Sanitat investiga un segon cas de pigota del mico, aquesta vegada a València

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat un segon cas de pigota del mico (Monkeypox) baix investigació. En aquest cas es tracta d’un pacient de la ciutat de València.

Al contrari que el cas declarat aquest matí a Castelló, aquest cas no seria importat sinó que hauria contret la malaltia en territori espanyol.

En tota Espanya ja són almenys 35 casos declarats, el país amb més positius notificats fora d’Àfrica. Altres huit comunitats autònomes estan analitzant casos sospitosos: Canàries, Andalusia, Galícia, Castella-la Manxa, País Basc, Extremadura, Aragó i Catalunya.

La infecció per pigota del mico és una malaltia poc freqüent fins ara. Els seus símptomes són febre, mal de cap, inflamació en els ganglis i erupcions en mans i cara, similars a les produïdes per la varicel·la. El període d’incubació va dels 5 als 13 dies, encara que a vegades pot arribar fins als 21, segons concreta la conselleria canària.

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.