Sanitat retira un total de 66 productes homeopàtics del mercat

homeopatia

Sanitat retira del mercat 66 productes homeopàtics per no complir les exigències de la UE | Cedida

 

L’Agencia Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar un total de 66 productes homeopàtics per no haver aportat la documentació necessària que autoritzava la seua venda.

 

Com a conseqüència de la catalogació de l’homeopatia com a medicament per part de la UE, l’AEMPS duu a terme, des de fa mesos, un procés de regulació i registre de productes que tenen eixes característiques, ja que, paral·lelament, la UE exigix als països membres ordenar la seua venda amb un calendari de sis períodes d’entrega de documentació per part dels fabricants.

 

Les exigències d’Europa 

De la mateixa manera, els 66 productes retirats formen part del primer període, en el que s’ha d’acreditar si els preparats tenen indicació terapèutica -o no- i si la seua via d’administració és injectable, tal com explica ‘El Público’. Un total de 66 productes no han aportat la documentació exigida per la UE i, per tant, seran retirats dels punts de venda. Mentres, els altres medicaments catalogats com a homeopàtics hauran de seguir dins el període d’avaluació per a determinar la seua permanència en el mercat farmacèutic.

 

A més, els medicaments autoritzats han d’incloure, obligatòriament, les condicions de prescripció i les indicacions en el cartonatge exterior i dins, en el prospecte. Per tant, no es descarta que, en un futur, se’n retiren més.

 

Quan l’agencia va iniciar el procés —el passat octubre— només 2.008 productes van demanar adequar-se a la nova regulació europea, i, en conseqüència, els altres van ser retirats del mercat. Curiosament, dels 2.008 medicaments, només 12 van sol·licitar ser presentats com a medicaments amb la indicació terapèutica, és a dir, que tenen utilitat per a curar o alleugerir el dolor o la malaltia.  

 

Opinió divergent del Govern d’Espanya

En certa manera, el Govern espanyol discrepa amb la Unió Europea i considera que l’homeopatia no és un medicament i no té prou de «rigor científic». A més, està avaluant d’incloure eixa tècnica en la llista de les pseudoteràpies, molt allunyades del concepte de medicament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.
FILMOTECA D'ESTIU