Sanitat ordena el cessament de la directora de Salut Pública de València

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha ordenat el cessament de la directora de Salut Pública de València, una decisió que haurà d’executar la directora general de Salut Pública, segons han confirmat a Europa Press fonts d’este departament.

 

Segons avança Levante-EMV, la decisió s’emmarca en la polèmica per les persones que s’han vacunat fora de l’ordre de prioritat fixat pel Ministeri, a causa d’un informe en el que la directora de Salut Pública, Elvira Mensat, afirmava que no tenia instruccions específiques de la Conselleria en cas que hi haguera dosis sobrants dels vials de la vacuna de Pfizer.

 

L’informe de Salut Pública, donat a conéixer per València Plaza, es referix al cas de la vacunació de l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, sobre la dosi de la vacuna que va rebre en la residència Verge del Miracle i de la que és president pel càrrec que ostenta de primer edil.

 

El cas de l’alcalde de Rafelbunyol

López va assegurar que no va demanar que se li posara la vacuna i que va ser el personal sanitari allí present el que li va oferir fer-ho en sobrar vials de les dosis preparades. L’informe de Salut Pública ratifica esta versió.

 

L’alcalde és un dels deu càrrecs públics apuntats per la seua vacunació en la roda de premsa oferida esta vesprada de dimarts per Barceló, en la que s’ha donat a conéixer detalls sobre esta llista de persones que han rebut la vacuna sense correspondre’ls però en la que no s’ha informat de l’ordre de cessament de Mensat.

 

Barceló ha explicat, sobre este cas, que Francisco López es va vacunar el dia d’inici de la campanya en la primera residència valenciana en la que s’administrava la vacuna, motiu pel que es va convidar a l’alcalde i se li va administrar una dosi que va sobrar al final de la jornada. Per això, s’ha arxivat l’expedient per part de Recursos Humans.

 

No obstant això, Barceló ha informat que este dimarts ha tingut coneixement de l’Informe de Salut Pública de València, a on al·lega que no existia un protocol, i ha requerit a la directora general de Salut Publica que li aporte informació sobre el contingut d’este informe que ella desconeixia.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.