Sanitat es reunirà amb les comunitats per debatre sobre els preus i els punts de venda dels tests

La Comissió Interterritorial del Sistema Nacional de Salut d’aquest dimecres tindrà com a temes de debat una possible regulació dels preus dels tests d’antígens i la possibilitat d’habilitar els supermercats com canals de comercialització.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, discutirà amb els consellers de Salut de les comunitats autònomes la limitació del cost d’aquests productes, que en aquesta sisena onada han adquirit una gran importància en el control de la pandèmia i la propagació del virus davant la saturació del sistema sanitari.

Després que el president del Govern, Pedro Sánchez, s’obrira a implementar aquesta mesura, com ja va fer en els preus de les mascaretes, queda per saber com i quan es podrà dur a terme.

Al mateix temps, altra qüestió que debatran els consellers i la ministra és una hipotètica inclusió dels supermercats com a punts de venda dels tests, un assumpte que causa certa controvèrsia donat que algunes autonomies, com la Comunitat Valenciana, han optat per recolzar-se en les farmàcies per a registrar els positius que es notifiquen en aquests tests.

Per últim, un ítem que també pot eixir a col·lació és l’elaboració d’un protocol per a començar a tractar la covid com altra malaltia endèmica, com ara la grip, malgrat que l’OMS ja ha dit que veu massa prompte la redacció d’eixe tipus de plans.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.