Sanitat ordena el cessament de la directora de Salut Pública de València

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha ordenat el cessament de la directora de Salut Pública de València, una decisió que haurà d’executar la directora general de Salut Pública, segons han confirmat a Europa Press fonts d’este departament.

 

Segons avança Levante-EMV, la decisió s’emmarca en la polèmica per les persones que s’han vacunat fora de l’ordre de prioritat fixat pel Ministeri, a causa d’un informe en el que la directora de Salut Pública, Elvira Mensat, afirmava que no tenia instruccions específiques de la Conselleria en cas que hi haguera dosis sobrants dels vials de la vacuna de Pfizer.

 

L’informe de Salut Pública, donat a conéixer per València Plaza, es referix al cas de la vacunació de l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, sobre la dosi de la vacuna que va rebre en la residència Verge del Miracle i de la que és president pel càrrec que ostenta de primer edil.

 

El cas de l’alcalde de Rafelbunyol

López va assegurar que no va demanar que se li posara la vacuna i que va ser el personal sanitari allí present el que li va oferir fer-ho en sobrar vials de les dosis preparades. L’informe de Salut Pública ratifica esta versió.

 

L’alcalde és un dels deu càrrecs públics apuntats per la seua vacunació en la roda de premsa oferida esta vesprada de dimarts per Barceló, en la que s’ha donat a conéixer detalls sobre esta llista de persones que han rebut la vacuna sense correspondre’ls però en la que no s’ha informat de l’ordre de cessament de Mensat.

 

Barceló ha explicat, sobre este cas, que Francisco López es va vacunar el dia d’inici de la campanya en la primera residència valenciana en la que s’administrava la vacuna, motiu pel que es va convidar a l’alcalde i se li va administrar una dosi que va sobrar al final de la jornada. Per això, s’ha arxivat l’expedient per part de Recursos Humans.

 

No obstant això, Barceló ha informat que este dimarts ha tingut coneixement de l’Informe de Salut Pública de València, a on al·lega que no existia un protocol, i ha requerit a la directora general de Salut Publica que li aporte informació sobre el contingut d’este informe que ella desconeixia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.

La Generalitat resol els primers expedients del Grau III+ per a persones amb ELA

La Conselleria ha resolt les 23 primeres sol·licituds del nou grau de dependència extrema per a ELA i patologies afins. Les prestacions aniran de 3.200 a 9.850 euros i es tramitaran amb prioritat en un màxim de tres mesos.