Sanitat anuncia que la mascareta serà obligatòria entre les 10 i 19 hores en fer deport a l’aire lliure

 

Actualització 30/01/2021 a les 15.30 hores. La Conselleria de Sanitat ha ampliat les restriccions per coronavirus en el territori valencià. La mesura es va avançar ahir i afecta a l’ús de mascareta en l’espai públic.

 

Una important novetat que imposa Sanitat és l’ús obligatori de la mascareta durant la pràctica d’activitat física o deport tant en nuclis urbans com en els espais a l’aire lliure. No obstant això, la utilització de la mascareta en l’esport és obligatori només des de les 10.00 fins a les 19.00 hores.

 

D’altra banda, la mascareta no serà obligatòria durant la pràctica deportiva fora de nuclis de població amb la que resulte incompatible el seu ús, així com en les activitats infantils mentres es romanga en el grup de convivència estable.

 

Sanitat prorroga les restriccions per a frenar el Covid-19 fins al 15 de febrer en el territori valencià

La Conselleria de Sanitat ha prorrogat fins al pròxim 15 de febrer les mesures restrictives per a tractar de frenar la pandèmia, entre elles el tancament de l’hostaleria.

 

Esta pròrroga, al costat de les modificacions, entrarà en vigor dilluns que ve 1 de febrer i s’estendran fins al dia 15 de febrer. La resolució es publicarà demà dissabte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

 

Sanitat ha informat que manté:

  • La limitació de les reunions a casa al nucli de convivència. 

 

  • Al carrer a dos persones

 

  • El confinament perimetral durant els caps de setmana de ciutats de més de 50.000 habitants.

 

  • S’amplia l’obligatorietat de l’ús de la mascareta a les platges urbanes i mentres es fa deport dins de nuclis de població, tant si és per la via pública com si l’activitat física es fa en una zona verda.

 

Noves mesures amb l’ús de la mascareta

Les mesures estaran vigents fins a les 23.59 hores del 15 de febrer i introduïxen algunes modificacions respecte de les anteriors. Una de les novetats principals afecta l’ús de la mascareta que, a partir d’ara és obligatòria per a majors de sis anys «durant la pràctica d’activitat física o de qualsevol altra activitat dins dels nuclis urbans» així com en els espais de naturalesa o a l’aire lliure dins de nuclis de població, platges i piscines.

 

Per tant, en les platges urbanes, es pot passejar o fer activitat física mantenint sempre la distància social, sense superar el número màxim de dos persones (excepte convivents) i sempre amb la mascareta posada.

 

En els espais de naturalesa o platges situats fora dels nuclis urbans, la mascareta és recomanable però no obligatòria.

 

Tancament d’establiments comercials

El tancament dels comerços serà també obligatori a partir de les 18.00 hores. Sanitat ha detallat quins poden romandre oberts més enllà d’eixa hora i què poden vendre: productes d’alimentació, begudes, productes higiènics, establiments farmacèutics, sanitaris, òptiques, productes ortopèdics, serveis de perruqueria i d’aliments per a animals de companyia.

 

A demés, es tanquen saunes, spas, solàrium, banys turcs, balnearis, salons de massatges i establiments similars.

 

Mesures dins del nucli familiar

D’altra banda, Sanitat ha establit que, en espais d’ús públic, tan tancats com a l’aire lliure, la permanència de grups de persones queda condicionada al fet que no se supere el número màxim de dos persones, llevat que es tracte de persones convivents i sense perjudici de les excepcions previstes.

A demés, en els domicilis i espais d’ús privat, tant a l’interior com l’exterior, només es permeten les reunions familiars i socials de persones que pertanyen al mateix nucli o grup de convivència.

 

Les excepcions a estes dos limitacions són les activitats no professionals vinculades amb la criança i les cures, com l’atenció i acompanyament a persones menors d’edat, persones majors, en situació de dependència, amb diversitat funcional o en situació d’especial vulnerabilitat, la convivència alterna de fills amb els seus progenitors no convivents entre ells i l’acolliment familiar de persones menors d’edat en qualsevol de les seues tipologies.

 

Excepcions per a les parelles

A demés, també s’exceptuen les reunions de persones amb vincle matrimonial o de parella que viuen en cases diferents, o de les persones que viuen soles, que podran formar part d’una altra única unitat de convivència formant una unitat de convivència ampliada.

 

No obstant això, cada unitat de convivència ampliada només podrà integrar a una única persona que viva sola, i la persona que viva sola podrà formar part exclusivament d’una unitat de convivència ampliada durant tot el període de vigència de la mesura.

 

Continuen sense estar incloses en les limitacions previstes a les reunions: les activitats laborals, les institucionals, les de transport i les dels centres docents.

 

Continua el tancament perimetral del territori valencià

D’altra banda, es mantenen les limitacions a l’entrada i l’eixida de la Comunitat Valenciana, que continuen restringides excepte desplaçaments adequadament justificats.

 

També continua vigent des de les 15.00 hores del divendres fins a les 06.00 hores del dilluns, i des de les 15.00 hores de la vespra dels dies festius fins a les 06.00 hores de l’endemà al festiu, l’entrada i eixida de persones dels municipis i grups de municipis amb població superior a 50.000 habitants (València, Alacant, Elx, Castelló de la Plana, Torrevieja, Torrent, Orihuela, Gandia, Paterna, Benidorm, Sagunt, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Elda-Petrer, i Vila-real).

 

Així mateix, es prorroga el toc de queda, es a dir, la limitació a la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn entre les 22.00 i les 06.00 hores en tot el territori valencià.

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.

Un comandament dubta que Basset no sabera de la retirada dels bombers en la dana

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara davant la jutgessa per la gestió de la dana i posa en qüestió que l'ex inspector cap José Miguel Basset ignorara la desmobilització d'efectius en els rius Magre i Poyo.

Gelades a l’interior de la Comunitat Valenciana i avís per vent fort a Castelló

Les comarques de l'interior de la Comunitat Valenciana han registrat mínimes de fins a -3,5 graus i Aemet manté avisos grocs per vent fort i risc d'incendis, especialment a Castelló.

Presó provisional per a un jove de 24 anys per disparar al seu oncle en el coll en una baralla familiar a Alacant

Un jove de 24 anys ha sigut enviat a presó provisional acusat de disparar en el coll al seu oncle durant una baralla familiar en un barri d'Alacant, en un cas on també han sigut detinguts els seus pares.

La Fiscalia demana tres anys i mig de presó per a un sacerdot per estafar 65.000 euros a una dona

La Fiscalia sol·licita tres anys i mig de presó per a un sacerdot missioner acusat d'aprofitar una relació sentimental amb una dona per a obtindre d'ella quasi 65.000 euros durant cinc anys.

Tres detinguts per robatoris amb violència en gasolineres de La Safor armats amb un martell

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens i una dona acusats d'assaltar amb violència dos gasolineres de La Safor al febrer, usant un martell de grans dimensions per a intimidar als treballadors.

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.