Sanitat repartix els primers tests d’antígens per a diagnosticar el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat iniciarà la distribució de 250.000 dosis de test d’antígens per a diagnosticar el Covid19 de manera ràpida (en quinze minuts) tant als Servicis d’Urgències hospitalàries com a l’àmbit de l’Atenció Primària dels departaments de salut.

 

Per províncies, València comptarà amb 128.000 dosis, Alacant amb 89.000 i Castelló amb 30.500, mentres que el Servici Especial d’Urgències i el Centre de Transfusió del territori valencià disposarà d’un total de 2.500 dosis, segons ha informat Sanitat.

 

Recorda que el Ministeri de Sanitat ha donat llum verda a estes proves ràpides de detecció d’antígens precisament a través de l’última ‘Estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19’.

 

Fer-se este test dependrà de l’evolució del virus

En ella especifica que actualment es disposa de dos proves de detecció d’infecció activa, una prova ràpida de detecció d’antígens i una detecció d’ARN viral a través d’una PCR o tècnica molecular equivalent. Fer-se una o altra dependrà de l’àmbit de realització, la disponibilitat i dels dies d’evolució dels símptomes, afigen les mateixes fonts.

 

De la mateixa manera, s’usarà el test ràpid de detecció d’antígens per a qualsevol cas sospitós amb una evolució de símptomes menor a 5 dies, mentres que per als contactes es continuarà fent la PCR, tant en l’àmbit de l’Atenció Primària com en els Servicis d’Urgències hospitalaris.

 

Una altra novetat en la nova estratègia del Ministeri es referix al moment de fer-se la PCR als contactes que, per als no convivents i en el cas de situacions especials (brots o centres educatius, entre altres), es farà el sèptim dia de la quarantena.

Últimes notícies

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.

El Villarreal posa a prova la seua nova etapa en un amistós exigent a Eindhoven

El Villarreal visita este dissabte el PSV Eindhoven en el seu segon amistós de pretemporada, amb moltes baixes però amb la vista posada en la millora física i tàctica. Diversos jóvens del planter, com Macià, busquen guanyar-se minuts davant un rival d’alt nivell.

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.