12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Sanitat investiga un segon cas de pigota del mico, aquesta vegada a València

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat un segon cas de pigota del mico (Monkeypox) baix investigació. En aquest cas es tracta d’un pacient de la ciutat de València.

Al contrari que el cas declarat aquest matí a Castelló, aquest cas no seria importat sinó que hauria contret la malaltia en territori espanyol.

En tota Espanya ja són almenys 35 casos declarats, el país amb més positius notificats fora d’Àfrica. Altres huit comunitats autònomes estan analitzant casos sospitosos: Canàries, Andalusia, Galícia, Castella-la Manxa, País Basc, Extremadura, Aragó i Catalunya.

La infecció per pigota del mico és una malaltia poc freqüent fins ara. Els seus símptomes són febre, mal de cap, inflamació en els ganglis i erupcions en mans i cara, similars a les produïdes per la varicel·la. El període d’incubació va dels 5 als 13 dies, encara que a vegades pot arribar fins als 21, segons concreta la conselleria canària.

Últimes notícies

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.