Sanitat retira un total de 66 productes homeopàtics del mercat

homeopatia

Sanitat retira del mercat 66 productes homeopàtics per no complir les exigències de la UE | Cedida

 

L’Agencia Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar un total de 66 productes homeopàtics per no haver aportat la documentació necessària que autoritzava la seua venda.

 

Com a conseqüència de la catalogació de l’homeopatia com a medicament per part de la UE, l’AEMPS duu a terme, des de fa mesos, un procés de regulació i registre de productes que tenen eixes característiques, ja que, paral·lelament, la UE exigix als països membres ordenar la seua venda amb un calendari de sis períodes d’entrega de documentació per part dels fabricants.

 

Les exigències d’Europa 

De la mateixa manera, els 66 productes retirats formen part del primer període, en el que s’ha d’acreditar si els preparats tenen indicació terapèutica -o no- i si la seua via d’administració és injectable, tal com explica ‘El Público’. Un total de 66 productes no han aportat la documentació exigida per la UE i, per tant, seran retirats dels punts de venda. Mentres, els altres medicaments catalogats com a homeopàtics hauran de seguir dins el període d’avaluació per a determinar la seua permanència en el mercat farmacèutic.

 

A més, els medicaments autoritzats han d’incloure, obligatòriament, les condicions de prescripció i les indicacions en el cartonatge exterior i dins, en el prospecte. Per tant, no es descarta que, en un futur, se’n retiren més.

 

Quan l’agencia va iniciar el procés —el passat octubre— només 2.008 productes van demanar adequar-se a la nova regulació europea, i, en conseqüència, els altres van ser retirats del mercat. Curiosament, dels 2.008 medicaments, només 12 van sol·licitar ser presentats com a medicaments amb la indicació terapèutica, és a dir, que tenen utilitat per a curar o alleugerir el dolor o la malaltia.  

 

Opinió divergent del Govern d’Espanya

En certa manera, el Govern espanyol discrepa amb la Unió Europea i considera que l’homeopatia no és un medicament i no té prou de «rigor científic». A més, està avaluant d’incloure eixa tècnica en la llista de les pseudoteràpies, molt allunyades del concepte de medicament.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.