Sanitat ordena el cessament de la directora de Salut Pública de València

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha ordenat el cessament de la directora de Salut Pública de València, una decisió que haurà d’executar la directora general de Salut Pública, segons han confirmat a Europa Press fonts d’este departament.

 

Segons avança Levante-EMV, la decisió s’emmarca en la polèmica per les persones que s’han vacunat fora de l’ordre de prioritat fixat pel Ministeri, a causa d’un informe en el que la directora de Salut Pública, Elvira Mensat, afirmava que no tenia instruccions específiques de la Conselleria en cas que hi haguera dosis sobrants dels vials de la vacuna de Pfizer.

 

L’informe de Salut Pública, donat a conéixer per València Plaza, es referix al cas de la vacunació de l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, sobre la dosi de la vacuna que va rebre en la residència Verge del Miracle i de la que és president pel càrrec que ostenta de primer edil.

 

El cas de l’alcalde de Rafelbunyol

López va assegurar que no va demanar que se li posara la vacuna i que va ser el personal sanitari allí present el que li va oferir fer-ho en sobrar vials de les dosis preparades. L’informe de Salut Pública ratifica esta versió.

 

L’alcalde és un dels deu càrrecs públics apuntats per la seua vacunació en la roda de premsa oferida esta vesprada de dimarts per Barceló, en la que s’ha donat a conéixer detalls sobre esta llista de persones que han rebut la vacuna sense correspondre’ls però en la que no s’ha informat de l’ordre de cessament de Mensat.

 

Barceló ha explicat, sobre este cas, que Francisco López es va vacunar el dia d’inici de la campanya en la primera residència valenciana en la que s’administrava la vacuna, motiu pel que es va convidar a l’alcalde i se li va administrar una dosi que va sobrar al final de la jornada. Per això, s’ha arxivat l’expedient per part de Recursos Humans.

 

No obstant això, Barceló ha informat que este dimarts ha tingut coneixement de l’Informe de Salut Pública de València, a on al·lega que no existia un protocol, i ha requerit a la directora general de Salut Publica que li aporte informació sobre el contingut d’este informe que ella desconeixia.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.