Sanitat es reunirà amb les comunitats per debatre sobre els preus i els punts de venda dels tests

La Comissió Interterritorial del Sistema Nacional de Salut d’aquest dimecres tindrà com a temes de debat una possible regulació dels preus dels tests d’antígens i la possibilitat d’habilitar els supermercats com canals de comercialització.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, discutirà amb els consellers de Salut de les comunitats autònomes la limitació del cost d’aquests productes, que en aquesta sisena onada han adquirit una gran importància en el control de la pandèmia i la propagació del virus davant la saturació del sistema sanitari.

Després que el president del Govern, Pedro Sánchez, s’obrira a implementar aquesta mesura, com ja va fer en els preus de les mascaretes, queda per saber com i quan es podrà dur a terme.

Al mateix temps, altra qüestió que debatran els consellers i la ministra és una hipotètica inclusió dels supermercats com a punts de venda dels tests, un assumpte que causa certa controvèrsia donat que algunes autonomies, com la Comunitat Valenciana, han optat per recolzar-se en les farmàcies per a registrar els positius que es notifiquen en aquests tests.

Per últim, un ítem que també pot eixir a col·lació és l’elaboració d’un protocol per a començar a tractar la covid com altra malaltia endèmica, com ara la grip, malgrat que l’OMS ja ha dit que veu massa prompte la redacció d’eixe tipus de plans.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.