Sanitat repartix els primers tests d’antígens per a diagnosticar el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat iniciarà la distribució de 250.000 dosis de test d’antígens per a diagnosticar el Covid19 de manera ràpida (en quinze minuts) tant als Servicis d’Urgències hospitalàries com a l’àmbit de l’Atenció Primària dels departaments de salut.

 

Per províncies, València comptarà amb 128.000 dosis, Alacant amb 89.000 i Castelló amb 30.500, mentres que el Servici Especial d’Urgències i el Centre de Transfusió del territori valencià disposarà d’un total de 2.500 dosis, segons ha informat Sanitat.

 

Recorda que el Ministeri de Sanitat ha donat llum verda a estes proves ràpides de detecció d’antígens precisament a través de l’última ‘Estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19’.

 

Fer-se este test dependrà de l’evolució del virus

En ella especifica que actualment es disposa de dos proves de detecció d’infecció activa, una prova ràpida de detecció d’antígens i una detecció d’ARN viral a través d’una PCR o tècnica molecular equivalent. Fer-se una o altra dependrà de l’àmbit de realització, la disponibilitat i dels dies d’evolució dels símptomes, afigen les mateixes fonts.

 

De la mateixa manera, s’usarà el test ràpid de detecció d’antígens per a qualsevol cas sospitós amb una evolució de símptomes menor a 5 dies, mentres que per als contactes es continuarà fent la PCR, tant en l’àmbit de l’Atenció Primària com en els Servicis d’Urgències hospitalaris.

 

Una altra novetat en la nova estratègia del Ministeri es referix al moment de fer-se la PCR als contactes que, per als no convivents i en el cas de situacions especials (brots o centres educatius, entre altres), es farà el sèptim dia de la quarantena.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Fiscalia s’ha oposat a excarcerar a Ábalos i Koldo abans del juí pel cas de les màscares

La Fiscalia s'ha oposat al fet que José Luis Ábalos i Koldo García isquen de presó abans del juí del 7 d'abril pel cas de les màscares, en apreciar risc de fugida. Anticorrupció al·lega la proximitat de la vista, la gravetat de les penes sol·licitades i l'absència de traves concretes per a preparar la defensa des de presó.

Pérez Llorca desfilarà en el segon dia de l’Ofrena de les Falles de València

Pérez Llorca participarà este dimecres en l'Ofrena de les Falles amb Marqués de Zenete i serà el primer cap del Consell a fer-ho. La cita reunirà 130.000 participants en dos dies.

El camp assumix fins a 100 milions de sobrecost per la guerra: 4 milions setmanals en la Comunitat Valenciana

El sector agrari ja suporta fins a 100 milions d'euros de sobrecost per la guerra, amb pujades del 28% en gasoil i de més del 40% en fertilitzants. AVA-Asaja xifra 4 milions setmanals en la Comunitat Valenciana.

El València CF complix 107 anys entre la baralla per la permanència i el Nou Mestalla

El club celebra el seu 107 aniversari amb el focus a assegurar la permanència i en l'avanç del Nou Mestalla. La situació és més còmoda que en cursos previs, però encara exigix resultats.

Marcelino avisa: l’impacte de Matarazzo ha sigut immediat i la Real incomoda moltíssim

Marcelino va destacar l'efecte immediat de Matarazzo en la Reial Societat i va advertir sobre la seua pressió i transicions abans del dol del divendres. Va confirmar la baixa de Ayoze i que Gerard està llest per a ser titular.

La Policia alça 17 actes a visitants de Països Baixos per pirotècnia extrema en Falles

Un operatiu nocturn de la Policia Nacional al costat de la policia neerlandesa ha permés alçar 17 actes per articles pirotècnics a València, sense detencions. L'actuació s'emmarca en la prevenció davant episodis recents de detonacions perilloses en l'antic llit del Túria.

L’aigua potable es convertix en objectiu: del canvi climàtic a arma de guerra

L'aigua potable es convertix en objectiu en conflictes i patix l'embat del canvi climàtic. L'alta dependència de dessalinitzadores en el Golf i el seu pes a Espanya revelen la fragilitat del subministrament.

Tres ingressats per inhalació de fum en un incendi en Orihuela Costa

Tres persones han sigut hospitalitzades per inhalació de fum després de l'incendi d'una casa al carrer Pruna d'Orihuela Costa durant la matinada. L'operatiu de bombers i sanitaris es va activar a les 4.37 i va concloure a les 5.24.