15.8 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Sanitat ordena el cessament de la directora de Salut Pública de València

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha ordenat el cessament de la directora de Salut Pública de València, una decisió que haurà d’executar la directora general de Salut Pública, segons han confirmat a Europa Press fonts d’este departament.

 

Segons avança Levante-EMV, la decisió s’emmarca en la polèmica per les persones que s’han vacunat fora de l’ordre de prioritat fixat pel Ministeri, a causa d’un informe en el que la directora de Salut Pública, Elvira Mensat, afirmava que no tenia instruccions específiques de la Conselleria en cas que hi haguera dosis sobrants dels vials de la vacuna de Pfizer.

 

L’informe de Salut Pública, donat a conéixer per València Plaza, es referix al cas de la vacunació de l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, sobre la dosi de la vacuna que va rebre en la residència Verge del Miracle i de la que és president pel càrrec que ostenta de primer edil.

 

El cas de l’alcalde de Rafelbunyol

López va assegurar que no va demanar que se li posara la vacuna i que va ser el personal sanitari allí present el que li va oferir fer-ho en sobrar vials de les dosis preparades. L’informe de Salut Pública ratifica esta versió.

 

L’alcalde és un dels deu càrrecs públics apuntats per la seua vacunació en la roda de premsa oferida esta vesprada de dimarts per Barceló, en la que s’ha donat a conéixer detalls sobre esta llista de persones que han rebut la vacuna sense correspondre’ls però en la que no s’ha informat de l’ordre de cessament de Mensat.

 

Barceló ha explicat, sobre este cas, que Francisco López es va vacunar el dia d’inici de la campanya en la primera residència valenciana en la que s’administrava la vacuna, motiu pel que es va convidar a l’alcalde i se li va administrar una dosi que va sobrar al final de la jornada. Per això, s’ha arxivat l’expedient per part de Recursos Humans.

 

No obstant això, Barceló ha informat que este dimarts ha tingut coneixement de l’Informe de Salut Pública de València, a on al·lega que no existia un protocol, i ha requerit a la directora general de Salut Publica que li aporte informació sobre el contingut d’este informe que ella desconeixia.

Últimes notícies

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.

La Diputació de València presenta ‘La teua fas gran el nostre Nadal’ per a la seua campanya de Nadal

La corporació ha presentat la campanya nadalenca amb el lema 'El teu fas gran el nostre Nadal'. La programació inclourà la 'Vila del Nadal', concerts, tallers, circ i una exposició de pesebres.