Sanitat retira un total de 66 productes homeopàtics del mercat

homeopatia

Sanitat retira del mercat 66 productes homeopàtics per no complir les exigències de la UE | Cedida

 

L’Agencia Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar un total de 66 productes homeopàtics per no haver aportat la documentació necessària que autoritzava la seua venda.

 

Com a conseqüència de la catalogació de l’homeopatia com a medicament per part de la UE, l’AEMPS duu a terme, des de fa mesos, un procés de regulació i registre de productes que tenen eixes característiques, ja que, paral·lelament, la UE exigix als països membres ordenar la seua venda amb un calendari de sis períodes d’entrega de documentació per part dels fabricants.

 

Les exigències d’Europa 

De la mateixa manera, els 66 productes retirats formen part del primer període, en el que s’ha d’acreditar si els preparats tenen indicació terapèutica -o no- i si la seua via d’administració és injectable, tal com explica ‘El Público’. Un total de 66 productes no han aportat la documentació exigida per la UE i, per tant, seran retirats dels punts de venda. Mentres, els altres medicaments catalogats com a homeopàtics hauran de seguir dins el període d’avaluació per a determinar la seua permanència en el mercat farmacèutic.

 

A més, els medicaments autoritzats han d’incloure, obligatòriament, les condicions de prescripció i les indicacions en el cartonatge exterior i dins, en el prospecte. Per tant, no es descarta que, en un futur, se’n retiren més.

 

Quan l’agencia va iniciar el procés —el passat octubre— només 2.008 productes van demanar adequar-se a la nova regulació europea, i, en conseqüència, els altres van ser retirats del mercat. Curiosament, dels 2.008 medicaments, només 12 van sol·licitar ser presentats com a medicaments amb la indicació terapèutica, és a dir, que tenen utilitat per a curar o alleugerir el dolor o la malaltia.  

 

Opinió divergent del Govern d’Espanya

En certa manera, el Govern espanyol discrepa amb la Unió Europea i considera que l’homeopatia no és un medicament i no té prou de «rigor científic». A més, està avaluant d’incloure eixa tècnica en la llista de les pseudoteràpies, molt allunyades del concepte de medicament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.