13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Sanitat repartix els primers tests d’antígens per a diagnosticar el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat iniciarà la distribució de 250.000 dosis de test d’antígens per a diagnosticar el Covid19 de manera ràpida (en quinze minuts) tant als Servicis d’Urgències hospitalàries com a l’àmbit de l’Atenció Primària dels departaments de salut.

 

Per províncies, València comptarà amb 128.000 dosis, Alacant amb 89.000 i Castelló amb 30.500, mentres que el Servici Especial d’Urgències i el Centre de Transfusió del territori valencià disposarà d’un total de 2.500 dosis, segons ha informat Sanitat.

 

Recorda que el Ministeri de Sanitat ha donat llum verda a estes proves ràpides de detecció d’antígens precisament a través de l’última ‘Estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19’.

 

Fer-se este test dependrà de l’evolució del virus

En ella especifica que actualment es disposa de dos proves de detecció d’infecció activa, una prova ràpida de detecció d’antígens i una detecció d’ARN viral a través d’una PCR o tècnica molecular equivalent. Fer-se una o altra dependrà de l’àmbit de realització, la disponibilitat i dels dies d’evolució dels símptomes, afigen les mateixes fonts.

 

De la mateixa manera, s’usarà el test ràpid de detecció d’antígens per a qualsevol cas sospitós amb una evolució de símptomes menor a 5 dies, mentres que per als contactes es continuarà fent la PCR, tant en l’àmbit de l’Atenció Primària com en els Servicis d’Urgències hospitalaris.

 

Una altra novetat en la nova estratègia del Ministeri es referix al moment de fer-se la PCR als contactes que, per als no convivents i en el cas de situacions especials (brots o centres educatius, entre altres), es farà el sèptim dia de la quarantena.

Últimes notícies

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.

La jutgessa del cas DANA cita als escortes i al xofer de Mazón com a testimonis

La instructora ha ordenat identificar i citar als escortes i al xofer que van acompanyar a Carlos Mazón el 29 d'octubre, per a aclarir si van sentir crides o comentaris. L'acte veu 'perfectament plausible' que el president fora informat de l'enviament del Es-Alert minuts abans de la seua difusió.

Presó provisional per a un piròman que va intentar cremar a un indigent dos vegades a València

Un home de 43 anys ha sigut detingut per provocar diversos incendis a València i per intentar cremar a un indigent en dos ocasions. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Pérez Llorca sosté que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en la jornada de la DANA

El secretari general del PP valencià ha declarat com a testimoni sobre les seues comunicacions del 29 d'octubre i ha negat que actuara d'intermediari amb el president. S'ha compromés a aportar el detall de missatges i crides.

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.