Sanitat repartix els primers tests d’antígens per a diagnosticar el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat iniciarà la distribució de 250.000 dosis de test d’antígens per a diagnosticar el Covid19 de manera ràpida (en quinze minuts) tant als Servicis d’Urgències hospitalàries com a l’àmbit de l’Atenció Primària dels departaments de salut.

 

Per províncies, València comptarà amb 128.000 dosis, Alacant amb 89.000 i Castelló amb 30.500, mentres que el Servici Especial d’Urgències i el Centre de Transfusió del territori valencià disposarà d’un total de 2.500 dosis, segons ha informat Sanitat.

 

Recorda que el Ministeri de Sanitat ha donat llum verda a estes proves ràpides de detecció d’antígens precisament a través de l’última ‘Estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19’.

 

Fer-se este test dependrà de l’evolució del virus

En ella especifica que actualment es disposa de dos proves de detecció d’infecció activa, una prova ràpida de detecció d’antígens i una detecció d’ARN viral a través d’una PCR o tècnica molecular equivalent. Fer-se una o altra dependrà de l’àmbit de realització, la disponibilitat i dels dies d’evolució dels símptomes, afigen les mateixes fonts.

 

De la mateixa manera, s’usarà el test ràpid de detecció d’antígens per a qualsevol cas sospitós amb una evolució de símptomes menor a 5 dies, mentres que per als contactes es continuarà fent la PCR, tant en l’àmbit de l’Atenció Primària com en els Servicis d’Urgències hospitalaris.

 

Una altra novetat en la nova estratègia del Ministeri es referix al moment de fer-se la PCR als contactes que, per als no convivents i en el cas de situacions especials (brots o centres educatius, entre altres), es farà el sèptim dia de la quarantena.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.