, Elvira Mensat, afirmava que no tenia instruccions específiques de la Conselleria en cas que hi haguera dosis sobrants dels vials de la vacuna de Pfizer.

 

L’informe de Salut Pública, donat a conéixer per València Plaza, es referix al cas de la vacunació de l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, sobre la dosi de la vacuna que va rebre en la residència Verge del Miracle i de la que és president pel càrrec que ostenta de primer edil.

 

El cas de l’alcalde de Rafelbunyol

López va assegurar que no va demanar que se li posara la vacuna i que va ser el personal sanitari allí present el que li va oferir fer-ho en sobrar vials de les dosis preparades. L’informe de Salut Pública ratifica esta versió.

 

L’alcalde és un dels deu càrrecs públics apuntats per la seua vacunació en la roda de premsa oferida esta vesprada de dimarts per Barceló, en la que s’ha donat a conéixer detalls sobre esta llista de persones que han rebut la vacuna sense correspondre’ls però en la que no s’ha informat de l’ordre de cessament de Mensat.

 

Barceló ha explicat, sobre este cas, que Francisco López es va vacunar el dia d’inici de la campanya en la primera residència valenciana en la que s’administrava la vacuna, motiu pel que es va convidar a l’alcalde i se li va administrar una dosi que va sobrar al final de la jornada. Per això, s’ha arxivat l’expedient per part de Recursos Humans.

 

No obstant això, Barceló ha informat que este dimarts ha tingut coneixement de l’Informe de Salut Pública de València, a on al·lega que no existia un protocol, i ha requerit a la directora general de Salut Publica que li aporte informació sobre el contingut d’este informe que ella desconeixia.

Últimes notícies

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.