7.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Sanitat retira un total de 66 productes homeopàtics del mercat

homeopatia

Sanitat retira del mercat 66 productes homeopàtics per no complir les exigències de la UE | Cedida

 

L’Agencia Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar un total de 66 productes homeopàtics per no haver aportat la documentació necessària que autoritzava la seua venda.

 

Com a conseqüència de la catalogació de l’homeopatia com a medicament per part de la UE, l’AEMPS duu a terme, des de fa mesos, un procés de regulació i registre de productes que tenen eixes característiques, ja que, paral·lelament, la UE exigix als països membres ordenar la seua venda amb un calendari de sis períodes d’entrega de documentació per part dels fabricants.

 

Les exigències d’Europa 

De la mateixa manera, els 66 productes retirats formen part del primer període, en el que s’ha d’acreditar si els preparats tenen indicació terapèutica -o no- i si la seua via d’administració és injectable, tal com explica ‘El Público’. Un total de 66 productes no han aportat la documentació exigida per la UE i, per tant, seran retirats dels punts de venda. Mentres, els altres medicaments catalogats com a homeopàtics hauran de seguir dins el període d’avaluació per a determinar la seua permanència en el mercat farmacèutic.

 

A més, els medicaments autoritzats han d’incloure, obligatòriament, les condicions de prescripció i les indicacions en el cartonatge exterior i dins, en el prospecte. Per tant, no es descarta que, en un futur, se’n retiren més.

 

Quan l’agencia va iniciar el procés —el passat octubre— només 2.008 productes van demanar adequar-se a la nova regulació europea, i, en conseqüència, els altres van ser retirats del mercat. Curiosament, dels 2.008 medicaments, només 12 van sol·licitar ser presentats com a medicaments amb la indicació terapèutica, és a dir, que tenen utilitat per a curar o alleugerir el dolor o la malaltia.  

 

Opinió divergent del Govern d’Espanya

En certa manera, el Govern espanyol discrepa amb la Unió Europea i considera que l’homeopatia no és un medicament i no té prou de «rigor científic». A més, està avaluant d’incloure eixa tècnica en la llista de les pseudoteràpies, molt allunyades del concepte de medicament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.