Sanitat retira un total de 66 productes homeopàtics del mercat

homeopatia

Sanitat retira del mercat 66 productes homeopàtics per no complir les exigències de la UE | Cedida

 

L’Agencia Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar un total de 66 productes homeopàtics per no haver aportat la documentació necessària que autoritzava la seua venda.

 

Com a conseqüència de la catalogació de l’homeopatia com a medicament per part de la UE, l’AEMPS duu a terme, des de fa mesos, un procés de regulació i registre de productes que tenen eixes característiques, ja que, paral·lelament, la UE exigix als països membres ordenar la seua venda amb un calendari de sis períodes d’entrega de documentació per part dels fabricants.

 

Les exigències d’Europa 

De la mateixa manera, els 66 productes retirats formen part del primer període, en el que s’ha d’acreditar si els preparats tenen indicació terapèutica -o no- i si la seua via d’administració és injectable, tal com explica ‘El Público’. Un total de 66 productes no han aportat la documentació exigida per la UE i, per tant, seran retirats dels punts de venda. Mentres, els altres medicaments catalogats com a homeopàtics hauran de seguir dins el període d’avaluació per a determinar la seua permanència en el mercat farmacèutic.

 

A més, els medicaments autoritzats han d’incloure, obligatòriament, les condicions de prescripció i les indicacions en el cartonatge exterior i dins, en el prospecte. Per tant, no es descarta que, en un futur, se’n retiren més.

 

Quan l’agencia va iniciar el procés —el passat octubre— només 2.008 productes van demanar adequar-se a la nova regulació europea, i, en conseqüència, els altres van ser retirats del mercat. Curiosament, dels 2.008 medicaments, només 12 van sol·licitar ser presentats com a medicaments amb la indicació terapèutica, és a dir, que tenen utilitat per a curar o alleugerir el dolor o la malaltia.  

 

Opinió divergent del Govern d’Espanya

En certa manera, el Govern espanyol discrepa amb la Unió Europea i considera que l’homeopatia no és un medicament i no té prou de «rigor científic». A més, està avaluant d’incloure eixa tècnica en la llista de les pseudoteràpies, molt allunyades del concepte de medicament.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.

La Generalitat resol els primers expedients del Grau III+ per a persones amb ELA

La Conselleria ha resolt les 23 primeres sol·licituds del nou grau de dependència extrema per a ELA i patologies afins. Les prestacions aniran de 3.200 a 9.850 euros i es tramitaran amb prioritat en un màxim de tres mesos.

Els danys en el camp es disparen: 250% més d’hectàrees sinistrades en dos mesos

El tren de borrasques de l'inici de 2026 ha deixat 120.876 hectàrees sinistrades i eleva les indemnitzacions previstes a 83,16 milions. L'impacte es concentra a Andalusia i Extremadura, amb efectes també en la Comunitat Valenciana i Murcia.

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.

Les vivendes turístiques de València pengen el cartell de complet en el cap de setmana prefalles

Les vivendes d'ús turístic aconseguixen el 100% d'ocupació a València durant el cap de setmana previ a les Falles. Entre setmana la previsió baixa al 71%.

La UPV inaugura un museu permanent amb les escenes guanyadores de La Ciència als Falles

La UPV ha inaugurat una seu permanent del museu Ciència i Falles en el poal morat de la Ciutat Politècnica de la Innovació, amb ninots i escenes premiades de 2024 i 2025. La mostra creixerà amb cada edició del concurs i reforça el pont entre divulgació científica i tradició fallera.