Sanitat es reunirà amb les comunitats per debatre sobre els preus i els punts de venda dels tests

La Comissió Interterritorial del Sistema Nacional de Salut d’aquest dimecres tindrà com a temes de debat una possible regulació dels preus dels tests d’antígens i la possibilitat d’habilitar els supermercats com canals de comercialització.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, discutirà amb els consellers de Salut de les comunitats autònomes la limitació del cost d’aquests productes, que en aquesta sisena onada han adquirit una gran importància en el control de la pandèmia i la propagació del virus davant la saturació del sistema sanitari.

Després que el president del Govern, Pedro Sánchez, s’obrira a implementar aquesta mesura, com ja va fer en els preus de les mascaretes, queda per saber com i quan es podrà dur a terme.

Al mateix temps, altra qüestió que debatran els consellers i la ministra és una hipotètica inclusió dels supermercats com a punts de venda dels tests, un assumpte que causa certa controvèrsia donat que algunes autonomies, com la Comunitat Valenciana, han optat per recolzar-se en les farmàcies per a registrar els positius que es notifiquen en aquests tests.

Per últim, un ítem que també pot eixir a col·lació és l’elaboració d’un protocol per a començar a tractar la covid com altra malaltia endèmica, com ara la grip, malgrat que l’OMS ja ha dit que veu massa prompte la redacció d’eixe tipus de plans.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.